רכישה ראשונה ללינקדאין בישראל - חברת ניתוח המידע העסקי אוריבי
רכישה ראשונה ללינקדאין בישראל - חברת ניתוח המידע העסקי אוריבי
הרשת החברתית-עסקית שבבעלות מיקרוסופט רוכשת את החברה הישראלית שיסדה איריס שור ב-2016 בכ-90 מיליון דולר. לקוחות לינקדאין יוכלו, באמצעות הטכנולוגיה הנרכשת, למקסם החזרים על השקעות באסטרטגיות שיווק. לינקדאין תפתח מרכז פיתוח חדש בתל אביב
הרשת החברתית-עסקית לינקדאין שנמצאת בבעלות מיקרוסופט רוכשת את חברת ניתוח המידע העסקי אוריבי (Oribi) בכ-90 מיליון דולר. כחלק מההסכם, לינקדאין תפתח מרכז פיתוח חדש בתל אביב שיכלול בשלב הנוכחי כ-50 עובדים. את הרכישה, הראשונה של לינקדאין בישראל, הוביל תומר כהן, מנהל המוצר הראשי של לינקדאין העולמית, והיא מסמנת מגמה שקיימת בחודשים האחרונים של רכישת חברות מקומיות בסכומים שאינם עולים על 100 מיליון דולר, דוגמת קריון.
אוריבי, שהוקמה ב-2016 על ידי היזמת אירוס שור, גייסה עד היום כ-27 מיליון דולר. בסבב הגיוס האחרון שהיה ב-2021 גייסה החברה 15.5 מיליון דולר, בין השאר מקרן Ibex, מקרן MoreTech ומהמשקיעים הקיימים Sequoia, S-Capital, TLV Partners. הטכנולוגיה של אוריבי מסייעת לחברות לעשות אופטימיזציה של קמפייני שיווק באמצעות סיפוק של תובנות מתקדמות על ערוצי השיווק ועל המסרים שבהם משתמשות חברות. לקוחות לינקדאין יוכלו, באמצעות הטכנולוגיה הנרכשת, למקסם את ההחזר על ההשקעה (ROI) שלהם באסטרטגיות שיווק.
"מאוד מרגש אותי לפתוח את המרכז בישראל ואני מעריך שהוא יהיה חלק משמעותי מתוך החברה", אומר כהן בשיחה עם "כלכליסט". "הפעילות שלנו בישראל תהיה נפרדת לחלוטין ממיקרוסופט. ללינקדאין יש כיום יותר מ-810 מיליון משתמשים ויותר מ-57 מיליון עסקים גלובליים. הלקוחות והשותפים שלנו נעזרים בפלטפורמת לינקדאין כדי לבנות את המותגים שלהם, להתחבר לקהלי יעד עסקיים ולהצמיח את עסקיהם. אנחנו מתמקדים בסיוע ללקוחותינו - מאנשי שיווק ועד מגייסים - להפיק תובנות ישימות שבאמצעותן הם יקבלו החלטות חכמות יותר ותוצאות עסקיות טובות יותר. הצוות של אוריבי מביא איתו מומחיות אנליטית שתעזור לנו לשדרג את היכולות השיווקיות במוצרים ובשירותים השונים שלינקדאין מעניקה".