סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה מטא Meta פייסבוק קליפורניה
מטה מטא בקליפורניה (צילום: PETER DASILVA/Reuters )

מטא פיטרה עובדים שקנו משחת שיניים בשובר ארוחת הצהריים

לפי BBC, עובדים בענקית הטכנולוגיה פוטרו לאחר שניצלו את שובר ארוחת הצהריים לרכישת מוצרים אחרים, בהם אבקת כביסה, נתנו לאחרים את השוברים או חרגו מהתקציב היומי שמסתכם ב-70 דולר. לפי The Verge, החברה מפטרת עובדים בווטסאפ, אינסטגרם וריאליטי לאבס

עובדים של מטא פוטרו על פי דיווחים לאחר שניצלו את שובר ארוחת הצהריים של החברה כדי לקנות מוצרים כמו משחת שיניים ואבקת כביסה. הפרות נוספות של מדיניות החברה כללו מתן השוברים לאחרים או חריגה מהתקציב, כך על פי עובדים של החברה בדיווח של BBC. ישנן גרסאות שונות לגבי איזו התראה ניתנה לעובדים לפני שפוטרו.
עובדי מטא מקבלים 25 דולר לארוחת צהריים, 20 דולר לארוחת בוקר, ו-25 דולר לארוחת ערב בשוברים, שאמורים לשמש להזמנת אוכל מגראבהאב – השלוחה האמריקאית של אתר Just Eat. על פי פוסט שהועלה ללוח המודעות המקוון בליינד, יותר מ-30 עובדים של מטא פוטרו בשבוע שעבר כיוון שהשתמשו בשוברים כדי לקנות "פריטים שאינם מזון, נתנו את השוברים לאחרים, או חרגו מהתקציב. ניתנה להם אזהרה להפסיק, מה שעשו רובם, אך הם עדיין פוטרו שלושה חודשים לאחר שהפסיקו", לדברי כותב הפוסט. מטא פיטרה עובדים על פי דיווחים גם מווטסאפ, אינסטגרם וריאליטי לאבס – יחידתה שמפתחת את משקפי אוקולוס.
ג'יין מנצ'ון וונג, מהנדסת אבטחה לשעבר במטא, אמרה ביום רביעי שאיבדה את עבודתה כחלק מהפיטורים הרוחביים בחברה. "אני עדיין מנסה לעכל זאת, אבל הודיעו לי שתפקידי במטא הושפע", היא כתבה. וונג נשכרה לעבודתה לפני פחות משנה. על פי דיווח באתר The Verge, שינויים מתבצעים בכמה צוותים של מטא כדי לוודא שמשאבי החברה מושקעים בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלה. אלה כוללים מעבר צוותים לאתרים שונים, והעברת חלק מהעובדים לתפקידים אחרים".