סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי UVeye - אוהד חבר (COO) ואמיר חבר (מנכ"ל)
מייסדי UVeye סמנכ"ל התפעול אוהד חבר (מימין) והמנכ"ל אמיר חבר (צילום: יובל חן)

הסטארט-אפ UVeye שרוצה להיות הרנטגן של תעשיית הרכב גייס 191 מיליון דולר

UVeye, שהוקמה ב-2016 על ידי האחים אמיר ואוהד חבר, פיתחה מערכת בדיקה מבוססת AI שמסוגלת לזהות תוך שניות פגמים בכלי רכב. מי שכבר עושות שימוש במערכת הן אמזון ויותר מ-400 סוכנויות רכב. המנכ"ל אמיר חבר: "מודלים כמו של דיפסיק יקטינו לנו את העלויות בצורה משמעותית"

הסטארט-אפ UVeye, שפיתח טכנולוגיה לבדיקת רכבים המבוססת על בינה מלאכותית, גייס 191 מיליון דולר, מה שמביא את סך ההון שגייסה החברה מיום הקמתה ל-380 מיליון דולר.
UVeye פיתחה מערכת בדיקה לרכבים מבוססת בינה מלאכותית המשמשת כ-"רנטגן" של כלי הרכב. היא סורקת ומעריכה בתוך שניות באופן אוטומטי את כל החלקים הנראים בכלי הרכב. הטכנולוגיה של UVeye כוללת סורקים של גוף הרכב, מנתחי איכות צמיגים ומערכות זיהוי חיצוני של 360 מעלות המשתמשות בכלי בינה מלאכותית כדי לזהות בעיות מכניות, פגמים חיצוניים, נזקים, שינויים או עצמים זרים מתחת ומסביב לרכב וזאת באופן מדויק, מהיר וברמת פרוט גבוהה ביותר, ללא צורך בבדיקה אנושית או הרמת הרכב. המערכת מתמודדת בהצלחה גם עם רכבים מורכבים כולל חשמליים ואוטונומיים.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי האחים אמיר חבר, המשמש מנכ"ל ואוהד חבר המשמש כסמנכ"ל התפעול ומעסיקה 200 עובדים, כמחצית מהם במרכז הפיתוח בישראל והשאר בארה"ב, יפן ואירופה.
מערכות החברה מותקנות בלמעלה מ-400 סוכנויות רכב, מגרשי מכירות פומביות, מפעלי ייצור ואתרים של ציי רכב מסחריים בארה"ב ובאירופה ומשמשות לביצוע כמיליון בדיקות רכב מדי חודש. לפני כשנה הודיעה אמזון על שימוש במערכת כדי להפוך את משימת בדיקת ציי הרכב לאוטומטיות, לבדיקת רכבי המשלוח בפריסה של עד כ-850 אתרי שליחויות של החברה המבצעים בדיקה יומית לרכבים.
החברה מתקרבת למיליון כלי רכב שנסרקים מדי חודש. בכוונתה לפרוס במהלך השנה הקרובה מאות מערכות נוספות ברחבי העולם, שיתרמו להגברת הבטיחות והיעילות של תעשיית הרכב העולמית.

"צומחים ורוצים להיות רווחיים כבר בעתיד הקרוב"

בשיחה עם כלכליסט אמר אמיר חבר, המייסד המשותף ומנכ"ל החברה: "כאשר יוצאים מודלים כמו של דיפסיק בקוד פתוח זה מאוד עוזר לנו. זה יקטין לנו את העלויות בצורה משמעותית. הסיבה העיקרית שגייסנו חוב היא המודל העסקי שלנו שכולל מימון של המערכות, ויש לנו תשלום חודשי שהלקוחות משלמים לנו ואנחנו בשלב של צמיחה ועשינו קפיצה גדולה בכמות לקוחות והחוזים.
"היינו צריכים לבחור בין גיוס אקוויטי לגיוס חוב ובחרנו בשני כי אנחנו במצב מאוד טוב וחבל לנו על הדילול. יש לנו הסכם משמעותי עם אמזון ונהיה בעד 850 אתרי הפצה שלהם. כל רכב שלהם שחוזר מהפצה עובר בדיקה אצלנו. זה אחד ההסכמים המשמעותיים שאמזון עשתה עם חברה ישראלית. זה הסכם ארוך טווח וחוזה להרבה שנים והם מתבססים על ההבטחה שלנו אם הרכב תקין לשימוש.
"יש לנו עוד הרבה פרויקטים בקנה וממשיכים לגדול איתם. יש לנו הסכמים עם הרבה סוכנויות. גיוס ההון היה המשך לגיוס בסבב D שעשינו לפני כשנה ונעשה באותו שווי, וטויטה ממש רצו להשקיע בנו דרך קרן הצמיחה שלהם ורצינו להיכנס תחת ההרחבה. כיום מוכרת החברה בעשרות רבות של מיליוני דולרים ורושמת קצבי צמיחה גבוהים ומכפילה את הכנסות ויש לנו כיום ביקוש הרבה מעבר למה שיכולים לספק. יש לנו שותפי ייצור בארצות הברית וקנדה ועובדים להיות מסוגלים לייצר יותר מערכות".
"אנחנו צומחים ורוצים להיות רווחים כבר בעתיד הקרוב ואז הכל על השולחן. אנחנו משנים את השוק ונמצאים בשלושה ארבע פלחים של תעשיית הרכב ויש עוד הרבה עולמות שעוד לא הגענו אליהם וגם בעולמות שאנחנו נמצאים בהם של ציי רכב יש עוד חברות גדולות שאנחנו מתחילים לעבוד איתם וגם חברות השכרת רכב".
הגיוס משלב גיוס הון בסך 41 מיליון דולר בהובלת Woven Capital, קרן הצמיחה של טויוטה ובהשתתפות UMC Capital, יחד עם המשקיעים הקיימים W.R. Berkley, מנורה מבטחים, מור בית השקעות, קרן הנאקו ו-MyBerg, וכן מרכיב חוב בהיקף של 150 מיליון דולר במימון של Trinity Capital.