סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
נינטנדו מדווחת על ירידה במכירות לאחר ההצלחה בשנת הקורונה

ענקית המשחקים היפנית רשמה ברבעון האחרון רווח נקי של 846 מיליון דולר - 13% פחות מאשר בתקופה המקבילה ב-2020, שהייתה שנת שיא בתעשיית הגיימינג. נינטנדו מכרה גם 4.45 מיליון יחידות של קונסולת הסוויץ' - כ-89 מיליון יחידות בסך הכל מאז שהושק המכשיר ב-2017.

נינטנדו פרסמה את הדו"ח הכספי לרבעון הראשון של 2021 (שנת הכספים של יפן נרשמת מהאחד באפריל ועד ל-31 במארס). הכנסותיה של החברה ורווחיה מרשימים למדי, אולם תוצאותיה הכספיות מאכזבות בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסותיה של נינטנדו לרבעון הסתכמו ב-2.94 מיליארד דולר, כ-10% פחות מאשר הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של ענקית המשחקים פחת ב-13% והסתכם ב-846 מיליון דולר.

נינטנדו מכרה ברבעון הראשון 4.45 מיליון יחידות של הסוויץ', כ-21.7% פחות מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. גם מכירות המשחקים של החברה פחתו ב-10.2%: נינטנדו מכרה 45.29 מיליון עותקים מחודש אפריל עד יוני. כמו כן ,מאז השקת הסוויץ' בשנת 2017, מכרה נינטנדו 89 מיליון יחידות של הקונסולה ההיברידית. לשם השוואה, מאז השקת הפלייסטיישן 5 בחודש נובמבר, מכרה סוני 10 מיליון יחידות. מכירותיה של נינטנדו ממשחקי מובייל פחתו ברבעון האחרון, אולם הכנסותיה מתמלוגי קניין רוחני דווקא צמחו. בסך הכל, הכנסותיה של נינטנדו ממשחקי מובייל ותמלוגים זהות לרבעון המקביל בשנה שעברה: 120 מיליון דולר.
לנינטנדו למעשה אין סיבה לדאגה: הסיבה העיקרית לכך היא ששנת 2020 הייתה שנה מצוינת במכירות משחקים ובמכירות קונסולות הסוויץ' ולחברה היה סיכוי קלוש להצליח לשחזר את אותם מספרים. הביקוש לקונסולות גיימינג ולמשחקי מחשב צמח משמעותית בתקופת הקורונה, ונינטנדו בדיוק הוציאה את המשחק "אנימל קרוסינג: ניו הורייזונס" (Animal Crossing: New Horizons), ומכרה 34 מיליון עותקים ממנו.
2 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ' קונסולת משחק
נינטנדו סוויץ' קונסולת משחק
נינטנדו סוויץ' קונסולת משחק
(Nintendo)
סוני ומיקרוסופט נמצאות במצב דומה, אך שונה: הקונסולות החדשות שלהן הן סחורה חמה, אבל ההיצע שלהן מתקשה לענות על הביקוש, בשל המחסור העולמי במעבדים גרפיים. הכנסותיה של מיקרוסופט ברבעון האחרון גברו ב-11%, אבל הכנסות מתוכן ושירותי אקסבוקס (הכוללים את שירות המנויים Game Pass) ירדו בארבעה אחוזים. מיקרוסופט הסבירה כי מספר המנויים לשירות המשחקים שלה עלה, אך נרשמה ירידה כללית במכירות המשחקים, לעומת שנת הקורונה.
סוני חצתה רף מכירות עשרה מיליון קונסולות פלייסטיישן 5 ברבעון האחרון - רף אליו מיקרוסופט טרם הגיעה, תשעה חודשים מאז הושקו שתי הקונסולות המתחרות. הכנסות הרבעון הראשון של סוני הסתכמו ב-5.6 מיליארד דולר, גידול של 9.7% לעומת הרבעון הקודם - הודות למכירות הפלייסטיישן 5. סוני צופה כי היא תמכור כמעט 15 מיליון קונסולות נוספות עד חודש מארס. עם זאת, מכירות המשחקים של סוני הסתכמו ב-3.2 מיליארד דולר, כ-16% פחות מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
פלייסטיישן 5 ו אקס בוקס X/S
פלייסטיישן 5 ו אקס בוקס X/S
פלייסטיישן 5 ו אקס בוקס X/S
(צילום: פלייסטיישן)
עם זאת, נינטנדו אכן זקוקה כעת ללהיט חדש. משחקיה החדשים אמנם נמכרים היטב, אבל לא בהיקף זהה לזה של "אנימל קרוסינג" - המשחק "פוקימון סנאפ" (Pokemon Snap) מכר שני מיליון עותקים ו"מריו גולף: סופר ראש" (Mario Golf: Super Rush) מכר 1.34 מיליון עותקים. גם החידוש למשחק "האגדה של זלדה: Skyward Sword" יצא בחודש שעבר, ועד כה מכר כ-220 אלף עותקים. נינטנדו כנראה תקבל זריקת עידוד ברבעון השלישי, כאשר היא תשיק בחודש אוקטובר את גרסת מסך ה-OLED החדשה של קונסולת הסוויץ', על אף שלא מדובר על שינוי גדול בחומרת המכשיר.