שירות בלחיצת כפתור: המשטרה משיקה אפליקציה חדשה
שירות בלחיצת כפתור: המשטרה משיקה אפליקציה חדשה
לראשונה הושקה אפליקציה שמאגדת את כל השירותים המקוונים של המשטרה במקום אחד. בין השירותים שניתן למצוא איתור מציאות יקרות ערך שנמסרו למשטרה; תשלום קנסות תעבורה; דיווח על תאונת דרכים קלה; דיווח על אבדה ושירותים נוספים
"שירות בלחיצת כפתור!" כך מתגאה משטרת ישראל בהודעה היום (ב') על השקת אפליקציה חדשה המיועדת לספק לאזרחים גישה לכל שירותי המשטרה המקוונים. האפליקציה החדשה אמנם אינה הראשונה של המשטרה - אך היא הראשונה שמאגדת את כל השירותים המקוונים שלה במקום אחד כדי להקל על האזרחים לקבל שירות מאחד הגופים החשובים בשירות המדינה.
"במסגרת הנגשת שירותי משטרה מקוונים לאזרחים, בחודשים האחרונים עמלו במשטרה בפיתוח אפליקציה ייחודית שתאגד בתוכה את כל הקישורים לשירותי המשטרה הניתנים לאזרחים באופן דיגיטלי דרך המרשתת", נכתב בהודעה.
ברוח הזמן הוסבר ש"האפליקציה פועלת באופן מאובטח ומוצפן, לשמירה מיטבית על ביטחון המידע והפעולות המתבצעות ברשת", עם זאת הפעלת האפליקציה יכולה להעביר למשטרה את מיקום המשתמש וכן פרטי קשר, כך לפי הגילוי הנאות בחנות האפליקציות של אפל.
למשטרה יש כבר מספר אפליקציות אך אלו מיועדות לשימוש ספציפי כגון אפליקציית 100 לקישור למוקד החירום או אפליקציית רכב גנוב שמאפשרת לבדוק אם רכב כלשהו נרשם כגנוב במאגרי המידע של הארגון. בנוסף זה כבר תקופה מסוימת שניתן להגיש תלונה באופן מקוון ושלדברי המשטרה כבר מוגשות דרכה אלפי תלונות.
בין השירותים שניתן למצוא באפליקציה: בקשה לתעודת מידע פלילי או תעבורתי; זימון תור לתחנת המשטרה; איתור מידע על נעדרים; איתור מציאות יקרות ערך שנמסרו למשטרה; איתור הודעות על הפגנות תהלוכות; בקשה לקבלת רישיון לקיום אירוע; תשלום קנסות תעבורה; דיווח על תאונת דרכים קלה; דיווח על אבדה ושירותים נוספים. זאת ועוד, ניתן גם לקבל עדכונים און ליין ובכל שעה, בהודעות הדוברות של המשטרה אודות אירועים, פעילות ועשייה של השוטרים בשטח. במשטרה מדגישים שהגשת תלונה מקוונת אינה מחליפה דיווחים בגין אירועי חירום, וממליצים שם שבאירועים מסוג זה יש לפנות למוקד 100 של המשטרה.