סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת Jfrog ג'ייפרוג סאניווייל קליפורניה
מטה חברת ג'ייפרוג בקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

בניגוד למגמה בענף: ג'ייפרוג פרסמה תחזית שנתית פושרת

חברת התוכנה סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 22% בהכנסות, אך החמיצה את תחזיות האנליסטים; אל מול העלאות תחזית רבות של חברות בסדר הגודל שלה, ג'ייפרוג לא צופה צמיחה משמעותית ברבעון הנוכחי

חברת התוכנה הישראלית ג'ייפרוג פרסמה דוחות פושרים לרבעון השני של 2024, עם תחזית שנתית חלשה. החברה חווה על בשרה את עצבנות המשקיעים, ומניית ג'ייפרוג צוללת ב-30% בנאסד"ק בשעות הראשונות של המסחר היום ומגלחת יותר ממיליארד דולר משווי השוק שלה.
על פי התחזית שסיפקה ג'ייפרוג עם פרסום הדוחות אתמול אחרי סיום המסחר, היא תגיע להכנסות שנתיות של 424-422 מיליון דולר וזאת לעומת ציפיות להכנסות של 428 מיליון דולר. למרות אכזבת המשקיעים, הכנסות אלה ישקפו קצב צמיחה שנתי של כ-20% מול 2023. הרווח התפעולי לפני סעיפים חד פעמיים וחשבונאיים צפוי להגיע ל-54-52 מיליון דולר.
התחזית החלשה של ג'ייפרוג בולטת לעומת חברות תוכנה רבות בסדר הגודל שלה, בהן גם החברות הישראליות, שדווקא העלו את התחזית השנתית.
את הרבעון השני סיימה ג'ייפרוג, שפיתחה פתרון לעדכון רציף של תוכנות, עם הכנסות של 103 מיליון דולר - עלייה של 22% מול הרבעון המקביל אך פספוס קל של תחזיות האנליסטים. הרווח התפעולי לפני סעיפים חד פעמיים היה 13.6 מיליון דולר, אך לפי כללי החשבונאות (GAAP) הפסידה ג'ייפרוג 19.1 מיליון דולר.
ברבעון הנוכחי היא לא צופה צמיחה משמעותית וההכנסות צפויות לנוע בין 105 ל-106 מיליון דולר בלבד והרווח התפעולי ירד ל-11-10 מיליון דולר.
בג'ייפרוג ציינו כי מחזורי המכירה עדיין איטיים בעקבות תקציבים הדוקים יותר בקרב לקוחותיה והלקוחות הפוטנציאליים. רכישת חברת קוואק הישראלית, שעליה דיווחה לפני חודשיים, אמורה להוסיף לחברה יכולות AI ובכך לאפשר לה להיות תחרותית יותר ולגבות יותר עבור מוצריה, אך בינתיים זה עוד לא בא לידי ביטוי בתוצאות.
"בהתבסס על תוצאות המחצית הראשונה ותהליכי הרכש הקשיחים, אנו צופים בשלב זה צמיחה איטית יותר בקרב הלקוחות שלנו", אמר שלומי בן חיים, מנכ"ל ג'ייפרוג.
בחברה הסבירו כי עיקר ההאטה תורגש בתחום הענן, שהיה דווקא הפעילות הצומחת ביותר עם עלייה של 40% מול הרבעון המקביל להכנסות של 39.3 מיליון דולר. בסוף הרבעון השני הכנסות הענן היוו 38% מכלל ההכנסות של ג'ייפרוג, לעומת 33% לפני שנה.
בן חיים הסביר כי הלקוחות מעבירים את הפעילות שלהם לענן בקצב איטי יותר מאשר בעבר, מגמה שהחלה לדברי ההנהלה ממש בתקופה האחרונה בסוף הרבעון השני.