422 מיליון: זינוק של 19% במספר המשתמשים של ספוטיפיי
422 מיליון: זינוק של 19% במספר המשתמשים של ספוטיפיי
שירות הזרמת האודיו הפופולרי בעולם עמד ברוב התחזיות בדו"ח הרבעוני שהציג היום (ד'), נפגע באופן קל יחסית מהחרמת השוק הרוסי ולא הושפע כמעט בכלל מפרשת ג'ו רוגן. אפילו ניל יאנג כנראה כבר שכח מזה
מניית ספוטיפיי מטפסת ב-3.7% בטרום המסחר בוול סטריט לאחר שהחברה דיווחה על 422 מיליון משתמשים פעילים ברבעון הראשון - עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המספר, אגב, כולל 3 מיליון משתמשים שנאלצו להירשם מחדש לאחר קריסת שירותי האפליקציה.
בנטרול התוספת האמורה, מספר המשתמשים הפעילים של ספוטיפיי ברבעון הראשון של 2022 היה יותר מ-419 מיליון – כמיליון אחד מעל התחזיות. מספר מנויי הפרימיום עלה ברבעון זה ב-15% ל-182 מיליון וההכנסה הממוצעת פר משתמש של שירות הזרמת האודיו הפופולרי בעולם עלתה ב-6% ל-4.38 יורו.
ההכנסות הכוללות של החברה צמחו ב-24% ל-2.66 מיליארד יורו והרווח הנקי עמד על 131 מיליון יורו לעומת 23 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2021. בכלל, למעט הצמיחה האיטית יחסית במנויי הפרימיום של ספוטיפיי, אותה מייחסים בחברה לחרם על השוק הרוסי בעקבות המלחמה באוקראינה, הדו"ח הנוכחי חיובי למדי עבורה.
המספרים שבו מגלים בין השאר שפרשת ג'ו רוגן, במסגרתה הביעו אמנים בכירים כמו ניל יאנג וג'וני מיטשל ביקורת חריפה על מדיניות החברה בנוגע לתכני שנאה ופייק, בסופו של דבר לא הזיקה לספוטיפיי עד כדי כך. למעשה, לטענתו של רוגן, היא אף הוסיפה לו עוקבים.