סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לוגו אמזון
אמזון: "מאוכזבים מהחקירה" (צילום: Nathan Laine/Bloomberg)

חקירה בבריטניה: האם אמזון פוגעת בתחרות בעקבות ההשקעה באנתרופיק?

לאחר שענקית המסחר השלימה במרץ השקעה של 4 מיליארד דולר בחברת הבינה המלאכותית, התחילה הרשות לתחרות בחקירה כדי להעריך אם העסקה מובילה למיזוג שיפגע בתחרות בבריטניה. דובר אמזון: "אין כל חשש לתחרות, אנתרופיק חופשית להמשיך לעבוד עם ספקים אחרים"

השקעתה של ענקית המסחר המקוון אמזון בסך של מיליארדי דולרים בחברת הבינה המלאכותית האמריקאית אנתרופיק (Anthropic), נחקרת באופן רשמי על ידי רשות התחרות הבריטית. הרשות (CMA) מסרה היום (ה') כי היא התחילה בשלב ראשון של חקירה בנוגע להשקעה ולשותפות של אמזון עם אנתרופיק, כדי להעריך אם העסקה הובילה למיזוג שעלול לפגוע בתחרות בבריטניה.
בעקבות בדיקה ראשונית שנעשתה של שותפות אמזון-אנתרופיק, ל-CMA יש כעת "מספיק מידע" בנוגע לשיתוף הפעולה כדי להתחיל בחקירה רשמית, כך לדברי הרשות בהודעה באתר האינטרנט שלה. ל-CMA יש עד 40 ימי עבודה כדי להחליט האם העסקה עלולה לפגוע בתחרות, ולהמשיך לחקירה מעמיקה יותר של שלב 2.
במרץ השלימה אמזון השקעה של 4 מיליארד דולר באנתרופיק. העסקה כללה רכישת מניות בשווי של 1.25 מיליארד דולר בספטמבר, ובהמשך עסקה נוספת של 2.75 מיליארד דולר שהושלמה מוקדם יותר השנה.
כחלק מהעסקה תציע אמזון את דגמי השפה של אנתרופיק בפלטפורמת Bedrock לשם בניית יישומי AI גנרטיביים. דגמי אנתרופיק יוכשרו ויוטמעו גם על שבבי ה-AI המותאמים אישית של אמזון, שנבנו על ידי חטיבת מחשוב הענן Amazon Web Services.
דובר אמזון אמר ל-CNBC, כי החברה "מאוכזבת" מכך שה-CMA המשיכה בחקירת המיזוג, וכי שיתוף הפעולה שלהם עם אנתרופיק "אינו מעורר כל חשש לתחרות ואינו עומד בקריטריונים של ה-CMA לבדיקה".
"באמצעות ההשקעה באנתרופיק, אמזון, יחד עם חברות אחרות, עוזרת להרחיב את הבחירה ואת התחרות בטכנולוגיה חשובה זו. לאמזון אין מקום בדירקטוריון ולא סמכות לקבלת החלטות באנתרופיק, אשר נשארת חופשית לעבוד עם כל ספק אחר (ואכן יש לה שותפים רבים)", מסר הדובר. עוד נמסר שהחברה תמשיך להנגיש את דגמי אנתרופיק ללקוחות דרך Bedrock.
אנתרופיק מסרה ל-CNBC: "אנחנו חברה עצמאית. השותפויות האסטרטגיות והיחסים עם המשקיעים שלנו לא מחלישים את העצמאות של הממשל התאגידי שלנו או את החופש שלנו לשתף פעולה עם אחרים. לאמזון אין מקום בדירקטוריון של אנתרופיק, ואין לה גם זכויות למשקיפים בדירקטוריון. אנו מברכים על ההזדמנות לשתף פעולה עם ה-CMA ולספק להם הבנה מקיפה של ההשקעה של אמזון ושל שיתוף הפעולה המסחרי שלנו".
הסכם אמזון-אנתרופיק אינו העסקה היחידה הנתונה לבדיקת הרגולטורים בבריטניה. ה-CMA בוחן בנפרד את השותפות וההשקעה של ענקית התוכנה האמריקאית, מיקרוסופט בענקית הבינה המלאכותית OpenAI. עם זאת, הרשות עדיין לא חשפה אם היא תתחיל בחקירה בשלב 1 של שותפות מיקרוסופט-OpenAI.
בארצות הברית, שלחה רשות הסחר הפדרלית בינואר הוראות לחברות הטכנולוגיה הגדולות מיקרוסופט, אמזון וגוגל, יחד עם חברות ה-OpenAI AI ו-Anthropic, ודרשה מהן לשתף מידע על ההשקעות והשותפויות החדשות שלהן.