סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי קרן Edge Medical Ventures מימין גל עטרות שי פוליקר ו נעם טייכלר
מייסדי קרן Edge Medical Ventures. מימין: גל עטרות, שי פוליקר ונעם טייכלר (צילום: רועי מזרחי)

קרן ישראלית חדשה תשקיע 70 מיליון דולר בחברות מדעי החיים

הקרן Edge Medical Ventures הוקמה על ידי שי פוליקר, גל עטרות ונעם טייכלר, ובין משקיעיה תאגיד השקעות המד-טק CBG. היא תבצע מספר השקעות בכל שנה בהיקפים של 3-1 מיליון דולר, והשקעות המשך בהיקפים של עד 6 מיליון דולר. וינסנט צ'נגוויז, יו"ר CBG: "מישראל יכולה לצאת בשורה אמיתית לעולם"

קרן הון סיכון ישראלית חדשה במדעי החיים יוצאת לדרך, תחת השם Edge Medical Ventures. הקרן, בהיקף של 70 מיליון דולר, השלימה גיוס ראשוני של 20 מיליון דולר וכבר השלימה השקעה ראשונה. הקרן הוקמה על ידי שי פוליקר, גל עטרות ונעם טייכלר, שהובילו את החממה הטכנולוגית MEDX. בין משקיעי הקרן המובילים נמנה וינסנט צ'נגוויז מ-CBG אינווסטמנט.
משקיעי הבסיס של Edge כוללים את תאגיד השקעות המד-טק CBG, בית השקעות בריטי ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. הקרן תבצע מספר השקעות אסטרטגיות בכל שנה בהיקפים של 3-1 מיליון דולר בשלבים ראשוניים והשקעות המשך בהיקפים של עד 6 מיליון דולר. הקרן תשקיע בטכנולוגיות פורצות דרך בתחומי רפואה מגוונים, מרפואת כלי דם, אורולגיה, נשים ועד פתרונות לרפואה בייתית. הקרן כבר ביצעה השקעה ראשונה שתדווח בהקדם עם השלמת הסבב.
"במהלך שבע השנים האחרונות, בהן חממת MEDX פעלה, למדנו להכיר את ההון האנושי המעולה שיש בישראל בתחומי המד-טק, ואת הפוטנציאל הגלובלי של הפיתוחים שנולדים כאן", אמר שי פוליקר, מנכ"ל קרן Edge. "עם זאת, למרות הפוטנציאל העצום שטמון בטאלנט הישראלי, הבחנו כי ההון הזמין להשקעות בתחום בארץ הוא דל ביחס לפוטנציאל, ואנו מקווים כי באמצעות הקרן החדשה נוכל לתת דחיפה נוספת לתחום החשוב הזה בארץ. הקרן עצמה תתמקד בחברות שכבר פיתחו מוצר ראשוני וצלחו שלבים פרה-קליניים וקליניים", הדגיש פוליקר.
לדברי וינסנט צ'נגוויז, יו"ר CBG אינווסטמנט, "אני מכיר היטב את שוק הטכנולוגיות הרפואיות בישראל ומאמין כי מישראל יכולה לצאת בשורה אמיתית לעולם שיכולה להוביל שינוי משמעותי בעולם בטווח הקצר והרחוק".