סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדים בחברת קמביום ג'וניורים
עובדים בחברת קמביום, ג'וניורים (Photo: Alon Alshich)

ג'וניורים? חברות ההייטק שמציעות הכשרות לעובדים ללא ניסיון

בשנה האחרונה מספר המשרות הפתוחות לג'וניורים בהייטק ירד ב-5% ומנגד מספר מחפשי העבודה זינק ב-44%. השוק קשה עכשיו, אך גם היום ישנן חברות שמספקות הזדמנויות להשתלבות בתעשיית הטק 

אחרי כמעט שנה של מלחמה, ההשפעות ניכרות בכל תחומי החיים, ובשוק התעסוקה המצב מורגש היטב. בתעשיית ההייטק השוק מאוד תחרותי, עם הרבה יותר מועמדים ממשרות פתוחות, ומחפשי עבודה מספרים על חודשים רבים של חיפוש ללא תוצאות. מי שמושפעים במיוחד מהמצב הם הג'וניורים, אנשים ללא ניסיון שעבורם הכנסת הרגל בדלת הפכה לקשה הרבה יותר.
אם פעם, בשל המחסור בטאלנטים, ארגונים היו מכשירים אנשים ללא ניסיון על מנת לשלבם בשורות הארגון הרי שהיום, מכיוון שיש הרבה פחות משרות, הרבה יותר מועמדים (עם או בלי ניסיון) ישנו מיעוט של תוכניות הכשרה עבור בוגרי אוניברסיטאות או בוגרי קורסי הסבה שאין להם ניסיון מעשי.
בסך הכל במהלך 12 החודשים האחרונים חלה ירידה של 5% בפרסום משרות הייטק פנויות המיועדות לאנשים ללא ניסיון, כך לפי נתונים של אתר Techit מקבוצת Alljobs. במקביל, באותה התקופה הייתה עלייה של 44% במספר מחפשי העבודה שביקשו למצוא עבודה ראשונה בתחום.
"שוק ההייטק ממשיך במגמת הידוק החגורות וצמצום כוח אדם מסוף 2022, דבר המשפיע ישירות על גיוס של עובדים ללא ניסיון - ג'וניורים. בנוסף, מגמות השכר המתאזנות וההיצע העובדים בשוק ההייטק מאפשרות למעסיקים לגייס מועמדים מקצועיים ובעלי ניסיון, דבר שדוחק הצידה את השתלבותם של הג׳וניורים", אומרת ליאת בן תורה שושן, מנהלת תחום קריירה בקבוצת AllJobs.
למרות המגמה הכללית של ירידה במספר המשרות הפנויות, היו מקצועות בהם דווקא הייתה עלייה בביקוש לעובדים ללא ניסיון. למשל, סטודנטים במדעים מדוייקים (עלייה של 26%); Data Analyst (עלייה של 19%) ומהנדסי ביו טכנולוגיה (13%).
״כבר בשנה שעברה ההייטק נכנס לתקופה מאתגרת, שהלכה והתעצמה בזמן המלחמה. מצב הרוח הלאומי בא לידי ביטוי גם בשוק, ועל אף שנראתה לאחרונה מגמת התאוששות בגיוס עובדים, המלחמה על הטאלנט בין החברות המגייסות מתבצעת בווליום נמוך יותר", אומר אבי שניר, מנכ"ל Elevation.
"אם בעבר ראינו חברות גדולות מגייסות דרך הכשרות מקצועיות עקב מצוקה מאסיבית בגיוס טאלנט, בדגש על ג'וניורים שניתן להכשיר לצרכי החברה, היום פחות תוכניות כאלו מוצעות בשוק. החברות הגדולות שחושבות אסטרטגית לטווח ארוך, ממשיכות תוכניות שכבר בנו לעצמן מוניטין כגון הכשרת הג'וניורים של חברת Wix (עימה קיימנו מספר תוכניות הכשרה במהלך השנה) ואת מקומן של התוכניות הממומנות על ידי החברות תופסות מקום תוכניות רחבות שממומנות על ידי הרשות לחדשנות וקרנות פילנתרופיות, בדגש על אוכלוסיות יעד שונות, בתמיכה של חברות שונות מהתעשייה", הוא אומר.
בנוסף לבוגרי המכללות והאוניברסיטאות, ישנם גם אנשים עם ניסיון מתעשיות אחרות אשר עושים תוכניות הסבה להייטק. על פי נתונים סטטיסטיים של חברת ההכשרות להייטק Experts Group שנמדדו על סמך אלפי בוגרים שעברו את הכשרות החברה המשרות המבוקשות ביותר להסבה הן ניהול פרויקטים ודאטה אנליסט. רוב עוברי ההסבה מגיעים עם ניסיון תעסוקתי קודם שנע בין שנתיים לעשר שנים. השיפור בשכרם של עובדים שעברו הסבה מתעשייה מסורתית להייטק הוא משמעותי: לאחר חמש שנים, עובדי הייטק בעלי ותק דומה נהנים משכר גבוה משמעותית (מעל 10,000 שקל) לעומת מקצועות שאינם בהייטק.
לדברי פרופ׳ ברוך שמעוני, ראש המכון לחקר קהילות, אוניברסיטת בר-אילן, הכשרה של ג'וניורים מדור ה-Z מצריכה הבנה של המאפיינים, הערכים, ההתנהגויות וציפיות העבודה של עובדים אלה. "בעיקר, חשוב לקחת בחשבון ששיטות למידה מסורתיות עשויות להיראות עבורם מיושנות. מטרתה של כל הכשרה היא להכין עובדים ועובדות לתפקיד אליו הם נכנסים. המעבירים את ההכשרה צריכים לדעת היטב מה דורש התפקיד במישורי התוכן, התרבות והרגש ולהכין את העובדת והעובדת בהתאם להם. מחקרים אחרים מצביעים על כך שהכשרה שמקפידה על שפה חיובית מסייעת למשתתפים להתגבר על חרדת למידה ועל תחושת האובדן. תהיה זו טעות גדולה לקיים תהליכי הכשרה באקלים שלילי, כזה שמגחך על טעויות שמוכשרים עושים, ששיח מאשים הוא דומיננטי בו והנעשה בחוסר סבלנות מצד המדריכים״.
כאמור, המצב בשוק קשוח היום הן עבור אנשים שעשו הסבה והן עבור בוגרי אוניברסיטאות שעושים את דרכם לראשונה בשוק העבודה. למרות זאת, ישנן עדיין חברות שמגייסות ומכשירות ג'וניורים וישנם גם ארגונים שמספקים הכשרות ומסייעים בהשתלבות בתעשייה.
אלה חלק מההזדמנויות הקיימות היום להכשרה עבור אנשים ללא ניסיון לקראת השתלבות בהייטק:
NESS
NESS מגייסים בימים אלה לעשרות רבות של משרות ג'וניורים ללא ניסיון למגוון פרויקטים מעניינים ומשמעותיים עבור גופים ביטחוניים, גופי בריאות, חברות TECH ועוד. התפקידים נעים ממשרות System, טכנאים, תמיכת מערכות, תומכי ניטור ובקרת רשת, מטמיעי מערכות, מדריכים, SAP ועוד.
המצטרפים החדשים ל-NESS , מתחילים את תפקידם לאחר תהליך מיון וקליטה, במסלול הכשרה מותאם לאופי התפקיד אליו מגיעים. בסיומה של ההכשרה או כבר במהלכה, מתחילים את עבודתם הראשונה בעולם הTECH בפרויקטים המיועדים.
במהלך השנה האחרונה, עם פרוץ המלחמה באוקטובר מעבר להכשרות השוטפות, התווספו מסלולי הכשרה מיוחדים המיועדים ללוחמים משוחררים ולמשוקמי המלחמה. כך שכמות ההכשרות לאנשים ללא נסיון, גדלה מאז אוקטובר האחרון.
הביקושים לתוכניות האלו גדול. מידי שנה החברה מקיימת 10-15 הכשרות לג'וניורים "ללא ניסיון", כאשר למעלה מ-150 בוגרי מסלולי אלו נקלטים לעבודה ב-NESS .
רובם המוחלט של מסיימי ההכשרות מתחילים מייד בעבודתם בNESS . למעשה עוד לפני מסלול ההכשרה ובמקביל לו, רבים מהם אף עוברים תהליך של סיווג בטחוני לאותם פרויקטים ותפקידים בארגון הבטחון שדורשים זאת. כך שמיד בתום ההכשרה ולעיתים תוך כדי הם כבר מתחילים בתפקידם החדש והראשון בעולם הטכנולוגי.
בין ההכשרות שקיימות היום ב-Ness:
  • בוטקאמפים לעולמות שונים ומגוונים (סיסטם/ בדיקות/ פיתוח ועוד) . הכשרה מסוג זה אורכת בממוצע בין חודשיים לשלושה חודשים והלימודים הם יומיומיים ואינטנסיביים. בסיום הכשרה זו, הבוגרים מצטרפים לצוותים הטכנולוגיים הקיימים אליהם יועדו.
  • מסלול הכשרות ערב, המאפשר למשתתפים להמשיך לעבוד, וכשמסיימים בהצלחה, נקלטים בNESS לתפקידים כמו DevOps, SAP , תמיכת מערכות ועוד.
  • בוטקאמפ ללוחמים ומשוקמים שנפתח ממש לאחרונה ומכשיר את הלוחמים והמשוקמים מאירועי המלחמה, למקצועות ה-CLOUD, האוטומציה וה- DEVOPS .
  • מסלול בשיתוף עמותת "עמית לדרך" startline . מסלול אשר פונה ללוחמים ומכשיר אותם בצמוד לתהליך מנטורינג וליווי לעולמות הפיתוח הנדרשים מאוד היום. NESS מממנים בעשרות אלפי שקלים רבים את התכנית ובנוסף מצמידים מנטור מתוך מנהלי NESS לכל משתתף במטרה לסייע להם לצלוח את התכנית ואף לקלוט את חלקם בסיום ההכשרה.
"אנו רואים במסלולים אלו ובקליטת הג'וניורים והמועמדים ללא נסיון ערך רב. אנו ערים לקושי ולחסם המשמעותי הזה של 'נסיון' אשר לא מאפשר לחבר'ה איכותיים וטובים בתחילת דרכם, ברוב המקרים וברוב החברות, להיכנס לעולם ה-TECH", אומרת אפרת שפירא, סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש ב- Ness.
"אנו מציעים פה דלת כניסה לעולם ההייטק והטכנולוגיה. הזדמנות זו לא רק שמאפשרת להם להתנסות ולצבור ניסיון משמעותי אלא אף מעניקה להם מסלול קריירה מהיר עם אפשרויות קידום בזמן קצר מאוד אצלנו בחברה. אנו רואים את אותם חבר'ה מתקדמים לתפקידי עומק וניהול בזמן קצר מאוד. הם מתניידים ומתמקצעים בעולמות הטכנולוגיה השונים ועוברים בין פרויקטים וצוברים עוד ועוד נסיון וידע", היא אומרת.
רפאל
מתחילת השנה קלטה רפאל כ-1,100 עובדים חדשים, חלקם נקלטו תוך כדי שירות מילואים פעיל ועד לסוף השנה עתידה רפאל לקלוט עוד מאות עובדים נוספים.
רפאל הינה חברה מולטידיספלנארית כך שבחברה מועסקים עובדים ב-240 סוגים שונים של משרות.
לאחרונה, קלטה רפאל כ-25 מהנדסים לאחר תואר ראשון וללא ניסיון, אשר סוננו מתוך מאות מועמדים, ונקלטו לרפאל כעובדים מן המניין. העובדים החדשים מקבלים הכשרה מקצועית, שאורכה חמישה שבועות אשר בסופה ישולבו כמהנדסי RT בפרוייקטים השונים בחטיבת הפיתוח וההנדסה של רפאל.
בשל הצלחת התכנית, שוקלים ברפאל פתיחת תכניות נוספות במקצועות שונים בשנה הבאה.
בנוסף, עתידה רפאל לפתוח כיתת לימודי הנדסאים לתעשייה וניהול שתיועד לפצועי צה"ל וכן כיתת הנדסאי מכטרוניקה בשיתוף עמותת עתידים.
סימילרווב (Similarweb)
בשל הצרכים המתפתחים בחברת סימילרווב, החליטו בחברה לפנות לבוגרי מוסדות אקדמיים טריים במטרה לאתר את הכשרונות הבולטים כבר בשלב מוקדם, ולבחון אותם בשורה של משימות וראיונות מקצועיים בסופם יזכו המצטיינים לחוזה מובטח בענקית הדאטה המספקת פלטפורמה לחיזוי בעולם הדיגיטלי.
בעקבות פנייה זו התקבלו מאות קורות חיים בחברה ובימים אלו עוברים המועמדים והמועמדות שורה של מיונים על מנת שיוכלו להשתלב בשורות החברה. עשרות העובדים שיתקבלו יעברו הכשרה פנימית במחלקות השונות של החברה.
"החברה נמצאת בצמיחה גדולה ועל מנת לענות על צרכי הלקוחות שלנו, אנו מחפשים לגייס ולהגדיל את הצוות מבלי לפגוע באיכות החומר האנושי. התוכנית הינה שדרוג של תוכנית דומה שהרצנו לפני כ-3 שנים אשר הוכיחה עצמה כמוצלחת במיוחד, כאשר רוב בוגרי התוכנית הקודמת משמשים כיום כעובדים בכירים בצוותי הפיתוח השונים. אני מאמין שגם הפעם נוכל לאתר את כוכבי העתיד שלנו", אומר רון אשר, CTO של סימלרווב.
ארמיס
היוניקורן ארמיס מקיים תכנית התמחות יחד עם יוזמת Place IL, שארמיס היא אחת החברות המייסדות של הארגון. זו יוזמה שנועדה לשילוב של אוכלוסיות מגוונות בהייטק הישראלי. מדובר על תוכניות התמחות עם דגש על ג׳וניורים מהפריפריה ומאיזורי מלחמה (צפון ודרום), לאחריה בוגרי ההתמחות גם מקבלים הזדמנות להתראיין ולהשתלב בתוך החברה.
Simplex 3D
Simplex 3D פיתחה פלטפורמה חדשנית המבוססת על טכנולוגיית צילום אווירי מוגנת בפטנט, מאפשרת המרת כמויות עצומות של נתונים לתמונות תלת-ממדיות מדויקות וברזולוציה הגבוהה בעולם. מידע זה משתלב בפלטפורמה מתקדמת המיועדת לאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן ומאפשרת להם ויזואליזציה, ניתוח ואופטימיזציה של פרויקטים נדלניים עירוניים בהקשרם הרחב כך שיוכלו לעבוד בצורה יעילה יותר.
אבי אפללו, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, מתאר: "הצילום האווירי הוא השלב הראשון ביצירת הדאטה של החברה ומכך האחריות על הצלם להביא את התוצרים הטובים ביותר. לכן, בהכשרה שלנו אנחנו שמים דגש על הבנת הטכנולוגיה על בוריה, על עולם הצילום ומושגיו השונים וכן מתן מענה לתקלות אפשריות שעלולות לצוץ בזמן הטיסה.
החברה מחפשת לתפקיד זה אנשים איכותיים, שאינם בהכרח בעלי ניסיון קודם, אך בעלי יכולת להתמודד עם מצבים מאתגרים שיכולים להיות. בסופו של דבר מדובר בטיסה של כמה שעות בתנאים שלא תמיד נוחים ואיתה אחריות רבה.
מנגד, העובדים זוכים להזדמנות ללמוד טכנולוגיה חדשה ובנוסף, חלק מצלמי האוויר בחברה כבר נסעו לצלם איזורים במדינות שונות כמו ארה"ב, ארגנטינה, איטליה, פורטוגל ועוד." מסכם אפללו.
בנוסף לכך, החברה מציעה מסלול הכשרה מקיף גם בתחום עיבוד הנתונים והפיענוח, הכולל הפיכת תמונות לדאטה תלת-ממדית ברמה גבוהה. "לאחר שלב הצילום, העובדים שלנו הופכים את מאות אלפי התמונות לנתונים בעלי ערך. אנחנו שמחים לראות איך אנשים שלמדו אצלנו מההתחלה מגיעים לתפקידי ניהול צוותים, ואנחנו גאים לתת הזדמנות גם לחיילים משוחררים ולבעלי ניסיון קודם בצבא, שמגיעים עם ידע קודם ויכולת ללמוד ולהתפתח במהירות," מוסיף אפללו. החברה רואה באנשים אלו משאב חשוב להתפתחות וצמיחה, תוך הצעת אפשרויות עבודה היברידיות וגמישות.
הכשרה לתפקיד צילום אווירי אורכת חודשיים – שלושה ואילו הכשרה לתפקיד עיבוד נתונים ופענוח – חודש. החברה מעבירה בשנה, בממוצע, הכשרות ל- 10% מהעובדים בחברה.
קבוצת TSG
קבוצת TSG, העוסקת בפיתוח מערכות שליטה ובקרה ופתרונות תוכנה מתקדמים עבור המגזר הביטחוני והמוניציפלי והמעסיקה מאות רבות של עובדים, משלבת בימים אלו יוזמה חדשה בתחום גיוס העובדים וזאת לאור הצורך הגובר בגיוס עשרות תקנים למשרות פיתוח תוכנה, הטמעת מערכות ומשרות נוספות.
לדברי ענת פרץ, סמנכ"לית משאבי האנוש בקבוצת TSG, על מנת לענות על הדרישה, החלה החברה לגייס ולשלב גם ג'וניורים ללא ניסיון קודם בתחום ולהכשירם עם תחילת עבודתם בחברה. לדבריה, "הנהלת החברה קיבלה החלטה אסטרטגית לעודד את מנהלי הפעילויות לגייס ג'וניורים על ידי סבסוד חלק מעלות הגיוס מתוך תקציב מטה החברה למשך תקופת ההכשרה. יוזמה זו נחלה הצלחה משמעותית, ובזכותה הצליחה החברה לגייס כ- 10% מהעובדים החדשים בתחומים הטכנולוגיים. תהליך זה סייע לצמצם את הפערים בתקנים הפתוחים ואף יצר הזדמנויות חדשות למועמדים מוכשרים ללא ניסיון קודם".
Kendago
חברת Kendago הפועלת בתחום השיווק הדיגיטלי. חברה ישראלית, הממוקמת בקרית אונו מציעה שני סוגי מסלולי הכשרה לג'וניורים. "אנו קולטים עובדים חדשים לארגון ובכדי שיצליחו בתפקיד אנו מספקים להם הכשרה מקצועית. הכשרה אחת היא הכשרה מקצועית המיועדת למועמדים בוגרי תארים אנליטיים, הרוב הגדול של המועמדים מגיע ללא נסיון מקצועי כלל, מיד לאחר התואר", אומרת ענב עטיה HR Director בחברה.
"חלק אחר של מועמדים מגיעים לתפקיד הזה, כאשר הם בעלי ניסיון מקצועי אנליטי אחר. שני הסוגים של המועמדים הללו נקלטים למחלקת המדיה לאחר תהליך סינון פנימי ומקבלים הכשרה מאפס. תחום נוסף שבו אנו עושים הכשרה מקצועית מתקיים בחטיבת הקריאייטיב. חטיבה זו הינה הגדולה ביותר בחברה, ואליה אנחנו מגייסים מועמדים מנוסים בעולמות האלו למגוון תפקידים, לאחר תהליך סינון מוקפד. לאחר שנקלטו לחברה, הם עוברים הכשרה מקצועית ,המתמקדת בעולמות התוכן הספציפיים שלנו, בשיטות העבודה הפנימיות של החברה, חשיבה יצירתית, אסטרטגיה, ושימוש בכלי אנליטיקה".
בכל שנה, כ-15 עובדים בחטיבת המדיה עוברים את ההכשרה לתפקיד פרפורמנס מרקטינג אנליסט וכ-20-30 עובדים בחטיבת הקריאייטיב עוברים הכשרות שמותאמות לתחום ההתמחות והעיסוק שלהם. ההכשרות נערכות במשרדי החברה כאשר העובדים הוותיקים לוקחים חלק פעיל בהכשרת הצעירים.
הכשרת מדיה, עבור תפקידי פרפורמנס מרקטינג אנליסט בחטיבת המדיה כוללת קורס של שבועיים וחצי ולאחר מכן המשך הכשרה וחניכה במשך 4 חודשים עבור תוכנית הכשרה זו החברה מקבלת כ-800 קורות חיים לכל מחזור. הכשרת קריאייטיב אשר הם עובדים מנוסים בעולמות הקריאייטיב עוברים הכשרה ראשונית בת מספר ימים ולאחר מכן המשך ליווי ופיתוח משולב בעבודה.
"השנה, בעקבות המלחמה ומצב השוק, אנחנו רואים עלייה משמעותית בביקוש לתפקידים שאינם דורשים ידע או ניסיון קודם, אלא נותנים הכשרה מלאה לתפקיד חדש. כמות הפניות גדלה בכ-25% -30% לעומת שנה קודמת, ואנו מזהים התעניינות גם מצד אנשים שמגיעים עם ניסיון תעסוקתי, לאו דווקא בתעשיה שלנו, שהחליטו לעשות שינוי קריירה לתפקיד אנליטי עם אופי דינמי ומרתק. אותם עובדים נכנסים כמו כל ג'וניור אחר שמתחיל אך מביאים איתם ניסיון בעבודה, זווית ראייה שונה וידע בהתנהלות בארגון, מה שתורם רבות להצלחתם בתפקיד", אומרת עטיה.
QUALITEST
חברת קווליטסט העוסקת בהנדסת איכות מבוססת AI השיקה בתקופת הקורונה תוכנית הכשרה להייטק לתפקיד בודקי תוכנה.
התוכנית נועדה להנגיש את ענף ההייטק לציבור שאינו נחשף אליו באופן טבעי ויועדה לחיזוק הפריפריה.במסגרת התוכנית עוברים המשתתפים קורס הכשרה בן 3 חודשים, לומדים בדיקות תוכנה ידניות ואוטומציה וכן עוברים סדנת קו"ח והכנה לראיונות לקראת השמתם בהצלחה בתום התוכנית.
עד כה הוכשרו במסגרת התוכנית אוכלוסייה מגוונת של כ 800 איש, בהם צעירים, חיילים משוחררים, בני העדה האתיופית, צעירים מהפזורה הבדואית ואנשים שהחליטו על הסבה מקצועית.
תוכנית ההכשרות הייחודית זוכה לאחוזי השמה גבוהים: למעלה מ 80% מהבוגרים נקלטים במקצוע, כאשר כ-65% מהם נקלטים לעבודה בחברת קווליטסט ומשולבים בפרויקטים שלה בחברות.
לאור הצלחת התוכנית, פתחה קווליטסט בשדרות מרכז טכנולוגיות בו מועסקים בוגרים התוכנית מהעיר, קרוב לבית.
במהלך הלחימה המקום נפגע מטיל ופונה. לפני כחודש הושלם השיפוץ ועשרות העובדים שבו לעבוד ממנו.
עמותת תפוח
עמותת תפוח, פועלת לצמצום פערים ולקידום שוויון הזדמנויות בפריפריה החברתית - גאוגרפית , בכל מגזרי החברה הישראלית באמצעות טכנולוגיה ודיגיטל ומפעילה עשרות תכניות הכשרה למקצועות טכנולוגיים. תכניות ההכשרה של העמותה מיועדות למחפשי עבודה המעוניינים להשתלב בהייטק, ולאנשים המבקשים לשדרג את היכולות והמיומנויות הטכנולוגיות שלהם.
ענת צור, מנכ"לית עמותת תפוח, מסבירה: "הייחוד של תכניות ההכשרה שלנו הוא השילוב בין למידה תיאורטית להתמחות מעשית בחברות הייטק מובילות כמו WIX, Natural Intelligence ואחרות. כך, כאשר הסטודנטים מסיימים את ההכשרה, הם יוצאים עם ידע מעשי שמעניק להם יתרון משמעותי לעומת מועמדים שסיימו תכניות תיאורטיות בלבד."
בימים אלו, העמותה מציעה תכניות הכשרה במגוון מקצועות טכנולוגיים, עם דגש על שימוש בכלי AI. בין המקצועות הנלמדים: תכנות פרונטאנד, בקאנד, פולסטאק, ניתוח נתונים (Data Analytics) ומומחי SOC בתחום אבטחת הסייבר.
התכניות להכשרות טכנולוגיות מתקדמות נעות בין 4-6 חודשים וכוללות את ההכשרה המעשית במהלך תקופת הלמידה או אחריה. בכל תכנית משתתפים בממוצע 30-40 איש ובסך הכל משתתפים מאות אנשים בשנה בהכשרות של העמותה. הקורסים בעלות דמי רצינות סמליים למשתתפים ,והם מסובסדים על ידי העמותה הודות לתרומות ותוכניות במימון ממשלתי. דרישות הקבלה להכשרות של תפוח הן פוטנציאל לעיסוק והשמה בחברות הייטק ובתפקידים טכנולוגיים.
המיון נעשה על פי מבדק מיון של אנשי מקצוע בעמותה הבודקים אוריינטציה טכנולוגית, מוטיבציה, אנגלית ברמה שתאפשר למידה ועוד. מבין המשתתפים ישנם עשרות אנשים בשנה שמבצעים את דריסת הרגל הראשונה בעולם הטכנולוגיה וההייטק. בין החברות שתפוח ביצעה ומבצעת בהן השמות חברות מובילות במשק בהן: Cloudzone, מיקרוסופוט, אלביט, Natural Intelligence, Amazon Web Services, Amdocs, Apple, Red Hat, SAP.