סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אהוד שניאורסון ו הילה חדד חמלניק
אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד 8200 והילה חדד חמלניק, מנכ"לית משרד החדשנות והמדע לשעבר (צילומים: עמית שעל, אוראל כהן)

מנכ"לית משרד החדשנות לשעבר ומפקד 8200 לשעבר מקימים קרן חירום לסטארט אפים

הילה חדד חמלניק, מנכ"לית משרד החדשנות והמדע לשעבר, אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד 8200 ואיציק פרנפס, שותף מנהל בקרן הון סיכון באטרי מקימים קרן חירום שתיקרא SAFEDOME. הקרן מיועדת להשקעות קטנות שיאפשרו לסטארט אפים בתחילת דרכם לשרוד את התקופה הקרובה

הילה חדד חמלניק, מנכ"לית משרד החדשנות והמדע לשעבר יחד עם אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד 8200 ואיציק פרנפס, שותף מנהל בקרן הון סיכון באטרי מקימים קרן חירום לסטארט אפים. הקרן, שתיקרא SAFEDOME, נועדה להשקעות קטנות שיאפשרו לסטארט אפים בתחילת דרכם לשרוד את התקופה הקרובה.
המשקיעים בקרן הם בעיקר אנג'לים מארה"ב ומישראל. הקרן מתכננת להשקיע סכומים של עד חצי מיליון דולר בכ-100 סטארט אפים עד סוף 2023 באמצעות הליך בקשה קצר. התנאים לקבלת התמיכה הם גיוס של רבע מיליון דולר לפחות בשנתיים האחרונות ופגיעה משמעותית בפעילות בעקבות המלחמה. לסטארט אפים אמור להיות אופק פעילות עד חצי שנה והוצאות שלא עולות על 100 אלף דולר בחודש. חברות שעומדות בתנאים אלה יקבלו את הכסף בתוך שבועות מרגע קבלת הבקשה.
״זו השקעה חברתית, אבל זו השקעה שיש לה סיכוי טוב להיות גם השקעה מניבה,״ אמר איציק פרנפס. "המשקיעים קונים בעצם מעין תעודת סל של כל החברות הצעירות בהיי-טק הישראלי, תחום השקעה שהניב תשואה נאה בשנים האחרונות". היוזמה מבוצעת בשיתוף Kpmg משרד עו״ד יורם ראב״ד וקבוצת Moveo, שנרתמו לפרויקט בהתנדבות.
מדובר ביוזמה נוספת של המגזר הפרטי שנכנס במקומם של המשרדים הממשלתיים שלא מתפקדים מאז פרוץ המלחמה. ענף ההייטק הישראלי סבל מפגיעה קשה בגיוסים מתחילת השנה יחד עם כל תעשיית הטכנולוגיה העולמית וברמה חריפה יותר בגלל ההפיכה המשטרית. המלחמה שמשתקת את המשק כעת וצפויה להיות ממושכת, עלולה לתת מכה אנושה לחברות רבות, ובעיקר לקטנות והצעירות ביותר.