סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסד טאבולה אדם סינגולדה
מייסד טאבולה אדם סינגולדה (צילום: יוטיוב)

טאבולה מתחילה לקצור את פירות ההסכם עם יאהו

טאבולה מדווחת על צמיחה של 29% בהכנסות ברבעון השני של 2024 ל-428.2 מיליון דולר, לצד הפסד של 4 מיליון דולר; החברה צופה לרבעון הנוכחי עלייה מתונה יותר בהכנסות שיכללו את השלמת תהליך העברת הפרסום של יאהו לפלטפורמה שלה

חברת ניהול שירותי הפרסום באינטרנט טאבולה פרסמה היום (ד') תוצאות כספיות טובות לרבעון השני של 2024, והמניה קופצת ביותר מ-10% בשעות הראשונות של המסחר בנאסד"ק.
"השנה הנוכחית היא שנת טרנספורמציה עבור טאבולה", ציין מייסד ומנכ"ל טאבולה עם פרסום הדוחות כאשר ברקע מיזוג בין שתי המתחרות אאוטבריין הישראלית וטידס הצרפתית, שצפוי ליצור מתחרה גדולה בתחום הפרסום המקוון.
שתי החברות יתחרו כעת ראש בראש על שוק הפרסום באינטרנט הפתוח - כלומר מחוץ לרשתות חברתיות וחברות ענק כמו גוגל ואמזון, שהיקפו נאמד ב-80 מיליארד דולר והוא צומח קצב שנתי של 10%.
הכנסות טאבולה עמדו על 428.2 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה של 29% מול הרבעון המקביל. על אף העלייה המהירה בהכנסות, החברה עדיין מפסידה וברבעון השני ההפסד הסתכם ב-4 מיליון דולר.
היעדר הרווחיות קשור בעלייה בעלויות רכישת הטראפיק (TAC) שקפצו בקצב גבוה מקצב הצמיחה, כאשר דווקא בסעיפי הוצאות אחרים טאבולה הקטינה את ההוצאות. ההפסד התפעולי ירד משמעותית על רקע זה מ-25 מיליון דולר ל-7.6 מיליון דולר ברבעון השני. חרף ההפסד החשבונאי, פעילותה של טאבולה מייצרת כסף ותזרים המזומנים עמד על 26 מיליון דולר.
טאבולה צופה עלייה קלה בהכנסות ברבעון הנוכחי ל-446-416 מיליון דולר, מה שישקף עלייה מתונה יותר של 20% בהשוואה לצמיחה ברבעון האחרון.
בסיכום השנתי היא שומרת על התחזית הקודמת עם הכנסות ברוטו של 1.76-1.73 מיליארד דולר ב-2024 והכנסות נטו, בניכוי עלויות רכישת הפרסום, של 667 מיליון דולר.
מספרים אלה יביאו את טאבולה לסדרי הגודל של אאוטבריין וטידס הממוזגת במונחי הכנסות נטו, אך עדיין רחוק מהן ברווחיות.
בטאבולה ציינו כי תהליך העברת הפרסום של יאהו לפלטפורמה שלה הושלם ומתחיל לייצר הכנסות, כאשר התחזית השנתית כבר כוללת את הפעילות הזאת.
לפי הסכם שנחתם בסוף 2022 בין שתי החברות, הפכה יאהו גם לבעלת המניות הגדולה בחברה הישראלית עם אחזקה של 25% בה ובתמורה קיבלה טאבולה את הרישיון הבלעדי למכירת פרסום בכל האתרים והפלטפורמות הקשורים ליאהו, ושתי החברות יתחלקו ביניהן בהכנסות.
החברות העריכו כי לאחר האינטגרציה ויישום מלא של ההסכם ההכנסות יגיעו לקצב שנתי של מיליארד דולר. גם שילוב הפרסום של טאבולה בחדשות ומערכת המניות של אפל, במסגרת הסכם עליו הוכרז מוקדם יותר השנה, הושלם וצפוי להתחיל לייצר הכנסות בהמשך השנה.