חזק בתמונה: Imagen גייסה 30 מיליון דולר כדי לחסוך זמן וכסף לצלמים מקצועיים
חזק בתמונה: Imagen גייסה 30 מיליון דולר כדי לחסוך זמן וכסף לצלמים מקצועיים
החברה הישראלית שהוקמה ב-2020 פיתחה טכנולוגיה לעריכה אוטומטית של תמונות על בסיס עבודות עבר של הצלם וסגנונו האישי. הפיתרון חוסך עד 90% מזמן העריכה. המנכ"ל יותם גיל: "עם הכלי שלנו, שעת צילום הופכת לשליש שנייה"
חברת אימג'ן (Imagen), שפיתחה תוכנה שעורכת באופן אוטומטי תמונות עבור צלמים מקצועיים, גייסה 30 מיליון דולר בסבב A בהובלת קרן Summit Partners האמריקנית ובהשתתפות קרן NFX שהשקיעה בחברה עוד משלב הסיד.
הטכנולוגיה של החברה בונה פרופיל אישי לכל צלם, המבוסס על עבודות עבר שלו ועל סגנון העריכה הייחודי שלו. ככל שהצלם מעלה תמונות רבות ומגוונות יותר מבחינת הסיטואציות ותנאי התאורה, כך האלגוריתם לומד יותר בחירות עריכה ומסוגל לצפות וליישם אותן בעבודות עתידיות. הפיתרון חוסך עד 90% מזמן העריכה והופך שעות ארוכות של עבודה ידנית לשניות.
החברה נוסדה ב-2020 על ידי יותם גיל שמשמש כמנכ"ל החברה, יואב חי (CTO) ורון אורן (CMO). היא החלה את דרכה כבוסטראפ, הפכה לרווחית בתוך שנה והגדילה את מסר העובדים שלה משלושה ל-50 בתוך שנתיים. כיום, התוכנה של אימג'ן עורכת יותר מ-150 מיליון תמונות בשנה וחוסכת מיליוני שעות עבודה ידנית בכל חודש למגוון לקוחות - החל מצלמים עצמאיים ועד חברות צילום ועסקים יצירתיים אחרים.
בשיחה עם כלכליסט מספר המנכ"ל גיל: "שותף שלי התחתן ונאלץ לחכות שלושה חודשים לתמונות. הסיבה לכך, כפי שהבנו, היא שלכל צלם יש שעתיים עריכה על כל שעת צילום ולכל צלם יש סגנון אישי משלו. הם לא יכולים לוותר על הסגנון, אבל זה יוצר להם תקרת זכוכית לכמות העבודה שהם יכולים לקחת. עם הכלי שלנו, שעת צילום הופכת לשליש שנייה, כך שאלף תמונות לוקח כמה דקות לערוך, במקום 10-14 שעות כשעושים אתזה ידנית.
"הצלם שולח אלינו את התמונות ותוך דקות מקבל אותן חזרה ויכול להוציא ללקוח. זה חוסך לצלם הרבה מאוד זמן. להערכתנו יש בין מיליון לשלושה מיליון צלמים בעולם שמחפשים כלים כאלה. הצלמים מהווים עבורנו גם קהל ממליצים וגם משפיענים".
בנוגע לגיוס הנוכחי, אומר גיל: "לא היה לנו קשה לגייס כי אנחנו בצמיחה מאוד מהירה ואנחנו כבר רווחיים. לא היינו חייבים לגייס כסף ולא היינו בטוחים שזה זמן טוב, אבל הגיע שותף נכון עם הצעה טובה והיה תהליך מאוד מהיר של גיוס. חברות שמציגות מדדים טובים לא מתקשות לגייס".