סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

OpenAI הכפילה את שוויה בתוך 8 חודשים: השלימה גיוס לפי 157 מיליארד דולר

חברת הבינה המלאכותית גייסה 6.6 מיליארד דולר - אנבידיה הצטרפה לראשונה למשקיעים בחברה; גם קרן ההשקעות ב-AI של אבו דאבי השתתפה בגיוס - אפל לעומת זאת נשארה בחוץ

חברת הבינה המלאכותית OpenAI גייסה 6.6 מיליארד דולר ממשקיעים, בסבב גיוס הון שמעניק לה שווי של 157 מיליארד דולר, ומבסס את מעמדה כאחת מהחברות הפרטיות בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם, כך לפי דיווח ברויטרס.
המשקיעים במפתחת הצ'טבוט הפופולרי ChatGPT כללו קרנות הון סיכון כמו ת'רייב קפיטל (שהוקמה על ידי ג'וש קושנר אחיו של ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ) ו- Khosla Ventures, בנוסף למשקיעה הגדולה בחברה, מיקרוסופט, וכן ענקית השבבים אנבידיה שהצטרפה לראשונה.
חברות נוספות שהשתתפו בסבב גיוס ההון כוללות את אלטימטר קפיטול, פידליטי, סופטבנק וקרן ההשקעות ב-AI של אבו דאבי, MGX. לעומת זאת, אפל שניהלה מגעים להשקעה בחברה, לא השתתפה בסבב גיוס ההון הנוכחי, כך לפי הדיווח.
מדובר בשווי הגבוה ב-74% מהשווי שלפיו גייסה OpenAI בפברואר השנה - 86 מיליארד דולר - שממצב אותה כאחד הסטארט-אפים בעלי השווי הגבוה ביותר בעולם. בתחילת 2023 הוערך שווי החברה ב-29 מיליארד דולר.
סגירת סבב גיוס ההון מגיעה בעוד OpenAI עוברת כמה טלטלות, בהן שינוי ההגדרה שלה לחברה למטרות רווח וגל עזיבת בכירים, בהם סמנכ"לית הטכנולוגיה מירה מוראטי. עם זאת, נראה שהשינויים הללו לא פגעו בהתלהבות המשקיעים, שמצפים לצמיחה מואצת בהתבסס על תחזיות שפרסם המנכ"ל סם אלטמן; החברה צופה הכנסות של 3.6 מיליארד דולר השנה אך הפסדים של יותר מ-5 מיליארד דולר. ההכנסות צפויות לזנק בשנה הבאה ל-11.6 מיליארד דולר.
בעקבות גיוס ההון הודיעה ביום רביעי סמנכ"לית הכספים שרה פרייר כי OpenAI תוכל לספק לעובדים נזילות באמצעות הצעת רכש למניות שלהם בחברה. עם זאת, היא לא סיפקה פרטים נוספים או את לוח זמנים למהלך.
לפי אנשים המעורים בנושא, ת'רייב קפיטול התחייבה להשקיע 1.2 מיליארד דולר מהקרן שלה ומכלי מיוחד המיועד למשקיעים קטנים יותר. כמו כן, היא ניהלה מו"מ על האפשרות להשקיע מיליארד דולר נוספים בשנה הבאה תחת אותה הערכת שווי, זאת אם החברה תעמוד ביעד הכנסות.
החברה אף עדכנה את המשקיעים כי היא עדיין פועלת לפיתוח בינה מלאכותית כללית (AGI), כלומר פיתוח מערכות AI בעלות אינטליגנציה הגבוהה משל אנשים.