גיימריסטנינטנדו תסיר מכניקה שנויה במחלוקת ממשחק המובייל שלה
גיימריסט
נינטנדו תסיר מכניקה שנויה במחלוקת ממשחק המובייל שלה
יצרנית המשחקים היפנית הודיעה כי תסיר בחודש הבא קופסאות שלל מ"מריו קראט טור", אחד ממשחקי המובייל המצליחים ביותה שלה. הקופסאות מכילות תוכן וירטואלי רנדומלי, והושוו לא אחת להימורים בקזינו
נינטנדו הודיעה כי תסיר את מכניקת "קופסאות השלל" (Loot Boxes) ממשחק המובייל "מריו קארט טור" (Mario Kart Tour) בעדכון הבא שייצא בחודש אוקטובר. המשחק הוא ספין-אוף של סדרת משחקי המירוצים הוותיקה של נינטנדו, בו שחקנים יכולים לשלם כסף וירטואלי כדי לקבל פרסים אקראיים, כגון דמויות וקארטים חדשים.
קופסאות שלל הן חבילות מסתורין המכילות תוכן דיגיטלי רנדומלי, כמו אביזרים קוסמטיים, כלי נשק או שערי חליפין וירטואליים. השחקן לא יודע מה הוא קנה עד שהוא שילם על קופסת השלל. חברות רבות משתמשות בטכניקות שיווק אגרסיביות כדי לעודד שחקנים לקנות קופסאות שלל ולהוציא כסף בדומה להימורים בקזינו. לרוב, הסתברויות הזכייה מוסתרות מעיני השחקנים או מוצגות בצורה מטעה. ב-2018, בלגיה והולנד אסרו את השימוש בקופסאות שלל.
בניגוד למקובל, הציגה נינטנדו בפני השחקנים את סיכויי הזכייה שלהם, כאשר הסיכוי לזכות בחלק מהפרסים עומד על 0.04%. חלק מהדמויות מהקארטים זמינים לפרק זמן מוגבל. במקום קופסאות השלל, נינטנדו תטמיע במשחק חנות וירטואלית, בה שחקנים יוכלו לקנות פריטים מסוימים, שיופיעו גם הם לזמן מוגבל.
על פי חברת המחקר סנסור טאוור (Sensor Tower), "מריו קארט טור" הוא משחק המובייל השני הכי מכניס מבית נינטנדו. מאז שהושק ב-2019, המשחק הכניס ליצרנית הסוויץ' 293 מיליון דולר. יש לציין כי לא כל הכנסות המשחק נובעות מקופסאות שלל שנויות במחלוקת. ניתן להירשם כמנוי במשחק תמורת חמישה דולר מדי חודש ולקבל גישה ולפריטים נדירים ומסלולי מירוץ נוספים. משחק המובייל הכי מכניס של נינטנדו כיום הוא, בפער רב, "Fire Emblem Heroes" שהכניס למעלה ממיליארד דולר עד כה.
בחודש יולי, איימה ממשלת בריטניה בהליכי חקיקה אם תעשיית המשחקים לא תסיר את המכניקה הנצלנית. משרד הדיגיטל, התרבות והמדיה הבריטי הודיע כי יש לאסור על ילדים ובני נוער לרכוש קופסאות שלל ללא אישור הוריהם. עם זאת, המשרד התיר לתעשיית הגיימינג לערוך רגולציה עצמאית לעת עתה.