עידן ה-AI: המרוץ החדש של אבטחת הסייבר
עידן ה-AI: המרוץ החדש של אבטחת הסייבר
עם ההתפתחות הטכנולוגית, תעשיית הסייבר צפויה לעבור שינויים משמעותיים בשנת 2025, שינויים שטרם נראו בעבר, שיכללו שילוב בין בינה מלאכותית, ניתוח נתונים ופלטפורמות אבטחה אחודות. שינויים אלה צפויים לשנות את אופן הפעולה של פתרונות הגנת הסייבר ושל התוקפים כאחד, וידרשו שינוי מחשבתי עמוק בנוגע למשמעות האבטחה ופיתוח חשיבה אסטרטגית מחודשת. בעוד ארגונים נאבקים להגן על עצמם, התוקפים משכללים את אמצעיהם ומנצלים את הפוטנציאל העצום של הבינה המלאכותית. כתוצאה מכך, הקרב על אבטחת המידע הפך למרוץ חימוש טכנולוגי חסר תקדים.
מחקר חדש של פאלו אלטו נטוורקס מציג שש מגמות מרכזיות שיעזרו לנו להבין את הנוף המשתנה:
עולם אבטחת המידע נמצא בנקודת מפנה משמעותית. הטרנספורמציה הדיגיטלית מחייבת ארגונים לחשוב מחדש על אסטרטגיות ההגנה שלהם. במקום ריבוי כלים מפוצלים, הם יעברו לפלטפורמות אבטחה אחודות שמסוגלות לנהל את כל שכבות האבטחה – מפיתוח קוד, סביבות ענן ועד למרכזי אבטחת המידע בארגונים (SOC). המשמעות היא צמצום דרסטי של מערכות האבטחה, כאשר רוב הארגונים צפויים להסתפק במספר מצומצם של כלים.
החברות הגדולות עם מאגרי המידע העצומים שלהן צפויות להוביל את חדשנות הבינה המלאכותית, תוך יצירת שיתופי פעולה פוריים עם סטארט-אפים חדשניים. הצמיחה המהירה של הטכנולוגיה מעוררת אתגרים משמעותיים, ובראשם צריכת האנרגיה העצומה. מרכזי נתונים גלובליים צורכים כמויות אדירות של אנרגיה, ולכן מתפתחות טכניקות חדשניות לצמצום הצריכה תוך שמירה על קיימות.
במקביל, מרכזי אבטחת המידע יתבססו יותר ויותר על בינה מלאכותית מתקדמת, כאשר האנליסטים יתמקדו במשימות אסטרטגיות מורכבות. שינוי מהותי נוסף צפוי בממשק שבין טכנולוגיה לעסקים. מנהלי הטכנולוגיה והשיווק הופכים לצמד האסטרטגי החזק ביותר בארגונים. בעידן של ציפיות לקוחות משתנות במהירות, ההצלחה העסקית תלויה ביכולת לחבר בין טכנולוגיה מתקדמת לחוויית לקוח מושלמת. בנוסף, הדפדפנים הארגוניים המאובטחים יחליפו את הדפדפנים הצרכניים הפגיעים, ויאפשרו הגנה טובה יותר על מידע רגיש.
המשחק השתנה, ובסופו של דבר, העתיד שייך לארגונים הזריזים, החדשניים והשקופים. אלה שיבינו שאבטחת סייבר היא לא רק הגנה, אלא אסטרטגיה עסקית מרכזית שמחייבת חשיבה מהירה ויצירתית הבונה אמון מול הלקוחות. רק הארגונים שיעמידו את אבטחת הסייבר בראש סדר העדיפויות שלהם, וישכילו לשלב אותה בחשיבה האסטרטגית, יצליחו לשרוד ולהצליח.
דודי אילן הוא מנכ"ל מכירות פאלו אלטו ישראל