סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משקפיים חכמים של מטא וריי באן עם שבב של קוואלקום
משקפיים חכמים של מטא וריי באן, המבוססים על שבב של קוואלקום (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

אפל, מאחורייך: קוואלקום, גוגל וסמסונג יפתחו משקפיים חכמים

בריאיון ל-CNBC חשף מנכ"ל יצרנית השבבים קוואלקום, כריסטיאנו אמון, כי שלוש החברות עובדות על פיתוח של משקפי מציאות מעורבת שיהיו מקושרים למכשירי סמארטפון ויתחרו באפל ויז'ן פרו. "כל מי שיש לו טלפון יוכל לקנות משקפיים נלווים", אמר

מנכ"ל קוואלקום כריסטיאנו אמון אמר בריאיון ל-CNBC כי יצרנית השבבים עובדת עם סמסונג וגוגל על אפשרות של פיתוח משקפי מציאות מעורבת שיהיו מקושרים למכשירי סמארטפון. המכשיר יתחרה באפל, שהשיקה השנה את אפל ויז'ן פרו - משקפיים דומים אך גדולים יותר.
שלוש החברות כבר הודיעו בשנה שעברה על שיתוף הפעולה ביניהן לפיתוח מכשירים עם טכנולוגיית מציאות מעורבת (MR). הכוונה היא לשילוב בין מציאות רבודה ומציאות מדומה, הכוללת לרוב תמונות דיגיטליות המוצגות על פני העולם האמיתי שנמצא לפני המשתמש.
דבריו של אמון הם בין ההתייחסויות הראשונות לפרויקט. "זה יהיה מוצר חדש, זו תהיה חוויה חדשה", אמר אמון. "אך הדבר הגדול ביותר שיצא לדעתי מהשותפות הזו היא שכל מי שיש לו טלפון יוכל לקנות משקפיים נלווים". מסמסונג וגוגל לא התקבלה תגובה לדיווח.
קוולאקום מנסה להתרחב מעבר לייצור שבבים לסמטארטפונים. החברה כבר פיתחה שבב בשם Snapdragon AR1 Gen 1 המיועד למשקפיים חכמים, ומשמש בין השאר את מטא.
בשלב זה משקפי מציאות מעורבת עדיין חולשים על נתח שוק קטן יותר מאשר הסמארטפונים. לפי איגוד המידע הבינלאומי, השנה יסופקו 9.7 מיליון משקפע מציאות רבודה או מדומה, זאת לעומת תחזית למשלוח של 1.21 מיליארד סמארטפונים.
עם זאת, אמון מאמין ששיפורים במכשירים יעזרו להגדיל את הפופולריות שלהם. "אני חושב שאנחנו צריכים להגיע לשלב שהמשקפיים לא יהיו שונים מחבישת משקפיים רגילים או משקפי שמש. במצב הזה נוכל להתרחב".