מנכ"לית X: "בתחילת 2024 נהיה רווחיים"
מנכ"לית X: "בתחילת 2024 נהיה רווחיים"
לינדה יאקרינו אמרה בראיון כי 90 מ-100 המפרסמים הגדולים חזרו לפלטפורמה ב-12 השבועות האחרונים; על הדומיננטיות של הבעלים: "אנחנו מדברים על הכל והתמיכה שלו עקבית. מי לא רוצה את אלון מאסק לצדו שינהל את המוצר?"
חברת X (לשעבר טוויטר) תהיה רווחית בתחילת 2024 - כך טענה המנכ"לית, לינדה יאקרינו, בראיון שנערך כחלק מוועידת Code Conference בארה"ב. "עכשיו, אחרי שהטמעתי את עצמי בעסק, יש לנו יכולת טובה לחזות מה צפוי, ומה שמגיע זה שנראה שבתחילת 2024 נהיה רווחיים", אמרה יאקרינו, והוסיפה שהחברה קרובה מאוד לאיזון תפעולי.
מדובר בהצהרה משמעותית שמביאה להרמת גבה, בהתחשב בכך ש-X לא רשמה רבעון רווחי אחד בכל 13 השנים שבהן היתה חברה ציבורית.
מאז השלים אלון מאסק את רכישת החברה בשנה שעברה והפך אותה לפרטית היא לא משחררת נתונים כספיים, ואין שום דרך לאמת את הצהרות יאקרינו. לדברי המנכ"לית, 90 מ-100 המפרסמים הגדולים חזרו לפלטפורמה ב-12 השבועות האחרונים. זאת, ביחד עם הקיצוץ החד במצב העובדים של החברה, מ-8,500 ערב השלמת הרכישה ל-1,500 כיום, יכול לאפשר לטוויטר לעבור לרווחיות.
יאקרינו טענה עוד שזמן השימוש הממוצע ב-X נמצא בעלייה מאז יוני. ואולם המראיינת, ג'וליה בורסטין מ-CNBC, הזכירה נתונים מחברת האנליטיקה Apptopia, שלפיהם היקף ההורדות של X ירד ב-30% מאז המיתוג מחדש לפני חודשיים, ושמספר המשתמשים בפלטפורמה נמוך יותר מכפי שהיה עוד לפני ההנפקה של טוויטר ב-2010.
המנכ"לית אמרה בתגובה של-X יש 540 מיליון משתמשים, אך לאורך הראיון התחמקה מלהתייחס לנתונים ספיצפיים. "אני לא בטוחה שאת אפילו שואלת את השאלות הנכונות", היא תקפה. "מה שקורה מתחת לאף שלנו הוא שהפלטפורמה נמצאת בעיצומו של שינוי".
כשנשאלה האם, לאור הדומיננטיות של מאסק, היא "מנכ"לית בשם בלבד", הגיבה יאקרינו: "זה לא נחמד. אנחנו מדברים על הכל והתמיכה שלו עקבית. מי לא רוצה את אלון מאסק לצדו שינהל את המוצר?"
ובינתיים, הקשיים של טוויטר בחזית הפייק ניוז וההסתה מתמשכים. חוקרים באוסטרליה מתלוננים ש-X סגרה כלי שאפשר למשתמשים לדווח על מידע שקרי בנושא בחירות. הכלי הושק ב-2021, אך הוסר בשבוע שעבר באזורים שבהם פעל, פרט לאיחוד האירופי. "זה מדאיג מאוד", כתבו החוקרים למנהל הפעילות של X באוסטרליה ובניו זילנד, אנגוס קין "נראה שעכשיו אין ערוץ לדווח על מידע שקרי בנושא בחירות כשזה מתגלה בפלטפורמה שלכם".
במקביל, האיחוד האירופי מתריע שרוסיה משתמשת בטוויטר כ"נשק למניפולציה המונית". לפי דוח שפרסמה נציבות האיחוד ושבחן 6,000 פוסטים שפורסמו בפלטפורמות מדיה חברתית בספרד, סלובקיה ופולין, טוויטר אחראית לנתח הגדול ביותר של פייק ניוז ומידע שגוי, כאשר רוסיה היא המפיץ העיקרי של מידע זה. "זה נשק למניפולציה המונית בהיקף של מיליוני יורו", ציטטה בלומברג את סגנית נשיאת נציבות האיחוד, ורה ג'ורובה. "טוויטר חייבת לציית לחוק ואנחנו עוקבים אחרי מה שאתם עושים".