מצטרפת לשיירה: גוגל תורמת מיליון דולר לקרן ההשבעה של טראמפ
מצטרפת לשיירה: גוגל תורמת מיליון דולר לקרן ההשבעה של טראמפ
ענקית הטכנולוגיה מצטרפת למטא ול-OpenAI שכבר הודיעו על תרומות דומות והיא תתמוך בהשבעת הנשיא הנכנס גם דרך שידור חי ביוטיוב וקישור בדף הבית שלה. נראה כי חברות הטכנולוגיה מנסות להפחית את הסיכון לפעולות רגולטוריות נגדן בממשל החדש
גוגל תרמה מיליון דולר לקרן ההשבעה של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, והפכה לחברת הטכנולוגיה הגדולה האחרונה שמנסה לרכוש אהדה בקרב הממשל הנכנס. "גוגל שמחה לתמוך בהשבעת הנשיא של 2025, שתלווה בשידור חי ביוטיוב ובקישור ישיר בדף הבית שלנו. אנחנו גם תורמים לוועדת ההשבעה", אמר ל-CNBC קראן בהטיה, ראש מחלקת יחסי ממשל ומדיניות ציבורית גלובלית של גוגל.
גוגל העבירה את התרומה ביום שני השבוע. מנכ"ל OpenAI סם אלטמן ומטא הודיעו על תרומות של מיליון דולר לקרן ההשבעה בסוף השנה שעברה, ולפי הדיווחים גם אמזון ומנכ"ל אפל טים קוק תרמו.
אחרי שמועמד מנצח בבחירות לנשיאות בארה"ב, הוא ממנה ועדה כדי לארגן ולממן את אירועי ההשבעה כמו טקסים, הנשפים והמצעד. בניגוד לתרומה ישירה לקמפיין של מועמד, אין הגבלות על כמה אדם פרטי, תאגיד או ארגון עובדים - יכול לתרום לוועדת השבעה. לדברי דובר גוגל, החברה תרמה להשבעות גם בעבר, והשידור החי ביוטיוב והקישור להשבעה בדף הבית של גוגל תואמים לנעשה בהשבעות קודמות.
לאורך השנים היו לטראמפ יחסים מתוחים עם חברות טכנולוגיה גדולות, ולאחר הבחירות, הוא לא נמנע מביקורת על הסקטור. בסוף השנה שעברה הוא רמז שלא ישלול אכיפה נגד מונופולים - נקודה רגישה במיוחד עבור גוגל. באוגוסט פסק שופט פדרלי אמריקאי, כי לחברה היה מונופול בלתי חוקי בחיפוש ובפרסום טקסט. הטיעונים במשפט אנטי-מונופולי שני על עסקי הפרסום של גוגל הסתיימו בנובמבר, אך טרם ניתן פסק דין.
בדצמבר כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית שלו, Truth Social: "חברות הטכנולוגיה הגדולות (Big Tech) השתוללו במשך שנים, חנקו תחרות בסקטור החדשני ביותר שלנו, וכפי שכולנו יודעים, השתמשו בכוח השוק שלהן כדי לדכא את הזכויות של כל כך הרבה אמריקאים ושל החברות הקטנות (Little Tech )".
נשיא אלפבית לשעבר, סרגיי ברין, ומנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי נפגשו עם טראמפ אחרי הבחירות, ופיצ'אי בירך פומבית את הנשיא הנבחר על "ניצחונו המכריע" בפוסט ב-X. מנכ"לי חברות טכנולוגיה נקטו צעדים משמעותיים להפגין תמיכה פומבית בטראמפ ולתקן את יחסיהם עם הנשיא הנכנס.
ביום שלישי הודיעה מטא על שינויים מרחיקי לכת בגישתה לניהול תוכן בכל הפלטפורמות שלה. החברה ביטלה את תוכנית בדיקת העובדות של צד שלישי לטובת מודל "הערות קהילה", וזאת בדומה לזה שקיים ב-X של אלון מאסק. בנוסף, הסירה מטא מגבלות על נושאים כמו הגירה ומגדר, ויישמה גישה חדשה לאכיפת מדיניות אשר תתמקד בהפרות בלתי חוקיות וחמורות. המשמעות היא שפחות פוסטים המכילים מידע מוטעה יוסרו. טראמפ שיבח את השינויים של מטא במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי. כשנשאל אם הוא מאמין שמנכ"ל מטא מארק צוקרברג מגיב ישירות לאיומים שטראמפ השמיע כלפיו בעבר, ענה טראמפ: "כנראה".