סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יוניוקרן ישראלי חדש
הסטארט-אפ שמזהה שבץ בעזרת בינה מלאכותית שווה 1.2 מיליארד דולר

חברת Viz.ai, שפיתחה מערכת לקריאת CT בזמן אמת והתראה על ממצאים שמצריכים טיפול דחוף, גייסה 100 מיליון דולר בסבב שהפך אותה לחד-קרן נדיר בשמי 2022, החלשה מאוד עד כה. "השוק היום יותר קשוח מלפני שנה, אבל ויז מביאה משהו מיוחד לשולחן - וזה מלהיב את הקרנות"

חברת Viz.ai גייסה 100 מיליון דולר בסבב D לפי שווי מוערך של 1.2 מיליארד דולר. שלא כמו בב-2021, אז הכרזה על יוניקורן חדש הייתה עניין שבשגרה, ב-2022 רק מעט מאוד חברות חדשות מגיעות לשווי הזה. מפתיע מכך הוא תחום הפעילות של חברת Viz.ai, שמשלבת יכולות של בינה מלאכותית עם מערכות דימות כדי לתמוך בזיהוי אוטומטי של מקרי שבץ, דימומים מוחיים, תסחיפי ריאה, קרעים באבי העורקים ומפרצות מוחיות, ומפענחת סריקה של חולה כל 32 שניות בממוצע.
סבב הגיוס הובל בידי קרנות הון הסיכון המובילות Tiger Global ו-Insight Partners, לצד כמה מהמשקיעים הקודמים בחברה, בהם Scale Ventures, Kleiner Perkins, Threshold, Google Ventures, Sozo Ventures, CRV ו-Susa. הגיוס האחרון של החברה היה במרץ שנה שעברה אז גייסה החברה 71 מיליון דולר. עד היום גייס החברה 250 מיליון דולר.
המערכת של ויז קוראת סריקות CT בזמן אמת ומתריעה על ממצאים דחופים. רופאים מקבלים את ההתראות לאפליקציה ייעודית, שמאפשרת להם לראות את הסריקות ואת פרטי החולה, לתקשר עם הצוות הרפואי לקבל החלטה מהירה על הטיפול בחולה. החברה פועלת בתחום השבץ והנוירו-כירורגיה וכעת מתרחבת לתחומים נוספים. תחת הפלטפורמה של החברה מתבצע סנכרון בין כל הגורמים המטפלים - רדיולוגים, רופאי חירום, רופאים מומחים וכו' - במטרה להקל על תיאום הטיפול ולהבטיח לחולה טיפול עקבי ומיטבי.
כיום, הפלטפורמה מותקנת במרכזים רפואיים מובילים, בהם רשת בתי החולים הגדולה בארה״ב (HCA), בית החולים הר סיני בניו יורק, ו-UPMC. החברה מעסיקה 350 עובדים בתחומי המחקר והפיתוח, קליניקה, ניהול מוצר, שיווק ומכירות, מתוכם 150 במרכז הפיתוח בישראל. בשנה הקרובה מתכוונת החברה לגייס כ-200 עובדים חדשים, מחציתם למרכז הפיתוח של החברה בארץ.
1 צפייה בגלריה
צוות Viz.ai
צוות Viz.ai
צוות Viz.ai
(צילום: יעלי תותים)
"בשנה האחרונה המשכנו בהתרחבות", אומר ל"כלכליסט" ד"ר דוד גולן, מייסד ויז וסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. "ב-1,000 בתי חולים קיבלנו אישור מהביטוח הממשלתי האמריקאי וגדלנו פי 2.5 מבחינת בסיס משתמשים. מעבר לכך, במהלך השנה התרחבנו לאירופה והשקנו כמה מוצרים חדשים. כחברה אנחנו עושים קפיצת מדרגה ולא רק מוכרים לבתי חולים. אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית לעזור לחברות תרופות לאתר חולים שמתאימים לניסוי וזה מאיץ להם את הבאת התרופות לשוק בסדר גודל של פי 3, וחוסך להן שנים בפיתוח התרופות. יש לנו קו מוצרים שמתאימים לחברות ויכולת להשפיע על עולם הרפואה".
בנוגע לגיוס האחרון, אומר גולן כי "השווי החדש משקף היטב את הגידול בהכנסות שלנו. לא נגענו בכסף של המימון הקודם. יש לנו כסף לארבע השנים הקרובות ולא מעניין אותי כרגע השווי, אלא היכן נהיה עוד ארבע שנים. השוק היום יותר קשוח מלפני שנה, אבל ויז מביאה משהו מיוחד לשולחן - וזה מלהיב את הקרנות. הרבה חברות דימות נסגרות בגלל שהן לא הצליחו ליישם מודל כלכלי. אנחנו רואים שוק אתגרי, אבל הפוטנציאל בו מאוד גדול".