סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מיזוג בתחום התשלומים למהגרי עבודה: rewire מת"א רוכשת את Imagen

סטארט-אפ הפינטק שפיתח פלטפורמה בינלאומית לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה רוכשת את אימג'ן מעמק חפר המתמחה בכרטיסי שכר נטענים חכמים

עונת המיזוגים בסטארט-אפים הישראלים נפתחת: שתי חברות בתחום התשלומים למהגרי עבודה מתמזגים
סטארט-אפ הפינטק rewire מתל-אביב, שפיתח פלטפורמה בינלאומית לשירותים פיננסיים עבור מהגרי עבודה רוכשת את הסטארט-אפ Imagen המתמחה בכרטיסי שכר נטענים חכמים. החברה מפתחת כרטיסים לתשלום שכר (Prepaid Card) שמאפשר למעסיקים להפקיד משכורת ישירות אל כרטיס השכר בדיוק כמו לחשבון בנק. הכרטיס, Kessef Cash Card משמש מעסיקים רבים לתשלום שכר לעשרות אלפי עובדים חסרי חשבונות בנק בישראל. שתי החברות משתפות פעולה כבר שלוש שנים.
הפתרון של Imagen משתלב באפליקציה שפיתחה Rewire המספקת לכ-10,000 מהגרי עבודה בישראל שירותים פיננסיים כמו העברות כספים ותשלום חשבונות במדינות המקור. באירופה מספקת החברה שירותים נוספים וביניהם חשבון תשלומים (IBAN), חשבון משפחתי, כרטיס אשראי (debit), העברות כספים מקומיות ובינלאומיות בתוך אירופה, ביטוחים עבור המהגרים ועבור משפחותיהם, חבילת תקשורת והפקדות כספים פיזיות.
בעקבות רכישת Imagen, תאפשר Rewire לעשרות אלפי מהגרי עבודה בישראל המשתמשים באפליקציה שלה לקבל את השכר שלהם מהמעסיקים בכרטיס הנטען, לבצע באופן דיגיטלי את כל הפעולות הפיננסיות המוצעות על ידי האפליקציה בארץ וגם כמובן להשתמש בו ככרטיס חיוב מיידי לכל דבר בעסקאות בארץ ואף בחו"ל. כרטיס השכר הדיגיטלי מתווסף לשיטה הקיימת כיום לביצוע הפקדות ביותר מ-1,000 נקודות הפקדה של Rewire בסניפי סופר פארם, בנק הדואר, ו-GMT.
אימג'ן, שהוקמה על ידי סנפיר חייט ומשרדיה בעמק חפר, גייסה עד היום כ-2 מיליון דולר בלבד, אך היא מטפלת במשכורות של מיליארד שקל בשנה. החברה מעסיקה 13 עובדים שיצטרפו ל-132 העובדים של ריווייר, רובם המכריע בישראל. חייט, המשמש כמנכ"ל אימג'ן יכהן מעתה בתפקיד מנהל שירותי הכרטיסים החכמים וידווח למנכ"ל ריווייר גיא קשטן.
Rewire הוקמה בשנת 2015 על ידי קשטן יחד עם עדי בן דיין (VP R&D) סער יהלום (CTO) ואור בן-עוז . עד היום גייסה החברה 62 מיליון דולר בסבבי A ו-B לרבות קו אשראי בגובה 15 מיליון דולר. את הגיוס האחרון של 25 מיליון דולר שהשלימה ריווייר לפני מספר חודשים, הובילה חברת הביטוח מגדל והשתתפו בו גם הבנק הצרפתי BNP PARIBAS והקרנות ויולה פינטק, מונטה קפיטל ואופרה. עם המשקיעים המוקדמים בחברה נמנים מייסד יאהו ג'רי יאנג ויהודה זיסאפל, ממייסדי קבוצת רד בינת. Rewire האיצה באחרונה את קצב הצמיחה והכפילה את מספר המשתמשים בארץ בשנה שעברה עם עלייה של פי 3.5 בהפקדות.