כלכליסט-טקווטסאפ נכנעת לאיחוד האירופי ומעדכנת את מדיניות הפרטיות
כלכליסט-טק
ווטסאפ נכנעת לאיחוד האירופי ומעדכנת את מדיניות הפרטיות
הקנס הענק, בגובה 225 מיליון יורו, שהטיל האיחוד בספטמבר האחרון על ענקית המסרונים של מארק צוקרברג, הוא הסיבה הישירה לכניעה וליישור הקו. העדכון, שעיקרו חידוד השקיפות במדיניות, נכנס לתוקף הבוקר
ווטסאפ מיישרת קו עם הרגולטור האירי - הגוף הממונה על הגנת המידע (DPC) במדינה, שמוביל את מאבק הפרלמנט האירופי נגד ענקיות הטכנולוגיה - ומוסיפה פרטי מידע חדשים למדיניות הפרטיות שלה, שיופיעו בפני משתמשים ברחבי היבשת. זאת, לאחר שבספטמבר האחרון הרגולציה האירית הטילה על ענקית המסרונים של מארק צוקרברג קנס בגובה שיא של 225 מיליון יורו בגין הפרת חוקי הפרטיות הנוקשים שניסח האיחוד האירופי, לרבות העברת מידע של משתמשים בין ווטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם - חברות הבת של מטא.
תוספת המידע למדיניות הפרטיות של ווטסאפ מופיעה בפני אזרחי האיחוד החל מהבוקר (שני), לצד שינויים בניסוח המידע הקיים. התוספת כוללת בעיקר מידע על הפרטים שווטסאפ אוספת ממשתמשיה ועל הדרכים שבה היא עושה זאת. בנוסף, החברה הצהירה בפני הרגולטור האירי כי מעתה והלאה היא תסביר למשתמשיה באופן מפורט ובהיר יותר כיצד היא מגנה על המידע שמשותף על גבי פלטפורמת הענק שלה ומהם בדיוק היסודות החוקיים שעל פיהם היא מעבדת את המידע הזה.
בפועל, כפי שפורסם הבוקר ב"אינדיה אקספרס", החל מהבוקר מוצג בפני משתמשי ווטסאפ ברחבי האיחוד באנר בראש רשימת השיחות ובו לינק שמכוון אותם אל האינפורמציה החדשה. ווטסאפ, מצדה, הבהירה שהיא עדיין לא מסכימה עם הרגולטור האירי, אבל חייבת להישמע לו ולעדכן את מדיניות הפרטיות שלה. העדכון, אגב, לא נוגע לאופן שבו המידע מטופל על ידי ווטסאפ ולא דורש מהמשתמשים לאשר אותו או לבצע כל פעולה אחרת.
כזכור, מוקדם יותר השנה ווטסאפ ניצבה במוקד של ביקורת ציבורית כלל-עולמית על מדיניות הפרטיות שלה, בעקבות עדכון ש"הכריח" את המשתמשים להסכים לשתף פרטי מידע שלהם עם פייסבוק. בעקבות המהלך הזה של וואטסאפ, משתמשים רבים עברו לשירותים מתחרים, לרבות טלגרם וסיגנל, חקירות רגולטוריות נפתחו נגד החברה בטורקיה ובגרמניה, וקבוצות צרכנים באיחוד האירופי הגישו נגדה תלונה רשמית.
ואולם, גם לאחר האינסידנט הזה כוחה של ווטסאפ בלתי ניתן לערעור, כפי שהוכח בחודש שעבר, כשהשירות קרס למשך שש שעות (יחד עם שאר החברות של מטא) וגרם ל-2 מיליארד משתמשי האפליקציה ברחבי העולם להיכנס לחרדות.