גיימריסטדו"ח: שוק הגיימינג העולמי התכווץ בכ-4% בשנה החולפת
גיימריסט
דו"ח: שוק הגיימינג העולמי התכווץ בכ-4% בשנה החולפת
תעשיית משחקי המובייל ספגה את הפגיעה הקשה ביותר והתכווצה בשיעור של 6.4% לעומת השנה שקדמה לה. במפתיע, שוק ה-PC דווקא צפוי לצמוח ב-1.8% השנה. בטווח הארוך, נפח שוק הגיימינג העולמי צפוי להמשיך לגדול ולהגיע לשווי של 211 מיליארד דולר בשנת 2025
דו"ח חדש מאת חברת המחקר ניוזו (Newzoo) צופה כי שוק הגיימינג העולמי יגלגל 184 מיליארד דולר בשנת 2022, ירידה של 4.3% לעומת השנה שקדמה לה, בה הכנסות שוק הגיימינג העולמי הסתכמו ב-191 מיליארד דולר. תחזית זו חריפה יותר מקודמותיה: לפני כחצי שנה חברת המחקר אמפר (Ampere) צפתה כי שוק הגיימינג הגלובלי יצטמק ב-1.2% בלבד ב-2022.
הפגיעה הקשה ביותר הורגשה בשוק משחקי המובייל, שירד ב-6.4% לעומת השנה שעברה והסתכם ב-92.2 מיליארד דולר; שוק משחקי הקונסולות (אקסבוקס, פלייסטיישן, סוויץ') צפוי לגלגל 51.8% מיליארד דולר השנה, התכווצות של 4.2% לעומת השנה שעברה. במפתיע, שוק משחקי ה-PC הראה צמיחה שנתית קלה בשיעור 1.8%, או 38.2 מיליארד דולר, בשנה החולפת. עם זאת, במבט לעתיד הדו"ח חוזה כי הכנסות שוק הגיימינג העולמי יהיו 211 מיליארד דולר ב-2025, ובפרט שווי שוק משחקי המובייל צפוי לחצות את רף המאה מיליארד דולר.
הדו"ח התמקד בתחום משחקי המציאות הווירטואלית (VR), שדווקא נמצא במגמת עלייה; תחזית הצמיחה השנתית הממוצעת נאמדת ב-44% בין 2019 ל-2024. משחקי המציאות הווירטואלית צפויים להכניס 1.8 מיליארד דולר השנה, וב-2024 נתון זה צפוי לחצות את רף ה-3 מיליארד דולר.
כמו כן מהדו"ח עולה כי ב-2022 - 30 מיליון איש שילמו יותר מ-2.4 מיליארד השנה על גיימינג בענן, שירותי סטרימינג המאפשרים לשחק במשחקי מחשב כבדים מרחוק באמצעות האינטרנט, בדומה לצפייה בסרטים בנטפליקס. הדו"ח צופה כי שווי השוק של נישת הגיימינג בענן יתפח לכדי 8.2 מיליארד דולר בשנת 2025.