סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ניו ארה new era זיו כונן , דני מאן , רן שמחה , איילת פריש , אאוג'ניו סבדיני , שירה גרשון , גידי ארגוב
ניו ארה: זיו כונן, דני מאן, רן שמחה, איילת פריש, אאוג'ניו סבדיני , שירה גרשון , גידי ארגוב (צילום: סיון פרג')

בלעדי
ניו ארה מגייסת קרן שלישית: "אי אפשר היה לדבר עם מוסדיים בחו"ל, היה מובן שזו המלחמה"

קרן ההון סיכון הישראלית מגייסת קרן שלישית בהיקף של 150 מיליון דולר להשקעה בסטארט־אפים בשלבים מוקדמים. הקרן השקיעה עד היום ביותר מ־30 חברות ומתכוונת להתמקד בתחומי הפינטק והסייבר 

קרן הון סיכון הישראלית ניו ארה קפיטל פרטנרס (New Era Capital Partners) מגייסת קרן שלישית בהיקף של 150 מיליון דולר. הקרן השלימה סגירה ראשונה (first closing) בהיקף של 80 מיליון דולר, כך נודע לכלכליסט. הסגירה הראשונה מאפשרת לקרן להתחיל להשקיע בחברות חדשות כמו שעשתה בחודשים האחרונים. הגיוס כולו החל ונעשה בתקופת המלחמה.
הקרן השלישית של ניו ארה ממשיכה באותה אסטרטגיה של הקרנות הקודמות של השקעה בשלבים מוקדמים. המשקיעים בקרן החדשה כוללים את משקיעי הקרן הוותיקים וגופים מוסדיים זרים וישראלים. הקרן הראשונה ב־2017 עמדה על 60 מיליון דולר והשנייה ב־2020 על 140 מיליון דולר.
ניו ארה שהוקמה לפני שבע שנים, מנוהלת ממשרדיה בתל אביב ולה שני משרדים פעילים נוספים: בבוסטון ובלונדון. השותפים שמובילים את הקרן הם גידי ארגוב, רן שמחה, וזיו כונן. הקרן השקיעה עד היום ביותר מ־30 חברות, בהן: Papaya Global, Optibus, Workiz, Assured Allies, GlossAi, Neosec, Aiola, ועוד. הקרן מתכננת להשקיע ב־20 עד 25 חברות באותה אסטרטגיה שבה פעלה בהשקעה בקרנות הראשונות.
שותפי הקרן מגיעים מרקעים שונים. גידי ארגוב כיהן שלושה עשורים כמנכ"ל חברות בינלאומיות בארה״ב והיה שותף בכיר באחת מקרנות ההשקעה המצליחות בעולם. כמו כן, הוא משקיע פרטי בארה"ב ובישראל, ואף עומד מאחורי התוכנית המצליחה באוניברסיטת רייכמן: ״תוכנית ארגוב״. רן שמחה, לשעבר יועץ טכנולוגי וכלכלי של נשיא מדינת ישראל שמעון פרס, עבד שנים באנגליה בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס וכמנהל השקעות בקרן הגידור בראשות סר רונלד כהן. זיו כונן הינו בוגר יחידת 8200 ושותף לשעבר במקינזי בבוסטון.
בשיחה עם כלכליסט אומר רן שמחה, אחד מהשותפים המנהלים בקרן כי "אנחנו משקיעים בשלבים הראשונים של חברות בחייהן כשיש להן מכירות ראשוניות. כמשקיע יש כאן הזדמנויות טובות כי השווי של החברות ירד. אנחנו מאוד מתעניינים בהשקעות בעולמות הפינטק והיינו המשקיעים הראשונים בפאפאיה גלובל. ב־AI חייבים להיות ספציפיים ומדויקים אבל ישראל יכולה להוביל את תחום האפליקציות".
שמחה אומר כי הקרן תתמקד בעיקר בתוכנה ארגונית ומעט מאוד בחומרה. "אנחנו חשים את הקושי לגייס בשעת מלחמה. הסגירה הראשונה הפתיעה לחיוב כי נעשתה כולה ממשקיעים זרים שבעבר השקיעו בנו. אחד המשקיעים הכי גדולים שלנו היא חברת המילטון ליין שמשקיעה בנו הרבה שנים. גוף נוסף של משקיעים יושב בבוסטון ויש גם משקיעים שממשיכים איתנו מהקרן הראשונה. כשניסינו לדבר עם גופים מוסדיים של אוניברסיטאות וקרנות מוסדיות זה היה בלתי אפשרי, למרות שאף אחד מהם לא העז לומר שזה בגלל ישראל והמלחמה. אבל מהשיחות איתם זה היה מאוד מובן. חשוב מאוד כיום שהמוסדיים הישראלים יתמכו בקרנות מקומיות".
שמחה סבור שהתוכנית של רשות החדשנות לתמיכה בגופים מוסדיים שירצו להשקיע בקרנות ישראליות, תעזור. לדבריו, "זו תוכנית יותר טובה מהתוכנית של ההשקעה בחברות". הוא מוסיף כי "יש לנו שותף חדש בשם זיו כונן שמגיע אחרי שירות משמעותי בחיל המודיעין ושותף במקינזי שמביא יכולת לנתח ולזהות חברות פורצות דרך בתחום הסייבר והבטחון". "יש יתרון להיות קרוב לרשתות הקשרים של מסיימי צבא. הרוב המוחלט מגיע משתיים־שלוש יחידות וחייבים להיות כל הזמן עם היד על הדופק עם אותן קבוצות. יש היום לצערי הרבה יזמים שעזבו את הארץ ולכן חייב להיות לנו חיבור גם מעבר לים".
גידי ארגוב, שותף מנהל בקרן מוסיף כיוון אליו חותרת הקרן. ״סימנו לעצמנו מטרה לעבוד באופן אינטנסיבי עם יזמים על מנת לעזור להם לבנות חברות גלובאליות. שלב המעבר לפעילות רב־זירתית הוא חיוני. הצלחה במשימה הזאת מאפשרת בנייה של חברות משמעותיות ומוצקות".
זיו כונן, השותף החדש בניו ארה אומר כי ״לאור המצב בעולם יש ביקוש שיא לפתרונות סייבר וישראל נמצאת בחוד החנית בתחום הזה. היזמים היוצאים מהיחידות הטכנולוגיות מביאים איתם שנים של ניסיון מעשי ולא רק תיאורטי, מה שמסייע להם לבנות חברות מובילות. ניו ארה 3 תשים דגש על חברות סייבר עם טכנולוגיות פורצות דרך״.