סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
לראשונה אי פעם, שוק הגיימינג הסיני התכווץ

במחצית הראשונה של 2022, הכנסותיו הסתכמו ב-21.8 מיליארד דולר - ירידה בשיעור 1.8% מאז דצמבר. זו הפעם הראשונה מאז 2008, כאשר החלו להתפרסם לראשונה נתונים על אודות מגזר הגיימינג. בייג'ינג החלה לרסן בשנים האחרונות את חברות המשחקים ולהגביל את שעות המשחק של גיימרים סינים

הכנסות שוק הגיימינג הסיני ירדו ב-1.8% במחצית הראשונה של 2022, כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי אגודת הגיימינג הסינית. זו הפעם הראשונה שחלה ירידה בהכנסות תעשיית הגיימינג הסינית מאז שנתונים אלה החלו להתפרסם לפני 14 שנה. על פי עיתון "South China Morning Post", סך הכנסות שוק הגיימינג הסיני עמד על 21.8 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של 2022.
הדו"ח החדש גם מראה כי מספר השחקנים הסיניים פחת מ-666.57 מיליון בחודש דצמבר ל-665.69 מיליון בחודש יוני. התכווצות שוק המשחקים מצביעה כי תעשיית המשחקים הסינית, שבעבר צמחה ללא ריסון, נפגעה ממאמצי הממשל בבייג'ינג. השלטון הסיני הגביר בשנים האחרונות את הפיקוח על מגזר הגיימינג והגביל את שעות המשחק של קהל הגיימרים, ובפרט קטינים.
סך הכנסות תאגידי הגיימינג הסיניים הסתכם בכ-18.3 מיליארד דולר, ירידה בסך 4.25% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. חברות אלה הפנו את תשומת ליבן ומשאביהן אל שווקים בינלאומיים, היכן שהכנסותיהן צמחו ב-6.16% והסתכמו בתשעה מיליארד דולר בששת החודשים האחרונים.
בחודש אפריל, שבה סין להנפיק רישיונות הפצה למשחקים חדשים. עם זאת, ענקיות התעשייה טנסנט (Tencent) ונטאיז (NetEase) טרם זכו ברישיונות חדשים. 14 אלף חברות גיימינג נסגרו מאז יולי שעבר, כאשר הממשל הסיני הקפיא את הליך אישור הפצת המשחקים.
1 צפייה בגלריה
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן
(צילום: בלומברג)
בסין ישנם כיום למעלה מ-180 מיליון משתמשי אינטרנט מתחת לגיל 18. הממשל הסיני פרסם בשנתיים האחרונות צווים וחוקים שנועדו להגביל את שעות המשחק של קטינים, בשל החשש כי הם עלולים להתמכר לגיימינג. בשנת 2020, החלה סין לחייב חברות גיימינג להגביל את זמן המשחק של קטינים לשעה אחת בלבד בימי שישי, בסופי שבוע ובחגים. בשל המגבלות הללו, צמח בסין שוק אפור של חשבונות משחק להשכרה, שמאפשרים לקטינים להתחבר דרכם ולעקוף את מכסות שעות המשחק שקבע השלטון הסיני.
בחודש מרץ האחרון, חשפה רשות הסייבר של סין (CAC) הצעת חוק שתגביל עוד יותר את גישתם של קטינים לשירותי תוכן מקוונים באמצעות "מצב נוער", שספקיות האינטרנט יידרשו לאכוף. מצב הגלישה הזה צפוי להגביל את שעות השימוש והתוכן במשחקי מחשב, בשידורי וידאו חיים וברשתות החברתיות. כמו כן, הממשל הסיני החל לערוך ביקורות בחברות הגיימינג כדי לוודא שהמשחקים שהן מפתחות אינם מקדמים התמכרות.