סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
איליה סלואוץ, מנכ"ל קארסיס
איליה סלואוץ, מנכ"ל קארסיס (צילום: סמדר כפרי )

הרמן קונה את קארסיס הישראלית, שמנטרת נוסעים ברכב

חברת האוטומוטיב שבבעלות סמסונג שמה עין על החברה המקומית שפיתחה מערכת מבוססת רדאר לניטור נוסעים ברכב ולבחינת מצבם הרפואי, המתריעה על שכחת ילדים וכלבים. על פי ההערכות, סכום הרכישה עומד על עשרות בודדות של מיליוני שקלים

חברת האוטומוטיב הרמן (Harman) שבבעלות סמסונג אלקטרוניקס רכשה את קארסיס (Caaresys) הישראלית, שפיתחה מערכות מבוססת רדאר לניטור נוסעים ברכב מבוססות רדאר. קארסיס, שנוסדה בשנת 2017, גייסה עד היום 2 מיליון דולר בלבד. החברה שיתפה פעולה עם יצרני רכב (OEM) מובילים בתעשיית הרכב העולמית באיתור קצב לב ונשימה לשם זיהוי נוסעים בחלל הרכב. היא מתריעה, לדוגמה, על שכחת ילדים, או כלבים, באוטו.
זו הרכישה הרביעית של הרמן בישראל לאחר שבעבר רכשה את רד בנד, את towersec ואת IONROAD. הרכישה של רד בנד, המספקת פתרונות עדכון תוכנה מרחוק לרכבים, היא הבסיס של מרכז הפיתוח של החברה בהוד השרון שמעסיק כ-250 עובדים. לקארסיס יש שישה עובדים שחמישה מהם יצטרפו להרמן. החברות לא חשפו את סכום הרכישה אך על פי הערכות כלכליסט הוא עומד על עשרות בודדות של מיליוני שקלים.
הטכנולוגיה של קארסיס משתמשת ביכולות זיהוי של גודל הנוסע וסימנים חיוניים אחרים כדי לזהות את מיקומו ואת מצבו הבריאותי של כל נוסע ברכב. מערכת החישה אינה פולשנית ומבוססת על רדאר (RF) זעיר שניתן לשלב בכל מקום במכונית. באמצעות אלגוריתם עיבוד אותות מתוחכם הטכנולוגיה מאפשרת חישה מדויקת ביותר גם בסביבת הנהיגה המשתנה תדיר והיא יכולה לפעול גם במצב עמידה של המכונית וגם בנסיעה.
הפתרון של החברה הישראלית יחזק את היצע הפתרונות לרכב של הרמן תוך ויאפשר לחברה הבינלאומית להציע רמות חדשות של בטיחות, נוחות ורווחה ברכב בקו המוצרים ההולך וגדל שלה.
איליה סלואוץ, מייסד שותף ומנכ"ל קארסיס יוביל את צוות פיתוח פתרונות מבוססי הרדאר החדש שהוקם במשרדי הרמן בהוד השרון. "אנחנו ארבעה שותפים שמכירים אחד את השני הרבה זמן וחיפשנו פתרון שיעשה טוב לעולם", הוא אומר לכלכליסט. "החלטנו לפתח מכ"ם זעיר לרכב לגילוי ילדים בחלל הרכב וכיום המערכת שלנו יודעת לזהות קצב לב ונשימה ממרחק של כמה מטרים".
"תא נהג דיגיטלי עוסק ביכולת לשלב מוצרים וטכנולוגיות בהתאם להעדפת הנהג והנוסעים ולטובת יצירת חוויית נהיגה חדשה ויעילה יותר", מסבירה מיכל גבע, מנכ"לית הרמן ישראל. ״הרמן מכירה בכך שישראל היא מקום מצויין למציאת חדשנות טכנולוגית״.