גיימריסטאחרי 14 שנה ובגלל "אידיוט": בליזארד תסיים את פעילותה בסין
גיימריסט
אחרי 14 שנה ובגלל "אידיוט": בליזארד תסיים את פעילותה בסין
יצרנית "וורלד אוף וורקראפט" סיימה את שיתוף הפעולה עם נטאיז, השותפה המקומית בשוק הסיני. אחד הבכירים בנטאיז כתב בלינקדאין: "אנשים יבינו כמה נזק אידיוט אחד יכול להסב". סביר שבליזארד לא תיעלם מסין, אלא תפנה לטנסנט, חברת הגיימינג הגדולה בעולם ויריבתה של נטאיז
ענקית המשחקים האמריקאית אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) סיימה בסוף השבוע שותפות עסקית בת 14 שנה עם נטאיז (NetEase), חברת הגיימינג השנייה בגודלה בסין. משמעות הדבר היא שמשחקים פופולריים כמו "וורלד אוף וורקראפט" (World of Warcraft), "סטארקראפט" (Starcraft) ו"אוברווץ'" (Overwatch) לא יהיו זמינים בסין החל ב-23 בינואר, 2023. בשנה שעברה, היה "וורלד אוף וורקראפט" המשחק השביעי המכניס ביותר בסין, שוק המשחקים הגדול בעולם לפי מספר משתמשים.
סיימון ז'ו (Simon Zhu), אחד הבכירים בנטאיז, כתב בלינקדאין זמן קצר לאחר מכן: "יום אחד, ניתן יהיה לספר מה קרה מאחורי הקלעים. מפתחים ושחקנים יבינו היטב כמה נזק אידיוט אחד יכול לגרום. מצטער עבור השחקנים שחיו בעולמות הללו". ב-2008, חתמו שני הצדדים על שיתוף פעולה משום שעל פי חוק, חברות זרות זקוקות לשותפה מקומית על מנת לקבל רישיון לפעול בתחומי סין.
נשיא בליזארד, מייק איברה (Yberra), הודיע: "אנחנו אסירי תודה על המסירות של קהילת השחקנים הסינית שלנו לאורך 20 השנים האחרונות, בהן ייבאנו את משחקינו לסין באמצעות נטאיז ושותפים נוספים. הלהט והיצירתיות שלהם עוררו בנו השראה ואנחנו מחפשים דרכים חלופיות להחזיר את המשחקים שלנו לסין בעתיד".
מנכ"ל נטאיז, וויליאם דינג, מסר כי "היו בינינו מחלוקות מהותיות על סעיפים מרכזיים ולא יכולנו להגיע להבנות. נמשיך לקיים את הבטחתנו לשרת את השחקנים שלנו עד הרגע האחרון. נוודא כי הנכסים והמידע האישי של שחקנינו מאובטחים". שתי החברות ציינו כי חתמו על הסכם נפרד ארוך-טווח, בנוגע למשחק המובייל "Diablo Immortal", שימשיך את פעילותו בסין.
אתר CNBC דיווח כי מניות נטאיז צנחו בכמעט 10% במסחר בבורסת הונג-קונג ביום חמישי, אולם נדמה כי החדשות לא פגעו בשווי המנייה של אקטיוויז'ן בליזארד. ייתכן כי יחלפו חודשים עד שבליזארד תצליח לחדש את רישיון המשחקים שלה בסין, אך סביר שבליזארד לא תוכל לוותר על הכנסות פוטנציאליות משוק המשחקים הגדול בעולם. החלופה הברורה לנטאיז היא טנסנט (Tencent), יצרנית המשחקים הגדולה בעולם לפי סך הכנסות. אקטיוויז'ן כבר משתפת פעולה בימים אלה עם טנסנט, שאחראית על הפצת המשחק "קול אוף דיוטי: מובייל" (Call of Duty: Mobile) בסין.