סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 20.5.21 דיוויד בלאמברג
דיוויד בלאמברג. מיד לאחר הדיווח הוציאה בלאמברג את הדירקטור מהחברה ופיטרה אותו (צילום: blumberg capital)

“קרן ההון סיכון בלאמברג פגעה בסטארט-אפ שלי, לאחר שהתלוננתי על הטרדה מינית"

לפי דיווח בבלומברג, יזמת ההייטק קאלין הארדל שהקימה את הסטארט-אפ Segmed תבעה את בלאמברג. לטענתה, הקרן סירבה לממן את החברה לאחר שלא הסכימה לחזור בה מתלונתה על כפיית מגע מיני על ידי בכיר בקרן 

יזמת אמריקאת תובעת את קרן הון הסיכון האמריקאית בלאמברג קפיטל בטענה שהיא פגעה בחברה שלה בגלל שהיא הגישה תלונה על תקיפה מינית על ידי אחד מעובדי הקרן.
קרן בלאמברג שנוסדה על ידי דיוויד בלאמברג, היא אחת הקרנות הפעילות בישראל ומשקיעה בשלבים מוקדמים. על פי הדיווח בבלומברג, היזמת קאלין הארדל שהקימה את חברת הסטארט-אפ Segmed, תבעה את קרן הון הסיכון האמריקאית בלאמברג בטענה שהיא סירבה לממן את החברה לאחר שהיא לא הסכימה לחזור בה מתלונתה.
האירוע היה ב-2022 בשולי וועידה במיאמי שם לטענת היזמת, עובד בקרן בשם אדריאן ואנזיל, שהיה בדירקטוריון של החברה שלה ומנכ"ל של חברת הייטק השקו את היזמת וכפו עליה מגע מיני בניגוד לרצונה. הם טוענים מנגד שהכל היה בהסכמה. מיד לאחר הדיווח הוציאה בלאמברג את הדירקטור מהחברה וסיימה את חוזה ההעסקה איתו.
מהדיווח עולה שהקרן ניסתה להביא לביטול התביעה או להעברתה בטענה שהארדל אינה עובדת של הקרן אך השופט בקליפורניה קבע שיש מקום להמשך התביעה לנוכח היחסים בין הקרן לחברה, וכן דחה את הטענה שיש לקיימה לא בקליפורניה.
קרן בלאמברג טענה בתגובה לפניה האתר שהיא הציעה מספר פעמים להשקיע בחברה גם לאחר התקרית במיאמי ואף השקיעה בה בהמשך. דיוויד בלאמברג אמר לבלומברג שהקרן לקחה את הנושא ברצינות רבה ומינתה חוקר פדרלי בלתי תלוי לפרשה והיא מכחישה את כל טענות היזמת נגד הקרן.
ואנזיל אמר לבלומברג שכל המפגש היה בהסכמה וטען שהתביעה הייתה צריכה להתברר בפלורידה ולא קליפורניה.