סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נדב שובל על רקע לוגו OpenWeb
נדב שובל על רקע לוגו OpenWeb (צילום: OpenWeb)

OpenWeb עונה לתביעת המייסד נדב שובל שהודח: "ניסיון ליצור דרמה מלאכותית"

הדירקטורים בחברת ההייטק שייסד המנכ"ל המודח ביקשו לדחות את תביעתו וכתבו: "כמה פעמים צריך דירקטוריון להבהיר למנכ"ל כי החברה אינה מעוניינת עוד בשירותיו? שובל לא הפנים את מקומו בהיררכיה וחשב שבגלל שהוא המייסד הוא יכול לכפות את עצמו"

“התביעה של נדב שובל אינה אלא ניסיון חסר בסיס ליצור באופן מלאכותי "דרמה" איפה שאין אחת כזאת. מדובר בסיטואציה שמתרחשת באינספור חברות מסחריות, בה דירקטריון החברה איבד את אמונו במנכ"ל ומחליט לסיים את תפקידו". במשפט זה נפתחת תשובתה של חברת ההייטק OPENWEB לתביעה ובקשת צו מניעה זמני שהגיש נדב שובל, מייסד החברה שהודח בתחילת ספטמבר, אך מסרב להסכים לכך.
אופן ווב, באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות, מצרפת לתגובתה נספח ובו כל הדירקטורים פרט לשובל עצמו וחברו חיים ששון, מצהירים כי יצביעו שוב על הדחתו של שובל מתפקיד המנכ"ל, לו יתבקשו להצביע שוב. בין החותמים גם אבישי אברהמי, מנכ"ל חברת ההייטק הישראלית הגדולה WIX, שתצהיר אחר שלו צורף לתביעה של שובל ובו אברהמי ניסה להציג עמדה מתחמקת, לפיה לא הספיק לעלות לישיבת הבורד בה נערכה הצבעה ראשונה על פיטוריו של שובל ובהמשך חתם על מסמך הפיטורים משום ש"לא הספיק להתעמק בו". כל זאת בהמשך לטיעון המרכזי של שובל כי נפל פגם בהתנהלות הדירקטוריון בישיבה בה נערכה הצבעה על פיטוריו.
בהמשך לישיבה זו והודעת אופן ווב לכלל עובדיה על מינוי מנכ"ל זמני, שובל סירב להכיר בכך ושלח הודעה לכלל העובדים, אותה פירסם גם ברשתות החברתיות על כך שאינו מקבל את הפיטורים. שובל הקים את אופןווב, שמפתחת פלטפורמה לדיונים ברשתות חברתיות, ב-2012 עם ישי גרין ורועי גולדברג, שניהם כבר לא בחברה. מאז ההקמה שימש כמנכ"ל עד שבתחילת ספטמבר פנה לדירקטוריון בטענה כי החוזה עימו הופר משום שבמקום לדווח לדירקטריון, הוא הוכפף ליו"ר פעיל. החברה ענתה כי היא מקבלת את התפטרותו, אלא ששובל, כאמור טען כי לא התכוון להתפטר.
"לא ניתן שלא לתהות כמה פעמים צריך דירקטוריון חברה להבהיר למנכ"ל כי אינה מעוניינת עוד בשירותיו. ברור כי שובל לא הפנים את מקומו בהיררכיה של הממשל התאגידי וחושב כי בגלל שהוא מייסד החברה, הוא יכול לכפות את עצמו", נכתב בתשובה בשמם של הדירקטורים בחברה ובראשם ג'ף הורינג, מייסד קרן אינסייט, אחת מבעלות המניות הגדולות באופןווב, מרגרט וו, שמייצגת בדירקטוריון את קרן ג'ורג'יאן הקנדית שגם מחזיקה מרכזית ודירקטורים נוספים. הטיעון המרכזי של אופןווב הוא שבכל מקרה יש לה הצבעה של חמישה דירקטורים מתוך תשעה שניתן למנות לחברה לפי התקנון, בעד ההדחה של שובל.
אופןווב מציגים גרסה שונה בתכלית לאירועים שקדמו לפיטוריו של שובל, אם כי חוט השני שעובר בכל התרחישים הוא רצונו של שובל להיפגש עם מזומנים, בהמשך למספר עסקאות סקנדרי שבהן הוא כבר מימוש חלק ניכר מאחזקותיו, על פי הערכות בסכומים של עשרות מיליוני דולרים. כיום נותרה לשובל (34), בנה של השחקנית רובי פורת שובל, אחזקה ישירה של פחות מאחוז בלבד בחברה ועוד כ-5% באופציות שטרם הבשילו. בכתב התביעה שלו הציג שובל את רצונה לכאורה של קרן ההשקעות בלקרוק להשקיע באופןווב, אלא שבסביבת החברה וגם בתביעה, רומזים כי מדובר היה בעיקר בעסקת סקנדרי נוספת אישית עבורו.
"שובל מעוניין כי בעלי המניות בחברה ייענו לדרישותיו וירכשו את המניות שטרם מכר בחברה בעשרות מיליוני דולרים", ממשיכים באופןווב, "באמצעות הרעש התקשורתי הוא מנסה להוציא כספים שלא מגיעים לו, במחשבה שככל שיהיה רעש גדול יותר, המחיר שיוכל לגבות מהחברה יהיה גבוה יותר". בחברה מוסיפים גם כי ערב פיטוריו, הציג שובל לבורד ביצועים פיננסיים מאכזבים של אופןווב, שהיו נמוכים בפער משמעותי מן התחזיות. כמו כן, לטענת החברה לא חל כל שינוי בכפיפות של שובל, אלא שנוצרו יחסי עבודה לא טובים בין שובל ליו"ר הקודם ולדירקטוריון כולו. "באוגוסט 2024 התקבלו מספר אינדיקציות עסקיות, מעבר למה שכבר הצטבר קודם, שעורר חששות כבדים ביחס לניהול עסקי החברה על ידי שובל. בין היתר, היה שינוי לא צפוי בתחזיות ל-2024. אינדיקציות אלה כמו גם יחסי העבודה הרעועים שנוצרו מול שובל, הובלו לתהיות לגבי יכולותו וכשירותו להמשך כמנכ"ל".
לפי התשובה של החברה, במכתב הפרת החוזה שהגיש לדירקטריון בתחילת ספטמבר הוא למעשה דרש כתנאי לשיתוף פעולה שלו שהמשקיעים בחברה ירכשו את מניותיו. החברה מצרפת בנספח את הודעת המייל ששלח שובל ואשר לא הוצגה בפנייתו שלו לבית המשפט ובה הוא כותב כי יסכים לפרוש מתפקיד המנכ"ל ואף ישתתף בהליך איתור המחליף עד סוף יוני 2025 וזאת בתנאי שבתוך שלושה ימים המשקיעים הקיימים ירכשו את מניותיו במחיר של 15 דולר למניה, בהתאם למחיר שהציעה בלקרוק. בהמשך, 30 יום לאחר עזיבתו, יירכשו יתר המניות החסומות שלו והבשלת האופציות תואץ משמעותית.
באופןווב מדגישים כי גם הדירקטורים שהוא עצמו מינה ובהם אברהמי כדירקטור מומחה וכן פרופסור סקוט גאלוואי ועומר ציגלר, הצביעו מספר פעמים בעד הדחתו. החברה מבקשת לדחות את הבקשה של שובל ואף לחייב אותו בהוצאות המשפטיות.