סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את משקפי אפל ויז'ן פרו באירוע הפתיחה של כנס המפתחים WWDC2023
מנכ"ל אפל טים קוק מציג את משקפי אפל ויז'ן פרו באירוע הפתיחה של כנס המפתחים WWDC2023 (צילום: רויטרס)

אפל מתכננת למכור את משקפי ויז'ן פרו בתחילת 2024: לכל לקוח תיקבע פגישה מראש

על פי דיווח בבלומברג, ענקית הטכנולוגיה נערכת למכור את משקפי המציאות המעורבת שלה במתחמים ייעודיים שיוקמו תחילה במדינות ספציפיות בארה"ב. רק בסוף 2024 יוצע המכשיר למכירה ביתר ארה"ב ובמדינות נוספות


אפל מתכננת להתחיל למכור את משקפי המציאות המעורבת שלה ויז'ן פרו בחנויות בשווקים נבחרים בארה"ב בתחילת השנה הבאה, והמכירות יתבצעו באמצעות פגישות שייקבעו מראש, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא.
באפל מתכוונים לייעד לכך אזורים מיוחדים בתוך החנויות, שאותם יציידו במושבים, פינות הדגמה וכלים למדידת מוצרים נלווים לקונים. המכשיר יימכר אמנם בכל 270 חנויות אפל בארה"ב, אך תחילה ייפתחו האזורים הייעודיים בחנויות בשווקים הגדולים כמו ניו יורק ולוס אנג'לס, ולאחר מכן יתרחבו לשאר המדינה.
המכשיר יוצע למכירה גם במדינות נוספות אך רק בסוף 2024, כך לפי אפל. בריטניה וקנדה יהיו ככל הנראה שתיים מהמדינות הראשונות, ולאחר מכן יושק המכשיר באסיה ובאירופה. המקורבים הדגישו כי עוד לא התקבלה החלטה סופית בנושא. לדבריהם, המהנדסים באפל עובדים על לוקליזציה של המכשיר לשווקים כמו צרפת, גרמניה, אוסטרליה, סין, הונג קונג, יפן וקוריאה.
המכשיר יוצע למכירה גם דרך החנות המקוונת של אפל החל מתחילת השנה הבאה, ויורחב בהמשך לחנויות מקוונות במדינות נוספת.
דוברת של אפל סירבה להגיב על התוכניות.
משקפי ויז'ן פרו נחשפו ביוני ונחשבים להשקת המוצר המשמעותית ביותר של החברה מאז אפל ווטץ'. אך המחיר הגבוה העומד על 3,500 דולר, היצע מוגבל של תוכני מציאות מעורבת והטכנולוגיה שנמצאת בשלבי פיתוח מוקדמים יחסית פירושם שהמכשיר ימשוך בתחילה רק קבוצה מצומצמת של מעריצים. בניסיון למשוך קהל נרחב יותר באפל עובדים כבר על דגם זול יותר וכן על דגם דור שני שמתוכנן לצאת ב-2026.
לפי הדיווח, כדי לרכוש את המוצר בחנויות הקונים יתבקשו לקבוע פגישה מראש, בדומה לאסטרטגיה שאימצו בחברה בעת השקת אפל ווטץ' ב-2015. הכוח המניע מאחורי הרעיון הוא לוודא שהקונים ייצאו מהחנות עם מוצר שמתאים להם בצורה מושלמת.
לפי המקורבים, זו צפויה להיות השקת המוצר המורכבת ביותר עד כה של אפל, בין השאר מכיוון שהיא מחייבת שיפור לוגיסטיקת שרשרת האספקה, הכשרת המוכרים ולימוד הלקוחות כיצד להשתמש במכשיר. מסיבות אלו בחברה לא מתכננים לחבור לשותפים חיצוניים למכירת המכשיר לפחות עד 2025.
במרבית החנויות יציגו מכשיר אחד או שניים להדגמה בשל המלאי המוגבל והעלויות הגבוהות של המכשירים. בעיות נוספות הן שאנשים עם ראש קטן יחסית יתקשו להישאר עם המשקפיים ליותר מחצי שעה, זאת בנוסף לכך שהמכשיר לא יתאים לנשים עם חיג'אב או כיסויי ראש אחרים, ובבגדים בלי כיסים יהיה קשה לאחסן את הסוללות.