סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שבבים של אנבידיה בחדר שרתים בדאטה סנטר בהודו
שבבים של אנבידיה (צילום: בלומברג)

"איחוד האמירויות יכולה להבטיח את הבטיחות והאבטחה של שבבים אמריקאיים"

מנכ"ל חברת הבינה המלאכותית המובילה באיחוד האמירויות, G42, אמר את הדברים על רקע המגבלות של ממשל ביידן על מכירת שבבים של אנבידיה ו-AMD ללקוחות במזרח התיכון, בשל חשש שהטכנולוגיה המתקדמת תגיע בסופו של דבר לידי סין

מנכ"ל חברת הבינה המלאכותית המובילה של איחוד האמירויות אמר שמדינת המפרץ היא שותפה מהימנה של ארצות הברית בכל הקשור לשמירה על סודות טכנולוגיים, זאת על רקע מגמת הממשל האמריקאי למנוע מכירת שבבים למדינות מסוימות - ובמיוחד כמה שנמצאות במזרח התיכון.
איחוד האמירויות הראתה שהיא "יכולה לערוב לאבטחה ולביטחון" של שבבים "אם וכאשר נעשה בהם כאן שימוש", כך אמר שיאו פנג, מנכ"ל חברת G42 שבסיסה במדינה, בוועידה שנערכה בדובאי אתמול. דבריו מגיעים בעוד שממשל ביידן ממשיך להרחיב את המגבלות על מכירת שבבים של אנבידיה ו-AMD ללקוחות במזרח התיכון, בשל חשש שהטכנולוגיה המתקדמת תגיע בסופו של דבר לידי סין. "אנו באיחוד האמירויות הראינו שאנו פועלים בשקיפות וערבים לביטחון הטכנולוגיה הזאת", לדברי פנג. ארה"ב הזהירה בעבר לגבי קשריה של G42 עם סין, ועבודתה עם חברות מבייג'ינג, מה שממשל ביידן מחשיב כסיכון ביטחוני.
באפריל חתמה G42 על עסקה בהיקף 1.5 מיליארד דולר עם מיקרוסופט, לאחר שבשנה שעברה הוביל נשיא האיחוד, מוחמד בן זייד אל נהיאן, משלחת לוושינגטון שכללה נציגים של G42. במהלך הביקור פרסמו ארה"ב ואיחוד האמירויות הצהרה משותפת בנוגע לשיתוף פעולה בתחום הבינה המלאכותית, בה נאמר שכוונתן היא "שיתוף פעולה בקידום טכנולוגיות ה-AI והנלוות אליה", וכן "פיתוח מזכר הבנות בין ממשלתי" בנושא. איחוד האמירויות משקיעה כיום כטריליון דולר בכלכלת ארה"ב, סכום שיכול עוד לעלות אם שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום ה-AI יתרחב.