בלעדילהפחית סוכר ולא לפגוע בטעם: אינקרדו גייסה 30 מיליון דולר
בלעדי
להפחית סוכר ולא לפגוע בטעם: אינקרדו גייסה 30 מיליון דולר
חברת טכנולוגיית המזון שנקראה בעבר דומתוק הודיעה על השלמת סבב גיוס שלישי. המוצר שפיתחה מפחית סוכר במזונות מתוקים בעד 50% ללא שינוי בטעם
ענף ההייטק אמנם שרוי בתקופה מאתגרת, אך חברת טכנולוגיית המזון ״דומתוק״ מודיעה היום (ה׳) על השלמת סבב גיוס שלישי בגובה 30 מיליון דולר. עד היום גייסה החברה 60 מיליון דולר, לרבות הגיוס הנוכחי. החברה, שפיתחה פתרון המפחית סוכר במזונות מתוקים בעד 50% ללא שינוי בטעם, תשתמש בכסף שגויס כדי להרחיב את הפעילות ולהאיץ את השותפויות המסחריות הגלובליות שלה. החברה אף משנה את שמה כעת לשם מוצר הדגל שלה – אינקרדו ('Incredo') כדי להדק את הזיהוי עם המותג שכבר משולב במוצרים שונים בשווקים.
העולם מכור לסוכר. תאגידי ענק מאביסים על מוצרים הנמצאים במרכולים כמויות גדולות של סוכר לסוגיו, ושורה של מחקרים ברחבי העולם מצביעים על כך שהאוכלוסייה משלמת על כך מחיר כבד: צריכה מוגברת של סוכר נקשרת למחלות ולמצבים בריאותיים שליליים רבים – השמנת יתר, סיכוי מוגבר לסוכרת ולכבד שומני, סיכון גובר למחלות לב וכלי דם, פגיעה קוגניטיבית, הפרעות עיכול ואף סרטן.
ומה לגבי ממתיקים מלאכותיים המהדרים בחגיגיות את תוויות המזונות והמשקאות במרכול ומזמינים את הציבור לתעדפם כמפחיתי סוכר שלכאורה בריאים יותר? בשבוע שעבר הזהיר ארגון הבריאות העולמי מפני השימוש בהם: השימוש בממתיקים לאורך זמן עלול לסכן את הבריאות, שכן אינו מביא להפחתת אחוזי השומן בילדים או במבוגרים ואף מגביר את הסיכון לסוכרת מסוג 2, למחלות לב וכלי דם, ואף סיכון להעלאת שיעור התמותה בקרב הצרכנים. ברשימת הממתיקים שארגון הבריאות העולמי מזהיר מפניהם נמצאים אספרטיים, סכרין, סוכרלוז וגם סטיביה.
חברת אינקרדו שהוקמה לפני כתשע שנים לא פיתחה תחליף סוכר, אלא שינתה במעבדה את הסוכר עצמו כך שיוביל מולקולות סוכר רבות יותר באופן מדויק לקולטני הטעם על הלשון, ואלו יותירו את תחושת המתיקות למרות הפחתת הסוכר בפועל. לטענת דומתוק, פתרון הסוכר שלה מאפשר לחברות המזון להפחית את הסוכר במוצריהן ב-30%-50%. הוא ללא טעמי לוואי, בעל תווית נקייה, ללא שינוי בטעם, במרקם או בתחושה בפה. בישראל מחליפה החברה את הסוכר המוכר במוצרי עוגיות של חברת ׳דני וגלית׳, בעוגות שמרים של מאפיית טיב טעם ועוגיות של wellness. החלפת הסוכר המסורתי בזה של אינקרדו הוביל להסרת מדבקת האזהרה האדומה המסמלת ריכוז של יותר מ-10% במוצרים.
״לממתיקים המלאכותיים יש קודם כל בעיה רצינית בשמירה על הטעם המקורי של המוצר״, אומר ארי מלמוד, מנכ״ל אינקרדו. ״שם יש לנו יתרון. אנחנו הטכנולוגיה היחידה בעולם שמפחיתה סוכר, עם סוכר. הקונספט שלנו שונה מכל מה שהתעשייה עשתה ב-50 השנה האחרונות עם החיפוש אחר תחליפי הסוכר. הפתרון שלנו משפר את התפקוד של הסוכר, ומאפשר לו להתפרק מהר יותר בפה. תחליפי הסוכר פוגמים בטעם ואף מזיקים לבריאות, בעוד שהפתרון שלנו פותר את שתי הבעיות האלו. עבור חברות המזון, הפתרון שלנו הוא גם הכי זול בשוק ביחס לתחליפים הטבעיים הקיימים״.
להשפיע על צריכת הסוכר העולמית
סבב הגיוס האחרון (סבב C) של החברה מובל על ידי dsm-firmenich Venturing ו-Sienna Venture Capital יחד עם שותפים מסחריים אסטרטגיים כמו Ferrero, משקיעים קיימים ובהם קרן פיטנגו ו-BlueRed Partners שהובילו את הסבב הקודם, ומשקיעה חדשה - Teseo Capital. סבב הגיוס מסתיים לאחר שבשנה שעברה הכריזה החברה על שותפויות עם Batory Foods וגם עם ״בלומר״, מעבדת הקקאו הגדולה בצפון אמריקה. "הגיוס יאפשר לנו להאיץ את המסחור של Incredo Sugar בשנת 2023, עם זמינות חדשה ומוגברת ברחבי ארה"ב, אירופה וישראל״, מסבירים בחברה.
החברה מסמנת כעת את הנתיב קדימה לחדירה לשוק הבין לאומי. לפי מלמוד, ״אנחנו כרגע עסוקים בעיקר בחדירה לשוק האמריקאי. בשנה האחרונה אנחנו פועלים שם, יש לנו כמה מוצרים של מותגים מובילים עם הטכנולוגיה שלנו ואנחנו מנהלים מאות פרויקטים עם החברות הגדולות. בחודשים האחרונים גם התחלנו השקה באירופה. בשנים הקרובות, הכוונה שלנו היא להכניס את הטכנולוגיה שלנו לכמה שיותר פורמולות של מותגים ברחבי העולם. המטרה שלנו היא להשפיע בצורה דרמטית על צריכת הסוכר העולמית״.