סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה גוגל

דיווח: גוגל במו"מ להשקיע מאות מיליוני דולרים ב-Character.AI של נועם שזיר

Character.AI שהקימו עובדי גוגל לשעבר שזיר ודניאל דה פרייטס מאפשרת לגולשים לשוחח עם גרסאות AI מהנות יותר של סלבריטאים כמו בילי אייליש או דמויות אנימה. במרץ גייסה החברה 150 מיליון דולר בסבב גיוס בהובלת אנדריסן הורוביץ לפי שווי של מיליארד דולר

גוגל מנהלת מגעים להשקיע מאות מיליוני דולרים ב-Character.AI של הישראלי נועם שזיר - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. ההשקעה עשויה להעמיק את שיתוף הפעולה שכבר קיים בין גוגל לסטארט-אפ הצומח במהירות. כבר היום משתמשת Character בשירותי הענן של גוגל וביחידות עיבוד של החברה (TPUs) כדי לאמן את המודלים שלה.
Character.AI, שהוקמה על ידי שזיר ודניאל דה פרייטס, שניהם עובדי גוגל לשעבר, מאפשרת לאנשים לשוחח בצ'אט עם גרסאות וירטואליות של סלבריטאים כמו בילי אייליש או דמויות אנימה, תוך יצירת צ'אטבוטים ועוזרי AI משלהם. הצ'אטבוט מאפשר שימוש חינמי, אבל החברה מציעה גם מנוי בגובה של 9.99 דולר לחודש למשתמשים שרוצים לדלג על התור ולגשת ישירות לצ'אטבוט.
החברה מבקשת למצב את עצמה כספקית של "חברי AI מהנים יותר" בהשוואה לצ'אטבוטים אחרים של AI - מ-ChatGPT של OpenAI ועד בארד של גוגל.
בעבר טענה החברה שהאתר שלה משך 100 מיליון מבקרים בממוצע כל חודש בששת החודשים הראשונים מאז השקתו.
לפי רויטרס, Character.AI מנהלת גם מגעים לגיוס הון ממשקיעי הון סיכון לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד דולר. במרץ גייסה החברה 150 מיליון דולר בסבב גיוס בהובלת אנדריסן הורוביץ לפי שווי של מיליארד דולר.
גוגל השקיעה בסטארט-אפים בתחום הבינה המלאכותית, ובכלל זה השקיע 2 מיליארד דולר בחברת Anthropic.
גוגל ו-Character.AI לא הגיבו לבקשות שהופנו אליהן על ידי רויטרס.