גוגל מציגה: כלי AI שימנע אכזבה מהבגד הבא שתקנו אונליין
גוגל מציגה: כלי AI שימנע אכזבה מהבגד הבא שתקנו אונליין
הפיצ'ר החדש שהשיקה החברה עבור גוגל שופינג משלב בין דוגמנים אמיתיים לבינה מלאכותית שמתאימה אותם, נקודתית, לכל חיפוש של משתמש, ו"מלבישה" אות באופן ריאליסטי במיוחד. על פי נתוני גוגל, 60% מהלקוחות ברשת לא מרוצים מהבגד שהזמינו אונליין
גוגל השיקה שני פיצ'רים חדשים לפלטפורמת השופינד שלה, שנועדו לסייע ללקוחות למצוא לעצמם בגדים באופן יעיל ואפקטיבי יותר, תוך המחשה ויזואלית כיצד הם ייראו על הגוף הספיציפי של המשתמש.
בארה"ב, משתמשים בגוגל קניות יכולים כבר עכשיו לגשת לכלי המדידה הווירטואלית שמציג באופן ריאליסטי במיוחד כיצד פריט מסוים ייראה על סדרה של דוגמנים אמיתיים. הדוגמנים מאופיינים בכמה גווני עור, מבני גוף, סגנונות תספורת וכו', ומידתם נעה בין XXS ל-4XL, כך שהמשתמשים יוכלו לבחור בדוגמן שמתאים למידותיהם.
נכון להיום, הפיצ'ר פעיל רק במחלקת הבגדים העליונים ורק לנשים: משום מה גוגל החליטה שחוויית המדידה הווירטואלית תצורף תחילה לפריטי נשים בלבד, אבל הבטיחה שגם לגברים תהיה אחת כזאת בהמשך השנה.
מן הסתם, הפיצ'ר נועד למנוע אכזבה ומפח נפש כשהפריט מגיע הביתה לעחר הקנייה ברשת, נמדד ומתברר כלא מתאים. על פי נתונים שאספה גוגל, 59% מלקוחות האונליין מאוכזבים בסופו של דבר מהבגד שרכשו וציפו שייראה עליהם אחרת. עוד עולה מהנתונים כי 42% מהם לא מרגישים שהדוגמנים והדוגמניות באתרי השופינג מייצגים אותם.
הכלי החדש של גוגל עוש שימוש במודל בינה מלאכותית גנרטיבית שמצליח לדייק את הפריט עד כדי כך שהוא יכול להראות למשתמש/ת כיצד הבד של הבגד מתקמט, נע ברוח ונמתח על הדוגמנים מכל זווית אפשרית. הדוגמנים - יש להבהיר - אינן פרי מודל AI, אלא רק האופן שבו הבגד נראה עליהם.
בנוסף, גוגל השיקה פילטרים שנועדו לסייע למשתמשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים - למשל, חולצה דומה לזו שמצאתם, אבל זולה יותר, קטנה יותר, או עם דוגמה אחרת על הבד. זאת ועוד: למידת מכונה ואלגוריתם של התאמה ויזואלית מאפשרים למשתמשים להכניס למערכת פרמטרים כמו צבע וסגנון והמערכת תחפש, בתגובה, פריטים מתאימים בחנויות שונות.