טיקטוק בדרך לעקוף את פייסבוק: חוגגת 3 מיליארד הורדות
טיקטוק בדרך לעקוף את פייסבוק: חוגגת 3 מיליארד הורדות
האפליקציות היחידות שלהן מספרי הורדות גדולים יותר הן משחקים. מבין אלה שאינן משחקים, רק האפליקציות של פייסבוק - אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר ופייסבוק עצמה - בראש הטבלה
אפליקציית טיקטוק הורדה כ-3 מיליארד פעמים, המקום השני אחרי אפליקציה אחרת - פייסבוק. כך לפי חברת Sensor Tower שפרסמה את הנתונים החדשים.
האפליקציות היחידות שלהן מספרי הורדות גדולים יותר הן משחקים. אך מבין האפליקציות שאינן משחקים, רק האפליקציות של פייסבוק - אינסטגרם, ווטסאפ, מסנג'ר ופייסבוק עצמה - החזיקו את ראש הטבלה. כעת טיקטוק הצטרפה לרשימה הזו והמספרים שלה צפויים עוד לגדול. עם זאת, מדובר רק במדד ההורדות, בעוד שמספר המשתמשים של טיקטוק עדיין מפגר מאחור עם כ-800 מיליון משתמשים לעומת 2.8 מיליארד של פייסבוק.
חשוב להזכיר שטיקטוק נחסמה בהודו, השוק השני הגדול ביותר שלה אחרי סין, ובארה"ב היא נחסמה לשימוש על טלפונים של אנשי כוחות הביטחון ועובדי הממשל הפדרלי.
בכלל, האפליקציה הזו עוררה ביקורת נוקבת גם בגלל הדרך שבה היא מצייתת לתדריכים של בייג'ינג. אך זה לא מנע ממנה להתרחב בשאר העולם. היא היתה האפליקציה הפופולרית ביותר בשוק במחצית הראשונה של 2021 עם כ-383 מיליון הורדות. הוצאות המשתמשים בפלטפורמה שלה הגיעו בתקופה זו לכ-919 מיליון דולר.
עם זאת נתוני המחצית הראשונה של 2020 היו אפילו גבוהים פי 2 מאלו של השנה עם כ-619 מיליון הורדות. אך כאמור החסימה שלה בהודו כנראה אחראית לירידה החדה בהיקף. עם זאת הוצאות המשתמשים אשתקד היו מחצית ממה שנצפה השנה, כ-530 מיליון דולר.
בסך הכל הוציאו המשתמשים כ-2.5 מיליארד דולר בטיקטוק מאז הושקה האפליקציה, ברבעון הראשון של 2018. האפליקציות היחידות שיכולות להתהדר בביצועים יותר טובים הן: טינדר, נטפליקס, יוטיוב וטנסנט וידאו.
התמודדות של ניסיונות העתקה
המספרים של טיקטוק מצביעים על סיפור הצלחה יוצא דופן בעולם האפליקציות. אבל כיום המצב שלה קצת יותר בעייתי. מעבר להאשמות בקשרים שלה עם ממשלת סין ותכתיביה, היא גם צריכה להתמודד עם ניסיונות ההעתקה של תכונת פיד הסרטונים שלה. יוטיוב, סנאפצ'ט, אינסטגרם ואולי בהמשך גם טוויטר, לינקדין או אחרות - כמעט לכל אפליקציית מדיה חברתית יש כיום תוכניות לפיצ'ר דמוי טיקטוק. ולא רק, ישנן גם אפליקציות חדשות שקמו במטרה להעתיק את המודל שלה כמו Kwai או Moj.
העתיד של טיקטוק כנראה ימשיך להיות ורוד. מעבר לסנאפצ'ט, זו אפליקציית המדיה החברתית היחידה שהצליחה להדאיג את פייסבוק ושמארק צוקרברג לא הצליח לרכוש. אבל לעומת סנאפצ'ט, שעדיין נחשבת לנישתית עם קהל משתמשים מאוד ספציפי כמו טוויטר למשל, טיקטוק הצליחה להגיע לקהל הרחב והפכה לשם מוכר ברוב העולם המחובר.
כל עוד היא תצליח להצניע את הבעיות שלה ולהציע חוויית שימוש נקייה (יחסית) משערוריות, אין שום סיבה נראית לעין שהיא לא תמשיך לגדול ותהפוך למתחרה הגדולה ביותר של פייסבוק. תחרות שעשויה לשפר, אולי, את התנהלותה של האחרונה כלפי המשתמשים שלה.