סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטאוורס פייסבוק מציאות וירטואלית
מטאוורס (צילום: EPA)

המציאות הקשה של מטא: המטאוורס שומם - ולא עומד ביעדים

לפי פרסום ב"וול סטריט ג'ורנל", המרחב הווירטואלי של מארק צוקרברג לא מעניין את המשתמשים; החברה מקווה כעת להגיע ל-280 אלף משתמשים עד סוף השנה, כאשר היעד המקורי עמד על 500 אלף; רק ב-9% מהעולמות מספר המבקרים עולה על 50

כשנה לאחר שמארק צוקרברג מיתג מחדש את פייסבוק בניסיון לשים את חזון המטאוורס במרכז - נראה כי לפחות כרגע החזון החדש לא מעניין במיוחד את המשתמשים. כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
במטא קיוו להגיע ל-500 אלף משתמשים פעילים ב-Horizon Worlds - מרחב המטאוורס שלה - עד סוף השנה; ואולם לפי הג'ורנל, בשבועות האחרונים היא חתכה את היעד ל-280 אלף, כאשר המספר כעת עומד על פחות מ-200 אלף.
Horizon Worlds הוא משחק מציאות מדומה שכולל חללים על גבי חללים וירטואליים שדרכם משתמשים יכולים לנוע בחופשיות. את המשחק השיקה החברה בגרסת בטא למוזמנים בלבד באוגוסט 2020, אחרי כשנה פתחה אותו לכל משתמש מעל גיל 18 בארה"ב וקנדה, וזמן קצר אחר כך השיקה גרסה לבריטניה. באוגוסט השנה הוא הושק בצרפת ובספרד.
לפי הפרסום, מרבית המשתמשים ב-Horizon לא חוזרים אליו לאחר החודש הראשון, ובסיס המשתמשים מצטמק מאז האביב. רק ב-9% מהעולמות מספר המבקרים עולה על 50, וברובם - אין בכלל משתמשים.
לשם השוואה, שאר היישומים של מטא הכוללים את פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, מושכים מעל 3.5 מיליארד משתמשים בחודש, כמחצית מאוכלוסיית העולם. עם זאת מספר המשתמשים הכולל של מטא נמצא בירידה, ומניית החברה איבדה 62% מתחילת השנה.
בניסיון לעורר מעט תשומת לב סביב המטאוורס, חשפה שלשום מטא את משקפי המציאות המעורבת שלה - משקפיים המשלבים מציאות וירטואלית ומוגברת - שיימכרו בכ-1,500 דולר. המנכ"ל מארק צוקרברג הציג את ה-Meta Quest Pro כשלב ראשון בסדרת מוצרי פרימיום שהחברה עתידה להשיק. על פי ההכרזה ניתן להזמין את המשקפיים החדשים בהזמנה מוקדמת כבר עכשיו וניתן יהיה לרכוש אותם במדינות נבחרות החל מה-25 באוקטובר. הערכה מכילה קסדה, שני שלטים, עטים, חוסמי אור ועמדת טעינה.
דובר מטא אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה ממשיכה לשפר את המטאוורס, שמלכתחילה אמור להיות פרויקט בן כמה שנים.