סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סם אלטמן 1
OpenAI (צילום: Markus Schreiber/AP)

דיווח: OpenAI במגעים לגיוס לפי שווי של 150 מיליארד דולר - זינוק של 74% מפברואר

לפי בלומברג, חברת הבינה המלאכותית מבקשת לגייס 6.5 מיליארד דולר מהמשקיעים הקיימים, בהובלת קרן ת'רייב קפיטול ומיקרוסופט, ומנהלת מו"מ עם אנבידיה ואפל. בתחילת 2023 הוערך שווי החברה ב-29 מיליארד דולר

חברת הבינה המלאכותית OpenAI מנהלת מגעים לגיוס 6.5 מיליארד דולר ממשקיעים, לפי שווי של 150 מיליארד דולר - כך מדווחת בלומברג, בהתבסס על מקורות המעורים בנושא.
מדובר בשווי הגבוה ב-74% מהשווי שלפיו גייסה OpenAI מוקדם יותר השנה - 86 מיליארד דולר - שממצב אותה כאחד הסטארט-אפים בעלי השווי הגבוה ביותר בעולם. בתחילת 2023 הוערך שווי החברה ב-29 מיליארד דולר.
במקביל, לפי בלומברג, OpenAI מנהלת מגעים לקבלת אשראי של 5 מיליארד דולר מבנקים.
מהחברה לא נמסרה תגובה לבלומברג. לדברי המקורות, המגעים על הגיוס עדיין נמשכים, והמספרים עשויים להשתנות.
את סבב הגיוס מובילה קרן ת'רייב קפיטול (Thrive Capital), ומשתתפת בו גם מיקרוסופט, שכבר השקיעה בחברה כ-13 מיליארד דולר. בנוסף, וכפי שכבר פורסם, ענקית השבבים אנבידיה ואפל מקיימות מגעים להשתתפות בסבב הגיוס.
המעורבות של חברות הטכנולוגיה הגדולות בתחום הבינה המלאכותית מעוררת ביקורת גוברת והולכת, כשרגולטורים באיחוד האירופי ובארה"ב הביעו חשש מהדומיננטיות של אנבידיה בייצור שבבים ל-AI ומהקשרים הקרובים של מיקרוסופט עם OpenAI; מיקרוסופט שילבה את השירותים של החברה בפלטפורמות ווינדוז וקופילוט AI מתוך ההערכה כי יעזרו להגדיל את הצמיחה.
OpenAI, שנוסדה ב-2015, מובילה את תחום הבינה המלאכותית לאחר שב-2022 השיקה את הצ'טבוט הפופולרי ChatGPT.