סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סם אלטמן מנכ"ל OpenAI
סם אלטמן מנכ"ל OpenAI (צילום: AFP)

חברת OpenAI מעלה הילוך: משיקה גרסת ChatGPT לעסקים

המנויים לשירות החדש ייהנו משימוש בלתי מוגבל במודל הבינה המלאכותית החזק ביותר של החברה, GPT-4, ובמהירות כפולה מזו שמוצעת כיום למנויי פרימיום; OpenAI לא חשפה את מחיר הגרסה החדשה

חברת OpenAI הודיעה היום כי משחררת לשוק גרסת ChatGPT לעסקים - השקת המוצר הגדולה ביותר של החברה מאז שחשפה את הצ'טבוט שלה לציבור בשלהי 2022.
המהלך נועד להגדיל את תמהיל הלקוחות וההכנסות של החברה. "אנו סבורים שבינה מלאכותית יכולה לסייע ולרומם כל היבט בחיי העבודה שלנו ולהפוך צוותים ליצירתיים ופרודוקטיביים יותר", מסרה.
לפי OpenAI, מנויים לשירות החדש, ChatGPT Enterprise, ייהנו משימוש לא מוגבל במודל הבינה המלאכותית החזק ביותר שפיתחה, GPT-4, ובמהירות כפולה מזו שמוצעת כיום למנויי פרימיום שמשלמים 20 דולר בחודש.
OpenAI ציינה עוד כי המוצר כולל הבטחה לפרטיות וכי נתוני הלקוחות לא ישמשו כמערכי נתונים למודלים שלהם. "אנחנו לא נתאמן על הנתונים העסקיים או השיחות שלכם, והמודלים שלנו לא ילמדו מהשימוש שלכם", כתבה החברה בפוסט ההשקה.
המוצר החדש יאפשר ללקוחות להזין נתונים רלבנטיים לשימושיהם, ולהכשיר ולהתאים אישית את ChatGPT למקרים ספציפיים, וגם לטובת ניתוח נתונים מתקדם, יצירת תרשימים ופתירת בעיות מתמטיות בשם Code Interpreter.
החברה לא פרסמה את מחיר השימוש, והוא ישתנה בהתאם לצרכי החברות: "עסקים המעוניינים ב-ChatGPT Enterprise צריכים ליצור איתנו קשר. אמנם אנחנו לא חושפים את התמחור, אבל זה יהיה תלוי בשימוש ובמקרי השימוש של כל חברה".
מיקרוסופט, המשקיעה הגדולה ביותר של OpenAI, כבר מציעה לעסקים גישה ל-ChatGPT דרך שירות Azure OpenAI. כדי להשתמש בשירות זה העסקים חייבים להיות לקוחות שירותי הענן של מיקרוסופט, אך כעת לא יצטרכו העסקים להירשם והשירות יינתן באופן חופף.
לפי דיווחים, OpenAI הוציאה ב-2022 למעלה מ-540 מיליון דולר על פיתוח ChatGPT, בעוד שהרוויחה רק 28 מיליון דולר. מנכ"ל החברה סם אלטמן אמר למשקיעים כי הם מתכננים להגדיל את הכנסות החברה ל-200 מיליון דולר בשנה הקרובה, ומיליארד דולר שנה לאחר מכן.