גיימריסט"Elden Ring" הוא המשחק הנמכר ביותר מבית יוצרת "Dark Souls"
גיימריסט
"Elden Ring" הוא המשחק הנמכר ביותר מבית יוצרת "Dark Souls"
היצרנית היפנית FromSoftware מכרה יותר מ-12 מיליון עותקים של המשחק תוך פחות משלושה שבועות - וניפצה את התחזיות ואת שיאי המכירות הקודמים של משחקי החברה. המשחקים של FromSoftware הפכו לז'אנר משלהם ואט-אט נכנסו למיינסטרים של עולם הגיימינג
מפתחת המשחקים היפנית FromSoftware, הידועה כיוצרת סדרת משחקי "Souls" הכריזה היום (ד') כי היא מכרה למעלה מ-12 מיליון עותקים של המשחק "Elden Ring", שהושק לפני פחו משלושה שבועות. המפיצה בנדאי נמקו (Bandai Namco) צפתה כי ארבעה מיליון עותקים יימכרו תוך חמישה שבועות. לשם השוואה, המשחק הנמכר ביותר עד כה של החברה, "Dark Souls 3" חצה את רף ה-10 מיליון עותקים לאחר יותר מארבע שנים.
המשחק הראשון בסדרה, "Demon's Souls", יצא לאור ב-2009. אחריו יצאו "Dark Souls" ושני משחקי המשך. סדרת משחקי ה-"Souls" מתרחשת בעולם פנטזיה קודר ומסתורי, שורץ דמויות נכלוליות וגרוטסקיות - ובחלקן נדרש השחקן להילחם. הסדרה גם ידועה לשמצה בקרבות בוס קשים ומאלצת את השחקן לפעול בשיטתיות על מנת לפצח את דפוסי ההתקפה של האויבים.
סגנון המשחק אפילו הפך למעין ז'אנר בפני עצמו, "Soulslike". דרגת הקושי הגבוהה הרתיעה שחקנים רבים מלנסות את המשחקים מבית FromSoftware. על כן, הסדרה הוותיקה נותרה די נישתית עד השנים האחרונות. אלא שכעת נראה שה-"Souls" הפכו לחלק מהמיינסטרים.
זמן קצר לאחר השקתו ב-25 בפברואר, 760 אלף איש שיחקו ב-"Elden Ring" במקביל דרך הפלטפורמה של חנות המשחקים המקוונת "סטים" (Steam). המשחק גם שבר את שיאי הצפיות במשחקי ה-"Souls": יותר מ-910 אלף גולשים צפו בסטרימרים משחקים ב-"Elden Ring" בפלטפורמת הסטרימינג טוויץ' (Twitch). יצרנית המשחק אף הודיעה כי היא מעוניינת לעבד את "Elden Ring" לסוגי מדיה נוספים.
ישנן כמה סיבות שעשויות להסביר את הפופולריות של "Elden Ring” לעומת משחקים קודמים בסדרה. עולם המשחק נוצר בשיתוף ג'ורג' ר.ר. מרטין, מחבר סדרת ספרי הפנטזיה "שיר של אש ושל קרח", שעובדה לסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס". כמו כן, זהו המשחק הראשון מאת FromSoftware שנוצר בסגנון עולם פתוח, שבו השחקן יכול להשלים משימות ולחקור את מפת המשחק בנפרד מעלילת המשחק הראשית. הסיבה העיקרית היא שסגנון המשחק של ה-"Souls" הפך לבעל השפעה בעולם הגיימינג. עוד ועוד משחקים אימצו מכניקות מאתגרות, המאלצות את השחקנים ללמוד דפוסי התקפה, כמו "Jedi: Fallen Order", "Darksiders III" ו-"Mortal Shell".