גיימריסטסייפליי רוכשת חברת גיימינג טורקית תמורת 100 מיליון דולר
גיימריסט
סייפליי רוכשת חברת גיימינג טורקית תמורת 100 מיליון דולר
חברת הסושיאל קזינו הודיעה על רכישת 80% מחברת אליקטוס במזומן ועל רכישת ה-20% הנותרים תמורת עד 200 מיליון דולר, בהתאם ליעדי ההכנסות של החברה הטורקית. סייפליי מעסיקה יותר מ-200 איש בישראל והכניסה יותר מ-600 מיליון דולר בשנה שעברה
חברת הסושיאל קזינו סייפליי (SciPlay) הודיעה היום (ד') על רכישת 80% ממניות חברת אליקטוס (Alictus) הטורקית תמורת 100 מיליון דולר במזומן. סייפליי הסכימה לקנות את 20% הנותרים בחמש השנים הקרובות, במחיר של עד 200 מיליון דולר - על פי הערכת שווי שנמדדת ביעדי ההכנסות והרווח של החברה הטורקית. סייפליי מעסיקה בישראל יותר מ-200 עובדים. היא חברה בת של סיינטיפיק גיימס (Scientific Games) האמריקאית, והכנסותיה הסתכמו ב-606 מיליון דולר ב-2021.
אליקטוס, שנוסדה ב-2013, יושבת באנקרה, בירת טורקיה. החברה מפתחת משחקי היפר קז'ואל, משחקים בעלי מכניקת משחק פשוטה המיועדים לסבבי משחק קצרים במיוחד. משחקיה זכו עד היום ליותר מ-300 מיליון הורדות. סייפליי מסרה כי בעקבות הרכישה, היא תוכל להגדיל את מספר המשתמשים היומיים שלה ב-1.8 מיליון ואילו את מספר המשתמשים החודשיים בכ-28 מיליון. סייפליי גם הסבירה כי הרחבת סך השחקנים תאפשר לחברה לשפר את מערכת המונטיזציה שלה.
"שוק ההייפר-קז'ואל הוא צעד טבעי עבור סייפליי ואין צל של ספק כי רכישה זו מגדילה את נוכחותנו", אמר ג'וש וילסון, מנכ"ל סייפליי. רכישה זו מספקת לחברה נקודת כניסה לשוק באמצעות צוות טאלנטים ומסלול ישיר לשוק משחקי ההייפר קז'ואל אשר עוזר לנו לגוון את המודל העסקי של פרסום בתוך האפליקציה ולהשתתף בשוק הפרסום המאסיבי והצומח במובייל".
"אנחנו מסתכלים על הרבה חברות בתעשייה", אמרה נגה הלפרין, ה-CRO של סייפליי, בשיחה עם "כלכליסט". "אחת הסיבות העיקריות לרכישה שורה בתרבות הארגונית, לידע ולכישרון שהם מביאים איתם. בהיפר קז'ואל צריך לבנות מכונה שעובדת ממש טוב ולשפר כל חלק בתהליך כדי לשחרר משחקים בתדירות גבוהה ואחוז המשחקים שיהיו להיטים יהיה גבוה יחסית. ומאוד התרשמנו מהמנוע שהם בנו ומהידע שאליקטוס צברו".
"יש המון מקום לסינרגיה בינם לבין סייפליי - השחקנים שלנו מאוד דומים מבחינה דמוגרפית. אולם אנחנו יותר מרוכזים בארצות הברית והם יותר פזורים ברחבי העולם", הסבירה הלפרין. "אם מסתכלים על הסקאלה של המשחקים, אז יש היפר קז'ואל מצד אחד, סושיאל קזינו מצד שני וקז'ואל באמצע. בסושיאל קזינו, מרבית ההכנסות הן מרכישות בתוך האפליקציה ואילו בהיפר קז'ואל, כל ההכנסות נובעות מפרסומות".
"אלה צדדים הפוכים של הסקאלה", טוענת הלפרין. "משום שאלה הפכים, יש הרבה מקום לסינרגיה בינינו. אליקטוס מראים תוצאות טובות ואנחנו שמחים להיות חלק מזה. העלות לרכישת משתמש חדש בסושיאל קזינו הוא מאוד גבוה, אז מאוד חשוב שיהיה פורטפוליו מגוון. היום חברות מבינות את זה יותר ויותר, שהצמיחה תגיע מגיוון".