סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
"יוצרי המשחקים העצמאיים לא זקוקים לדחיפה - אלא הגופים שאמורים לתמוך בהם"

הדמו של משחק התפקידים-אקשן הישראלי "גריים" עלה לאוויר, לקראת ההשקה הרשמית בעוד שבוע. יוצרי המשחק בשיחה עם כלכליסט: "אנחנו מתקרבים לביקוש של 100 אלף איש"

מפתחת המשחקים הישראלית קלובר בייט (Clover Bite) השיקה היום (ב') גרסת דמו למשחק החדש שלה, "גריים" (Grime). המשחק פותח במשך ארבע שנים על ידי בוגרי המסלול לפיתוח ועיצוב משחקים דיגיטליים במכללת תילתן לעיצוב, ויופץ על ידי חברת אקופארה גיימס (Akupara Games) האמריקנית. המשחק המלא יושק רשמית בחנות המשחקים סטים (Steam) ב-2 באוגוסט, בעוד כשבוע.
"גריים" הוא משחק תפקידים ופעולה ממבט-צד (Side-Scroller). הדבר הראשון שבולט לעין במשחק הוא הסגנון האמנותי שלו, שניתן לתאר כ'אימה סוריאליסטית'. "יש כל כך הרבה השראות ורפרנסים לארט, אני לא יכול לשים את האצבע על דבר אחד", מספר ירדן וייסברוט, הדירקטור של המשחק, בשיחה עם כלכליסט. "למשל, ההשראה לכלי הנשק לקוחה מהמשחק bloodborne. בנוסף, יש אמן שצייר סדרת ציורים שנקראת 'אנג'לריום' (Angelarium), של מעין דמויות ערטילאיות ללא פרצופים. באופן כללי, תמיד אהבתי אמנות סוריאליסטית. ידעתי שזה יהיה בסגנון סוריאליסטי".
וייסברוט ושותפו יונתן טפרברג, מעצב השלבים, ניצבים בראש צוות המפתחים, המונה חמישה אנשים בסך הכל. השניים מספרים כי מספר משחקים היוו להם מקור השראה למכניקת המשחק, כגון סדרת משחקי "דארק סולס" (Dark Souls), שידועים כמפרכים במיוחד - ו"הולו נייט" (Hollow Knight), גם הוא משחק אינדי דו-ממדי, שהפך ללהיט בינלאומי.
אולם השניים מבטיחים למי שמעוניין לשחק כי "גריים", לפחות בהתחלה, לא יהיה קשה כמו דארק סולס. "המטרה הייתה שהמשחק יתחיל קל יותר מ'דארק סולס'. אני זוכר את החוויה של המשחק - בסוף התאהבתי בו, אבל החוויה הראשונה הייתה מזעזעת ולא חזרתי אליו במשך כמה חודשים", נזכר וייסברוט. "אז רצינו שהמשחק יהיה בין 'דארק סולס' ל'הולו נייט', שהוא מאוד קל בהתחלה, ומבחינתנו קל מדי. אבל המשחק נהיה קשה מאוד בסופו ומאלץ את השחקנים להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותם".
2 צפייה בגלריה
grime game screenshot
grime game screenshot
מתוך "גריים"
(צילום מסך: Clover Bite)
אופיר כץ, מנהל בית הספר לפיתוח משחקים בתילתן ומנהל סטודיו קלובר בייט, ליווה את המפתחים, המשיקים לראשונה משחק עצמאי. כץ לא מסר במדויק את מספר האנשים שהוסיפו את המשחק לרשימת הקניות שלהם לפני ההשקה, אך סיפר כי "ידענו ש-15 אלף 'בקשות' זה סימן טוב למשחק אינדי. ב-100 אלף 'בקשות', האלגוריתם של חנות המשחקים כבר מתחיל לקדם אותך. אנחנו מתקרבים לשם".
יש לכם טיפים לתת למפתחי משחקים עצמאים בישראל?
"לפני שצריך לתת טיפים לבוגרי בתי הספר, צריך לתת טיפים לתעשייה בארץ ולממשלה", אומר כץ. "עמותת GameIS פועלת רצינות כדי להפוך משחקים למגזר רשמי בארץ. בסוף הבוגרים פחות צריכים טיפים מאיתנו, אלא את סוג העזרה שנותנים כאן במכללה. אנחנו רואים התעוררות של עוד מיזמים כאלה בארץ. מלבד שלושת הצוותים שעובדים בסטודיו, יש לנו תוכניות חוץ-לימודיות שמאפשרות לתלמידים לקבל הדרכה מהתעשייה תוך כדי הלימודים שלהם".
2 צפייה בגלריה
grime game screenshot
grime game screenshot
מתוך "גריים"
(צילום מסך: Clover Bite)
"אנחנו גם בקשר עם עיריית חיפה במטרה להפוך את אזור הנמל לסצנה בתחום פיתוח המשחקים", אומר כץ. "משחקי אינדי מראים את היכולות שלהם. אנחנו לא לבד. אנחנו יוצאים בתקופה שבה רואים מיזמים יותר ויותר מרשימים. מי שצריך דחיפה הם לא המשחקים העצמאיים, אלא הגופים שאמורים לעזור להם".