סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גם במשבר – ערוצי גיוס המשאבים לסטארט-אפים לא משתנים

"זו החלטה לא קלה לבחור להשקיע במקום שיורים בו לכל הכיוונים. כרגע עסקים נראים כרגיל אז אני מרגיש שהרע עוד לפנינו. זה יורגש בשלבים הראשונים של גיוס משאבים לסטארט-אפים". כך אמר גיל ברנדס, ראש משותף של מחלקת ההייטק בנשיץ ברנדס אמיר באירוע Miami Tech Gateway

"בקרנות המקומיות הכסף הוא לא מקומי. אם משקיע משקיע בישראל 20 שנה וצריך כעת להחליט אם להשקיע בישראל או באירלנד, זו החלטה לא קלה לבחור במקום שיורים בו לכל הכיוונים. המצב לא פשוט אבל עסקים נראים כרגיל אז אני לפחות, מרגיש שהרע עוד לפנינו. זה יורגש בשלבים הראשונים של גיוס משאבים", כך אמר גיל ברנדס, ראש משותף של מחלקת ההייטק בנשיץ ברנדס אמיר, במסגרת אירוע Miami Tech Gateway.
לדבריו, ערוצי גיוס המשאבים הם דומים גם בזמנים של משבר והמרכזי שבהם הוא האיינג'לים שממשיכים לעבוד. "זה לא אינסוף מקורות אבל זה לא מעט מקורות", אמר.
נגה דבצרי-ספירא, ראש משותף במחלקת ההייטק במשרד נשיץ ברנדס אמיר, סקרה את שוק ההייטק הישראלי והציגה תמונה יחסית אופטימית. "ישראל שומרת על המקום השלישי כהאב הייטק אחרי סן פרנסיסקו וניו יורק. ההשקעות הרבעוניות הן בגובה של כ-2 מיליארד דולר מה שאומר שאנחנו חוזרים ל-2018, שזה כנראה סימן טוב לאור מצב המלחמה ובאופן מפתיע השינויים בגיוסים הישראלים תואמים את השינויים בגיוסי הייטק בעולם. מספר הקרנות הזרות שמשקיעות בישראל נשאר אותו הדבר", אמרה. "הדרך לגייס היום ולגייס לפני שנה היא באותם מסלולים – רק שזה נעשה קצת יותר מאתגר".
"יש המון עוצמה בתעשייה המקומית שצריך לשמר אותה. השנה הקרובה עוד טומנת בחובה הרבה אתגרים אבל המסר הוא לא להפסיק. צריך לתת לעגלה להתגלגל. יש מספיק עניין באקוסיסטם הישראלי, משקיעים שרוצים להשקיע ביכולות המדהימות האלה וצריך פשוט להמשיך", אמרה נועה תמיר, מנכ"לית כלכליסט.
2 צפייה בגלריה
אירוע שער הכניסה הטכנולוגי של מיאמי במשרדי נשיץ ברנדס אמיר
אירוע שער הכניסה הטכנולוגי של מיאמי במשרדי נשיץ ברנדס אמיר
משתתפים ב-Miami Tech Gateway במשרדי נשיץ ברנדס אמיר
(צילום: אירית פלדלויפר)
לדבריה, מעניין יהיה לראות מה יקרה בעוד שנה גם מבחינת הקרנות גם מבחינת הסטארטאפים החדשים וגם מבחינת התחומים. "אני חושבת שהתחומים במובילים ברמה העולמית אבל בטח ובטח בישראל הולכים להשתנות. Defense זה הטרנד החדש. בשנה האחרונה בגלל תקציבי העתק שזרמו לעולם הביטחוני, יש התפתחות מטורפת בתחום החל מרחפנים ועד מודיעין, ווידאו וזיהוי פנים. יש סטארטאפים שמאוד משגשגים בשנה הזאת. לפחות בישראל המלחמה תשפיע על הכיוונים האלה", אמרה.
ליאור חלבי, מייסד משותף במיאמי ישראל קולקטיב, אמר כי בעיר מיאמי מתחיל כעת להיווצר אקו סיסטם של הייטק ישראלי. הוא חשף את פרוייקט שבוע ההייטק הישראלי שבו תהיה חשיפה של טכנולוגיה ישראלית מוורטיקלים שונים כמו פינטק, הלת'טק, ריטייל ועוד על מנת לעזור לתעשייה ולחבר בין היהודים לישראלים.
"הבנו שאירועי נטוורקינג זו הדרך הטובה ביותר לבנות שותפויות, לחבר לפמילי אופיס, ל-VCs לחשוף סטארטאפים וחברות ישראליות לארה"ב וללקוחות, לתאגידים", אמר.
אהרונה משכיל וענת ניומן מ-Training CQ דיברו על גישור ההבדלים הבין-תרבותיים ואמרו כי "כשאנחנו מתנהלים מול תרבות אחרת, אנחנו פועלים מתוך אוטומט, מסתכלים דרך המשקפיים הישראליות. כשאתם עובדים מול האמריקאים, מול מיאמי, תרכיבו את המשקפיים של האמריקאים – ותסתכלו על הדברים דרך העדשות הנכונות".
2 צפייה בגלריה
מימין, אהרונה משכיל וענת ניומן מ-Training CQ
מימין, אהרונה משכיל וענת ניומן מ-Training CQ
מימין, אהרונה משכיל וענת ניומן מ-Training CQ
(צילום: ליאור חלבי)
לימור אשכנזי דריקטורית Select Florida המסייעים לחברות ישראליות לפתוח פעילות בפלורידה סיפרה על פעילות הארגון ואמרה כי הם "מספקים מידע על הכלכלה, השווקים, איזורים, סקטורים ודמוגרפיה ושוק העבודה. מסייעים בבחירת סייטים ובהשגת תמריצים, אישורים ורגולציה. מקשרים לעו"ד, רו"ח וסוכנויות ויזה".
אייל צדיקריו, מנכ"ל חברת Insightec המטפלת ברעד פרקינסוני, סיפר כיצד התנהלה העבודה של החברה מול השוק האמריקאי. "כל החזית המסחרית של החברה יושבת במיאמי, פלורידה. שמרנו את הפיתוח והייצור בישראל אבל כל מה שקשור בעבודה מול השוק האמריקאי, בתי חולים, והדבר החשוב ביותר זה המבטחים עצמם שבחסופו של דבר, בפיתוח של מכשור רפואי צריך לפרוץ הרבה קירות בעולם הביטוח, כל זה אנחנו מפעילים משם", אמר.
נציג סטארטאפ ניישן סנטרל, טיבור קוכמן אמר כי הם רואים את המעבר של אנשים עם ממון לפלורידה. לגבי סטראט-אפים בהלת' טק הוא אמר כי הם עובדים עם מגוון בתי חולים ואלו מחפשים סטארטאפים בשלבים מאוד מוקדמים.
הוא חשף כי בסקר שנערך בחודש האחרון 88% מהתאגידים שלהם פעילות עם ישראל מתכננים להמשיך או להעצים את הפעילות עם ישראל.