סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דאטה סנטר חוות שרתים
חוות שרתים; קרן ההון הריבונית של אבו דאבי תשמש כשותפה כללית ואנבידיה תשמש כיועצת (צילום: Google)

בלאקרוק ומיקרוסופט ישיקו קרן להשקעה ב-AI ב-30 מיליארד דולר

באמצעות גיוס הכספים לקרן, שתהיה כלי ההשקעות הגדול ביותר שגייסו בוול סטריט, יבנו השתיים מרכזי נתונים ומימון פרוייקטי אנרגיה, כך לפי הפייננשל טיימס; קרן ההון הריבונית של אבו דאבי תשמש כשותפה כללית, וענקית שבבי הבינה המלאכותית אנבידיה תשמש כיועצת

בלאקרוק ומיקרוסופט מתכוננות להשיק ביחד קרן בגובה 30 מיליארד דולר להשקעה בבינה מלאכותית, באמצעות בניית מרכזי נתונים ומימון פרוייקטי אנרגיה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס.
לפי הודעת החברות, הקרן שתיקרא Global AI Infrastructure Investment Partnership מיועדת לענות על הביקושים הגבוהים לאנרגיה ולתשתיות דיגיטליות הנובעים מפיתוח מוצרים המתבססים על בינה מלאכותית.
מודלי ה-AI מחייבים כוח מיחשוב רב שמוביל לצריכת אנרגיה גדולה יותר מכל החידושים הטכנולוגים הקודמים, והעלייה בפופולריות של המודלים פוגעת בתשתיות האנרגיה הקיימות.
לפי הדיווח, הקרן המתוכננת תהיה כלי ההשקעות הגדול ביותר שגייסו בוול סטריט. בנוסף לשתי החברות, גם MGX זרוע ההשקעות ב-AI שהוקמה השנה על ידי קרן ההון הריבונית של אבו דאבי תשמש כשותפה כללית בקרן, בעוד שענקית השבבים אנבידיה תשמש כיועצת.
הקרן שואפת לגייס השקעות של 30 מיליארד דולר ובנוסף לכך להעניק מימון לחובות בגובה של עד 70 מיליארד דולר. ההשקעות יהיו ברובן בארה"ב ובמדינות של השותופות.
הקמת הקרן היא חלק מהאסטרטגיה של בלאקרוק – חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם – להתמקד בסקטור האנרגיה שהוגדר על ידה כאחד ממנועי הצמיחה הגדולים. "הנעת הון פרטי לבניית תשתיות AI כמו מרכזי נתונים ואנרגיה תפתח הזדמנויות השקעה ארוכות טווח בשווי טריליוני דולרים", מסר בהצהרה מנכ"ל בלאקרוק לארי פינק.
הקרן החדשה מצטרפת להשקעות של מיקרוסופט בתשתיות אנרגיה. כך, מוקדם יותר השנה הודיעה החברה כי תשקיע בפרויקטים לאנרגיה מתחדשת שיבנו על ידי חברת ניהול הנכסים הקנדית ברוקפילד. "המדינה והעולם יזדקקו ליותר השקעות הון כדי להאיץ את ההתפתחות של תשתיות AI נדרשות. מאמץ מסוג זה הוא צעד חשוב בנושא", אמר נשיא מיקרוסופט בראד סמית.
לפי הערכות סוכנות האנרגיה הבינלאומית, צריכת החשמל העולמית של מרכזי נתונים תעמוד על יותר מ-1,000 טרה וואט לשעה עד 2026, יותר מכפול הכמות שבה השתמשו ב-2022. "מיחשוב מתקדם ובינה מלאכותית גנרטיבית מובילים לביקוש גדל לתשתיות AI עבור המהפכה התעשייתית הבאה", הוסיף גם מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג.