סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ארה"ב מטילה מגבלות ייצוא חדשות על שבבים ומיחשוב קוואנטום

על רקע ההתקדמות הסינית בתעשיית השבבים העולמית, פרסם משרד המסחר האמריקאי מגבלות חדשות על טכנולוגיות קריטיות, "מסיבות של ביטחון לאומי ומדיניות חוץ"

ממשל ביידן משיק בקרות יצוא חדשות על טכנולוגיות קריטיות, כולל מיחשוב קוואנטום ושבבים, על רקע התקדמות סין בתעשיית השבבים העולמית.
החוקים שפרסם היום (ו') משרד המסחר האמריקאי מכסים רכיבי ומיחשוב קוואנטום; כלי ייצור שבבים מתקדמים; מספר רכיבים ותוכנות הקשורים למתכות וסגסוגות; ושבבי אינטרנט מהיר, החיוניים ליישומי בינה מלאכותית.
מהמשרד נמסר שהמהלך מגיע "מסיבות של ביטחון לאומי ומדיניות חוץ", ושהוא תוצר של דיונים נרחבים עם שותפות בינלאומיות. המגבלות מכסות יצוא לכל העולם, אך נוספו בתקנות החדשות פטורים לגבי מדינות המיישמות מגבלות דומות, כמו יפן והולנד.
מחלקת התעשייה והאבטחה (BIS) של משרד המסחר צופה שכמה מדינות יטילו מגבלות דומות בהמשך. "הפעולה מהיום מבטיחה שבקרות היצוא הלאומיות שלנו נשארות מעודכנות עם הטכנולוגיות המתפתחות ושהן יותר אפקטיביות כאשר אנו עובדים בתיאום עם שותפות בין לאומיות", כך אמר אלן אסטבז, תת מזכיר המחלקה. "תיאום הבקרות שלנו בנושא קוואנטום וטכנולוגיות מתקדמות אחרות מקשה מאוד על יריבותינו לפתח וליישם את הטכנולוגיות האלה בדרכים שמאיימות על הביטחון הקולקטיבי שלנו", הוא אמר. לפקידים יינתנו 60 יום להגיש הסתייגויות לפני אישור סופי של המהלך.
לצד שבבים, ארה"ב וסין מעוניינות להוביל את תחום מיחשוב הקוואנטום, שהן רואות כטכנולוגיה משנת משחק. למרות שסין אינה מצוינת במסמכים, הבקרות ממשיכות סדרת מהלכים של הנשיא ביידן להגביל את התפתחותה של בייג'ינג בתחומים כמו AI ומיחשוב. ה-BIS אמרה גם שתמשיך לחזק את יחסיה עם בנות בריתה כדי להגביר את יעילות בקרות היצוא המיועדות לפגוע ביכולותיה הצבאיות של רוסיה, ושל שותפותיה כמו בלארוס ואיראן.