סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הכירו את המיזמים שמתחרים במיזם השנה 2024 של יוניסטרים

כ-90 קבוצות של בני נוער מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים ישתתפו בגמר תחרות מיזם השנה 2024 של עמותת יוניסטרים, שיתקיים ב-16 ביולי באקספו תל אביב. הנה הצצה לכמה מהמיזמים

הזעזוע מאירועי 7 באוקטובר לא פסח על בני הנוער מכל רחבי הארץ, שמצאו את עצמם מתמודדים עם שיבוש שגרת חייהם בתקופה מאתגרת ומורכבת במיוחד. לאור זאת, העובדה המרגשת שכ-90 קבוצות של בני נוער מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, ישתתפו בגמר תחרות מיזם השנה 2024 ע"ש טד הדי אורדן ז"ל ומשפחתם, של עמותת יוניסטרים, שיתקיים ב-16.7 באקספו תל אביב, היא הישג מרשים במיוחד.
מוזמנים להיכנס לאתר מיזם השנה 2024, לראות מי השופטים שייקחו חלק באירוע ולהצביע למיזמים האהובים עליכם שמשתתפים בתחרות - www.meizam2024.co.il
יוניסטרים מכשירה בני ובנות נוער ליזמות עסקית וחברתית, כאשר במהלך התכנית הם מפתחים מיזמים חדשניים, ומקבלים כלים להצלחה בעולמות היזמות והחדשנות, כמו גם מיומנויות שונות המסייעות בהגברת הביטחון העצמי ובהצלחה בחיים עצמם. במהלך אירוע הגמר, יציגו הקבוצות את המיזמים שפיתחו במהלך השנה האחרונה בפני פאנל שיפוט מכובד הכולל בכירים מהמגזר העסקי והציבורי, אשר יכריעו מי הקבוצות המצטיינות בקטגוריות השונות.
במקביל לשיפוט באירוע עצמו, מתקיימת בימים אלו באתר "מיזם השנה 2024" תחרות ההצבעות לתואר "חביב הקהל", בה ניתנת לציבור הרחב ההזדמנות להצביע למיזם האהוב עליהם ולסייע לקבוצה לזכות בפרס.
הנה הצצה לכמה מהמיזמים החדשניים שיוצגו על ידי בני הנוער בתחרות השנה ואתם כמובן מוזמנים להכנס לאתר מיזם השנה, להתרשם מכלל המיזמים ולהצביע למיזם האהוב עליכם:

מרכז יזמות יוניסטרים באר שבע - אלטשולר שחם, קבוצת שנה ב'

חניכי המרכז החליטו לסייע לבני נוער כמותם המעוניינים להשתלב בעולם היזמות – באופן דיגיטלי. הקבוצה ייצרה אפליקציה בשם make your idea- Ideal, העושה שימוש בכלי AI (בינה מלאכותית) ומאפשרת למשתמשים לפשט את הרעיונות שלהם ולקבל הכוונה להמשך המבוססת על פרמטרים שונים בהם: סוג המוצר, הטכנולוגיה הנבחרת, מצב השוק ועוד. תוך כדי השימוש, לומדים המשתמשים מושגים שונים בתחום היזמות, יכולים להתייעץ עם מנטורים מהתחום ועוד.
לדברי חברי הקבוצה, לכל נער או נערה מגיעה הזכות להפוך את הרעיון שלהם למציאות ולהציב דריכת רגל בעולם היזמות, גם אם אינם מגיעים מהתחום או בעלי קשרים כלשהם. "אנחנו ניתן לכל נער ונערה בכל זמן את האופציה ללמוד, לחקור ולעבוד על הרעיון והמיזם הפרטי, בקצב האישי שלהם".
6 צפייה בגלריה
יוניסטרים 2024 באר שבע
יוניסטרים 2024 באר שבע
מרכז יזמות יוניסטרים באר שבע
(צילום: NEO מדיה)

מרכז יזמות יוניסטרים רהט, קבוצת שנה ב'

חניכי מרכז רהט פיתחו את המיזם GD GuardianDrive - מצלמה חכמה המותקנת ברכב, אשר מזהה את פני הנהג בזמן הנסיעה. כאשר הנהג זז או מסיט את מבטו מהכביש, המצלמה מצפצפת בקול כדי להחזיר את תשומת לבו לנהיגה. המערכת מחוברת לאפליקציה שמספקת מיקום מדויק בזמן אמת. במקרה חירום, המערכת שולחת התראות לקרובים של הנהג, למשטרה ולמד"א, כדי להבטיח תגובה מהירה ויעילה במצבי סיכון.
6 צפייה בגלריה
יוניסטרים 2024 רהט
יוניסטרים 2024 רהט
מרכז יזמות יוניסטרים רהט
(צילום: NEO מדיה)
חברי הקבוצה, שהצטיינו בתחרות בשנה שעברה, מוסרים כי החזון שלהם הוא להוביל את תחום הטכנולוגיה והחדשנות בתעשיית הרכב ולהציב רף למצוינות בתחום זה. "באמצעות עבודה קשה, שיתוף פעולה וחדשנות, אנו מטפחים את כישורי היזמות שלנו מתוך מטרה לייצר השפעה חיובית בתעשייה ובחברה."

מרכז יזמות יוניסטרים קרית שמונה והגליל המזרחי בתמיכת קבוצת תנובה והפדרציה היהודית של ונקובר, קבוצת שנה ג'

6 צפייה בגלריה
יוניסטרים 2024 קריית שמונה
יוניסטרים 2024 קריית שמונה
מרכז יזמות יוניסטרים קרית שמונה והגליל המזרחי
(צילום: NEO מדיה)
קבוצת החניכות מהצפון, החליטו להשקיע בלבנות עתיד ירוק יותר למען כולנו, ופיתחו את אפליקציית saler, לחיסכון והצלה של מזון וזאת במטרה לסייע בהיבט הסביבתי ובמקביל להציע חיסכון למשתמשי הקצה. חניכות הקבוצה, המפונות מבתיהן, עברו שנה קשה במיוחד ועל אף הקושי הרב עשו מאמצים להפגש, להתקדם ולפתח את המיזם שלהן, מתוך אמונה ורצון עז לסייע לחברה הישראלית.

מרכז יזמות יוניסטרים אור יהודה ע"ש טד והדי אורדן ז"ל ומשפחתם בשותפות שטראוס מים, קבוצת שנה א'

הקבוצה פיתחה מתקן אקולוגי לשטיפת כוסות המיועד לעסקים ולמקומות ציבוריים, המאפשר להחליף את השימוש בכוסות חד פעמיות. הייחודיות של המתקן היא ביכולת לנקות בבת אחת כמות גדולה של כוסות, בעסקים בהם קיימת תחלופה גבוהה של אנשים ושימוש בכוסות רבות. המתקן מחטא את הכוסות ביעילות, כך שהמשתמש רואה את פעולת החיטוי המהירה, מה שעשוי לעודד אותו לשימוש. הקבוצה עובדת בשיתוף פעולה עם חברת שטראוס מים והמוצר הוא תוסף לברי המים של תמי 4.
6 צפייה בגלריה
יוניסטרים 2024 אור יהודה
יוניסטרים 2024 אור יהודה
מרכז יזמות יוניסטרים אור יהודה
(צילום: NEO מדיה)
לדברי חברי הקבוצה, המטרה היא לשמור על כדור הארץ, על עתידינו ועתיד הדורות הבאים. "אנחנו שואפים לשנות לטובה סדרי עולם באופן שאנשים בוחרים להתנהל. המוצר שלנו יקל על עסקים, כמו גם על המשתמשים, לקבל החלטות קטנות המייצרות השפעה גדולה בשמירה על הסביבה".

מרכז יזמות יוניסטרים נתיבות בחסות בנק הפועלים ובתמיכת הפדרציה היהודית של פילדלפיה, קבוצת שנה ג'

קבוצת החניכים מנתיבות זיהו כי קיימת בעיית חימום יתר של סוללות ליתיום בעת טעינת אופניים חשמליים וקורקינטים, מה שעלול להוביל להתפוצצות הסוללה. לאור זאת, פתחה הקבוצה את המוצר ControlB - מערכת המורכבת משני בקרים, ויוצרת מעגלי אבטחה למניעת פיצוץ הסוללה וזאת על ידי ״י חיישני טמפרטורה ועל ידי ניתוק אוטומטי בעת ההגעה לטעינה מלאה.
6 צפייה בגלריה
יוניסטרים 2024 נתיבות
יוניסטרים 2024 נתיבות
מרכז יזמות יוניסטרים נתיבות
(צילום: NEO מדיה)
הקבוצה, שגייסה סכום נכבד לפיתוח אבטיפוס סופי בעזרת פאנל ההשקעות של יוניסטרים 2024, מצהירה: "החזון שלנו הוא הטמעת המוצר בכל רכישת אופניים או קורקינטיים בעולם, על מנת להציל כמה שיותר חיים".

תיכון עתיד פקיעין, תכנית NFTE הבינלאומית

קבוצת התלמידים מתיכון עתיד פקיעין, שמשתתפת בתכנית NFTE של יוניסטרים, פיתחה את M.I.P – צמיד תרופות, המקושר לאפליקציה וכולל תאים חכמים המזכירים למטופל לנטול אותם.
התא הספציפי בצמיד מצפצף ומהבהב בזמן שצריך לקחת את התרופה, ואף קיימת אפשרות התאמה אישית לרטט לכבדי ראייה. הצמיד מקושר לאפליקציה בטלפון של המשתמש או קרוב משפחה ובעזרת חיישני משקל מדווח אם המשתמש נטל את התרופות שלו.
6 צפייה בגלריה
יוניסטרים 2024 פקיעין
יוניסטרים 2024 פקיעין
תיכון עתיד פקיעין
(צילום: NEO מדיה)
"למרות שלא יכלנו להיפגש באופן רציף לאור המלחמה בצפון, המשכנו לעבוד ברצינות ובכל הכוח ביחד, תוך עזרה הדדית אחד לשני", מספרים חניכי הקבוצה.
התלמידים זכו לאחרונה בתחרות הסיום השנתית של תכנית NFTE בהשתתפות קבוצות מכל רחבי הארץ, והקדישו את הזכייה למנהלת בית הספר שלהם, ששכלה לאחרונה את בנה שנפל במלחמת חרבות ברזל.

קבוצת רמלה חיים משותפים בתמיכת הפדרציה היהודית של ניו יורק

הקבוצה, המורכבת מבני נוער יהודים וערבים, פיתחה שני מוצרים. הראשון הוא מתקן לייצור חשמל המופק מזבל אורגני. המתקן מעביר את האשפה תהליך של חימום בתוך מיכלים עד להוצאת אדי מתאן. בעזרת קומפרסור, מוציאים את הגז מהמיכלים ומשאריות האשפה ניתן להשתמש כקומפוסט. הגז עצמו יכול לשמש לעשיית חשמל ע"י טורבינות או כגז בישול.
המוצר השני הוא מזגן חכם המספק פתרונות מתקדמים לנוחות ובריאות בבית ובמשרד. המערכת כוללת טכנולוגיות מתקדמות לניטור והתאמת הפעולה לתנאי מזג האוויר, זיהוי ריחות לא נעימים, טיהור אוויר וחיסול חיידקים.