עסקה גדולה ללמונייד: רוכשת את מטרומייל האמריקאית בחצי מיליארד דולר
עסקה גדולה ללמונייד: רוכשת את מטרומייל האמריקאית בחצי מיליארד דולר
חברת האינשורטק הישראלית תרכוש בעסקת מניות את החברה האמריקאית המתמחה בניתוח מידע בתחום ביטוחי הרכב; במקביל פירסמה למונייד דוחות שעלו על תחזיות השוק אך הראו המשך העמקת ההפסד
חברת האינשורטק הישראלית למונייד יוצאת לרכישה גדולה, ותשלם חצי מיליארד דולר בעסקת מניות עבור מטרומייל (Metromile) האמריקאית שמתמחה בניתוח מידע בתחום ביטוחי הרכב.
למונייד הודיעה לפני ימים אחדים על כניסתה לתחום ביטוחי רכב בארה"ב, לאחר שעד היום התמקדה בשוק של ביטוחי המבנה וחיות המחמד. החברה הנרכשת נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 400 מיליון דולר ומנייתה זינקה אמש במסחר המאוחר ב-6.9%. מניית למונייד רשמה ירידה של 5.1% במסחר המאוחר לאחר פרסום ההודעה על הרכישה.
פעילותה של מטרומייל בתחום ביטוח הרכב מבוססת על בינה מלאכותית וביג דאטה ודומה במהותה לזו של למונייד בתחום ביטוחי המבנה כשהיא מאפשרת ביצוע חיתום מהיר והצעת מחירים נמוכים יחסית לשוק בהסתמך על מידע שנצבר ומנותח.
למטרומייל יש יתרות מזומן של 250 מיליון דולר. למונייד נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר.
מדובר בעסקה מעניינת שנראית אטרקטיבית עבור למונייד וזאת ממספר סיבות. הראשונה היא שמדובר בעסקת מניות מלאה, בה בעלי המניות של מטרומייל יקבלו מניית למונייד עבור כל 19 מניות שלה.
כך שומרת למונייד על קופת המזומנים שלה שמנתה בסוף הרבעון השלישי כמיליארד דולר, כפי שפירסמה החברה בדוח הכספי שלה שיצא כמה שעות לאחר ההודעה על העסקה.
נראה גם כי למונייד ניצלה היטב את הסנטימנט השלילי סביב מניות הספאקים וקיבלה את מטרומייל במחיר סוף עונה. רק לפני שנה הייתה החברה הנרכשת הנפקת ספאק מתוקשרת שהוכרזה בנובמבר 2020 והושלמה בתחילת 2021 לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.
מאז המניה ידעה בעיקר ירידות עד שהגיעה כעת למכירה לפי שווי הנמוך ב-60% מאשר ההנפקה.
הרכישה מקצרת עבור למונייד את מסלול הכניסה לשוק ביטוחי הרכב שהוא השוק הגדול ביותר של ביטוחים אלמנטריים שנאמד ב-250 מיליארד דולר בארה"ב לבדה.
עם הודעת למונייד על השקת פוליסת רכב, קפצה מנייתה בחדות בשבוע שעבר והמשקיעים אהבו את המהלך אף שבשלב הראשון מדובר רק במדינת אילינוי בארה"ב.
למטרומייל כבר יש בסיס לקוחות צומח עם פרמיות שמחירן מבוסס על הקילומטראז' שעובר הרכב. עם זאת, המספרים עצמם עדיין נמוכים מאוד והחברה כמובן מפסידה תפעולית.
מטרומייל כבר הודיעה כי לא תעמוד בתחזיות ל-2021 שניתנו עם הנפקתה בספאק. למטרומייל היו קרוב ל-100 אלף פוליסות פעילות בסוף הרבעון השני של 2021 וקצב הפרמיות השנתי שלה הוא כעת 125-115 מיליון דולר. לקצב החזוי הקודם של 176-143 מיליון דולר היא תגיע רק ברבעון השלישי של 2022.
ההפסד העמיק, אבל למונייד עלתה על התחזיות
דוחות הרבעון השלישי שפירסמה הלילה למונייד מציגים הכנסות של 35.7 מיליון דולר, לעומת 28.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו17.8 מיליון דולר לפני שנה. התחזיות בשוק היו להכנסות של 33.5 מיליון דולר. הפרמיה הממוצעת ללקוח עלתה מ-246 דולר ל-254 דולר.
ההפסד ברבעון השלישי היה מעט נמוך יותר מהציפיות בשוק ועמד על 1.08 דולר למניה לעומת תחזית ל-1.11 דולר למניה, אך עדיין מדובר במגמת עלייה הן בהשוואה ל-90 סנט למניה ברבעון הקודם ו-57 סנט למניה בתקופה המקבילה ב-2020.
למונייד אף סיפקה תחזית טובה לרבעון האחרון של השנה. ההכנסות צפויות להגיע ל-40-39 מיליון דולר והיקף הפרמיות אמור להסתכם ב-384-380 מיליון דולר, וזאת לעומת 346.7 בתום הרבעון השלישי.