סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס JOURNEY - משתתפי פאנל קפסולת הזמן ישראל 2030
משתתפי הפאנל בכנס JOURNEY של EY (צילום: אוראל כהן)

כנס JOURNEY של EY
בין מיתון לסרט AI שיזכה באוסקר

בכנס JOURNEY של EY, תשעה דוברים בכירים מתעשיית ההייטק הציגו את התחזית והחזון שלהם לשנים הקרובות: מה טומנת בחובה קפסולת הזמן ל־2030

תשעה דוברים בכירים מתעשיית ההייטק התכנסו על במה אחת בכנס JOURNEY של EY והציגו את התחזית שלהם לשנים הקרובות, בשיחה בהנחיית ברק פרידור.
רפאל בזרנו ג'פריס: "לחמש בשנים הקרובות אני לא אופטימי. כנראה נחוש מיתון בעקבות המלחמה וחוסר ביטחון. תהיה השפעה קשה על המטבע שכנראה יהיה חלש הרבה יותר אם אחרי המלחמה נהיה בהוצאות ממשלתיות גדולות והשקל יהיה כמו לפני 20 שנה. בהייטק נראה הרבה יותר נשים. לטווח הארוך אפשר להיות יותר אופטימי ואפשר להבין שישראל תהיה השער למזרח התיכון ובעיקר לאמירויות וסעודיה וזה יביא לישראל הרבה עושר".
יעל אלעד מקרן אלף: "אני צופה בחירות בזמן הקרוב והרבה ויכוחים סביבן. אנחנו נראה תנועה מהעולם העסקי לממשלה ויש הרבה רצון לעשות שינוי. ישראל תצטרך להתמודד עם הפצת הנשק בעולם הערבי ובקרב הציבור בישראל ואנחנו נמשיך לראות צעירים שיוצאים מישראל וזה לא טרנד שייצא בקרוב. בעשור הקרוב אני יותר אופטימית, גיל הגיוס יביא לגיוס חרדים אני מצפה שנראה נשים דתיות שנבחרות למפלגות דתיות".
טל ברנוח מקרן דיסרפטיב: "בישראל תיבחר ממשלה חדשה בתוך 12 חודשים על פי הערכתי ואני מאמין שנשנה את כל הנזקים שעשתה הממשלה. יהיה הסכם עם סעודיה ובהמשך עם האמירויות וכן חתימה על רפורמה משפטית מוסכמת. בעשר השנים הבאות אני חושב ש־500 אלף יהודים יעשו עלייה ואיראן תעשה הפיכה משטרית צבאית והשלטון הנוכחי יופל. ישראל תוציא חוקה ואני חושב שיהיה מיתון עולמי עם נפילה גדולה בנאסד"ק".
עינבל קרייס, ראש חטיבת החלל בהתעשיה האווירית: "בתחום החלל והביטחון אנחנו חוזים שבחמש השנים הקרובות הוצאות הביטחון יגדלו ב־15% לפחות ויהיה שינוי בין ההוצאות הפרטיות לממשלתיות ראינו הרבה פעילות פרטית וזה משתנה כיום לתחום הממשלתי ולמימון ממשלתי. שומעים הרבה על מהפכת ה־AI שתשחק תפקיד מרכזי בתחום החדשנות של הדיפנסטק וזאת דוגמה מצויינת לשימוש ביטחוני ואזרחי. יש הרבה כלים אנליטיים לתעשיית החלל ושינוי נוסף הוא השקעות בחברות סטארט אפ בתחום הדיפנס, שם נראה הרבה יותר חברות פעילות. בעשור הקרוב נראה את טכנולוגיית הקוואנטים שתיכנס משמעותית ותשנה הרבה דברים בעולם הטכנולוגי".
גיגי לוי מקרן NFX: "לפני חצי שנה הייתי יותר אופטימי וחשבתי שנהיה במקום טוב יותר בתוך חמש שנים. עכשיו אני חושב שמצבנו יהיה קשה עם הרבה קיטוב והגירה שלילית, ושלפנינו לפחות שתי מערכות בחירות. בתוך עשור נחפש דרך חדשה לפעול כמדינה ואז נראה הגירה חיובית לישראל ויהיה שינוי של המפה הפוליטית עם אנשים חדשים לגמרי".
יפעת אורון מבלקסטון: "בחמש השנים הקרובות הסכמי אברהם יורחבו ללא קשר לממשלה. נראה הרבה כסף נכנס לעולם האקדמי וכל אלה שתרמו בעבר לאוניברסיטאות משהו כמו 500 מיליון דולר יזרמו לאקדמיה בישראל בחמש השנים הבאות. יהיה לנו צבא חכם גדול משמעותית. בעשר השנים הבאות 15% מהצבא יהיו חרדים ותהיה רכבת מחיפה לאבו דאבי ועצירה בריאד, ויהיו לנו טיסות לכל מיני מקומות מעניינים כולל טהרן, ותהיה לנו אישה ראשת הממשלה".
אסף פלד ממינט מדיה: "בחמש השנים הקרובות שיעור החרדים יגדל ושיעור הילודה יכפיל את עצמו ויהיו עוד מלחמות באזור וכיווץ של השוק הפרטי. מספר היזמיות בטק יגדל. בעשור הקרוב הצפון והדרום עוד יהיו מאותגרים ותהיה יותר הגירה למרכז ושיעור הערבים בטק יגדל לכ־10%. בנוסף לכך תהיה ירידה בשימוש במדיה חברתית. התחזית הכי חשובה שישראל תגיע לגביע העולמי ותכבוש יותר משער".
עדי סופר תאני ממטא: "אני מאמינה שבחמש השנים הקרובות נראה כשרונות משמעותיים עושים פרק ציבורי בחייהם והדבר השני יהיו חתונות אזרחיות כאופציה ויהיה הסכם שלום עם סעודיה שיאפשר קבלת רופאים סעודיים להתמחות כאן. תוך חמש שנים נראה שיר שנכתב על ידי AI ויזכה בגראמי וסרט ראשון שייכתב על ידי AI ויזכה באוסקר".
ג’רמי סוארד מאקסודיגו: "קודם כל ישראל תשקיע בפיתוח נשק וזה יכפיל עצמו ל־2 מיליארד דולר ולא רק בתחום האווירי. בתוך חמש שנים עזה עדיין תישאר מקום פגיע וכך גם הגדה עם אלפי מחבלים. אני חושב שהסטטוס קוו עם חזבאללה יישאר כמו שהוא ואני חושב שרוסיה ואוקראינה ימשיכו במלחמה. בעוד עשור חזבאללה יזוזו מהגדר, עזה תיבנה מחדש ואנימאוד פסימי למה שיהיה שם".