סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפל ב סין חנות אפל בבייג'ינג
חנות אפל בסין (צילום: שאטרסטוק)

אפל כבר לא בין חמש מוכרות הסמארטפונים הגדולות בסין

נתח השוק של יצרנית האייפון התכווץ ל-14% לאחר שמכרה 9.7 מיליון מכשירים ברבעון השני. לראשונה בהיסטוריה, את כל חמשת המקומות הראשונים כבשו יצרניות מקומיות, בהן וואווי ושיאומי

אפל יצאה מרשימת חמשת מוכרות הסמארטפונים הגדולות בסין ברבעון השני, על רקע התחרות הגוברת עם מותגים מקומיים כמו וואווי, כך על פי דוח של קנליס שהתפרסם ב-CNBC.
נתח השוק של אפל בסין התכווץ ל-14% ברבעון השני, לעומת 15% ברבעון הראשון, ו-16% בתקופה המקבילה אשתקד, כך על פי הדוח שפורסם אתמול. יצרנית האייפון, שהייתה מוכרת הסמארטפונים השלישית בגודלה ברבעון השני של השנה שעברה, ירדה למקום השישי עם כ-9.7 מיליון מכשירים חדשים שמכרה, על פי חישוב של CNBC.
"זהו הרבעון הראשון בהיסטוריה שחברות מקומיות שולטות בכל חמשת המקומות הראשונים", כך אמר לוקאס זונג, אנליסט מחקר בקנליס. מספר המכירות של אפל ירד מאז הרבעון הראשון, שירד ב-25% לעומת הרבעון הראשון של 2023, ל-10 מיליון מכשירים שנמכרו. "האסטרטגיה של החברות הסיניות סביב מוצרי עילית ושיתוף הפעולה העמוק שלהן עם שרשראות אספקה מקומיות מתחילות להשתלם מבחינת מאפייני חומרה ותוכנה. המג'יק 3V האחרון של הונור, שעושה שימוש ב-GenAI, הגביר משמעותית את חווית המשתמש במכשירים מתקפלים", לדברי זונג. מצד שני, אפל עומדת בפני "צוואר בקבוק" בשוק הסיני, בעודה מנסה "לייצב את המחיר לצרכן ולהגן על שולי הרווח שלה", לדבריו.
העברת שירותי הבינה המלאכותית של אפל לסין יהיה מהלך חשוב שיתרחש ב-12 החודשים הקרובים, בעוד שמותגים סיניים משלבים במהירות כלי AI גנרטיבי במוצרים שלהם, לדברי קנליס.
למקום הראשון במכירות ברבעון השני הגיעה Vivo עם נתח שוק של 19% ו-13.1 מיליון מכשירים שנמכרו. אופו הגיעה למקום השני עם מכירה של 11.3 מכשירים, הונור של וואווי הגיעה למקום השלישי עם 10.7 מיליון מכשירים, לאחר עלייה של 4% לעומת שנה שעברה. וואווי הגיעה למקום הרביעי עם נתח שוק של 15% ו-10.6 מיליון מכשירים שנמכרו, ושיאומי כבשה את המקום החמישי בזכות מכשיר ה-7SU, ומוצר הדגל שלה – סדרה 14. בסך הכל צמח שוק הסמארטפונים הסיני ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם יותר מ-70 מיליון מכשירים חדשים שנמכרו.