הכל דבש: האניקומב הישראלית גייסה 15.4 מיליון דולר
הכל דבש: האניקומב הישראלית גייסה 15.4 מיליון דולר
את הגיוס לחברת האינשורטק, שהוקמה ב-2019 ומוכרת ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארצות ברית, הובילו אייבקס השקעות וסיריוס פוינט. בתוכנית: כיסוי 60% מהשוק האמריקאי, המוערך ב-26 מיליארד דולר
חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב (Honeycomb) מודיעה על גיוס של 15.4 מיליון דולר בסבב A. את הגיוס הובילו אייבקס השקעות, וסיריוס פוינט השתתפה בו כמשקיעה חדשה. בסבב השתתפו גם המשקיעות הוותיקות הפניקס, Distributed Ventures, IT-Farm ו- Sure Ventures.
האניקומב היא חברה ישראלית-אמריקאית שהחלה למכור ביטוחים בארצות הברית ביוני 2021. היא פועלת בארבע מדינות – אילינוי, אריזונה, מישיגן ואוהיו – ומתכננת להתרחב השנה לעשר מדינות נוספות ובכך לכסות 60% מהשוק בארצות הברית.
האניקומב מוכרת ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארצות הברית, שוק שמוערך ב-26 מיליארד דולר. אפליקציית המובייל של החברה מבצעת באופן אוטומטי את תהליך החיתום - באמצעות מידע שמספקים מבוטחים, בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. התהליך נעשה עד היום באופן ידני ובלתי מדויק, תוך שחברות הביטוח המסורתיות סופגות עלויות גבוהות.
החברה שואפת לבטח נדל"ן בשווי של יותר ממיליארד דולר עד סוף הרבעון הראשון של 2022. החברה מונה כיום 26 עובדים, ותגייס עוד 30 עובדים עד סוף השנה, בעיקר מהנדסי תוכנה, אנשי אלגוריתמים ובינה מלאכותית ואנשי פיתוח עסקי.
החברה, מנוהלת על ידי איתי בן זקן, שהוא גם מייסד שותף. "ביטוח עסקי, ובפרט ביטוח לבעלי נכסים משותפים, הוא שוק בשל ל-Disruption בגלל מורכבות החיתום בשוק, התהליכים הידניים הנהוגים בתחום והיעדר חברת ביטוח מובילה בשוק", הוא אומר ל"כלכליסט". "הצלחנו להמיר את הידע המוסדי של צוות המומחים שלנו מתחום הביטוח לאלגוריתמים שמנתחים לעומק דאטה מגוון, שחלקו ייחודי להאניקומב, באופן המאפשר הערכת סיכון מדויקת יותר. לכן אנחנו יכולים לבצע חיתום יסודי יותר, מהר יותר ובעלות נמוכה משמעותית מהמתחרים".