סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
רובלוקס הפסידה כמעט מיליארד דולר ב-2022. אז למה המניה קפצה ב-25%?

אף שהפסידה יותר מ-930 מיליון דולר בשנה שעברה, פלטפורמת המשחקים הציגה צמיחה מרשימה בהכנסות ובמספר המשתמשים היומיים. כדי לעבור לתזרים חיובי, רובלוקס תציג בקרוב פרסומות למשתמשים הקטינים

מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, הבטיח כי החברה שלו היא זו שתגשים את חזון המטאוורס. אולם ייתכן כי הבשורה תצא דווקא מרובלוקס, פלטפורמת המשחקים שבה עשרות מיליוני ילדים מבלים את זמנם מדי יום. החברה פרסמה אמש (ד') את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2022. בשורה התחתונה: רובלוקס מדממת כסף. החברה הפסידה 934 מיליון דולר בשנה שעברה, לעומת 504 מיליון דולר ב-2021.
אולם המניה זינקה ב-25%, והמשקיעים דווקא בטוחים כי רובלוקס נמצאת במגמת עלייה. זאת משום שהחברה דיווחה על צמיחה כמעט בכל מדד אפשרי - מלבד רווח. הכנסות החברה הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר בשנה שעברה - צמיחה בכ-16% לעומת 2021; מספר המשתמשים היומיים צמח לכ-56 מיליון, עלייה בשיעור 23%; ברבעון האחרון של השנה מספר זה אף עלה עוד יותר, לכדי 58.8 מיליון.
רובלוקס היא פלטפורמה וירטואלית שמאפשרת למשתמשיה לבנות ולעצב משחקים משלהם, ללא ידע מקדים בפיתוח משחקים. בפלטפורמה משתמשים יותר מ-200 מיליון שחקנים מדי חודש. עד לאחרונה מרבית השחקנים בפלטפורמה היו בני 12 ומטה. אולם כפי שדיווחה רובלוקס בכנס המפתחים שאירחה בחודש ספטמבר, כעת גילם של מרבית המשתמשים הוא 13 ומעלה. כלומר רובלוקס הצליחה לשמר חלק משמעותי מהילדים ששיחקו בפלטפורמה גם לאחר שהתבגרו. החברה הונפקה במרץ 2021 לפי שווי של 38 מיליארד דולר, ונסחרת כיום לפי שווי של 27 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
מייסד ומנכ"ל רובלוקס דיוויד באזוקי
מייסד ומנכ"ל רובלוקס דיוויד באזוקי
מייסד ומנכ"ל רובלוקס דיוויד באזוקי
(צילום: ויקיפדיה)
"2022 הייתה שנת חדשנות והמצאה עבור רובלוקס", מסר מנכ"ל החברה דיוויד באזוקי (David Baszucki) למשקיעים. "עם 65 מיליון משתמשים יומיים בחודש ינואר, אנחנו דוהרים לעבר החזון שלנו - לשנות את האופן שבו אנשים נפגשים ולאפשר להם צורות עמוקות יותר של הבעה ותקשורת זה עם זה". עוד דיווחה רובלוקס למשקיעים כי תחל להציג פרסומות בתוך הפלטפורמה, מה שיגדיל את סך הכנסותיה ובתקווה יעביר אותה לתזרים מזומנים חיובי.
רובלוקס, כמו חברות גיימינג אחרות, נהנתה מצמיחה אדירה בעקבות פרוץ מגפת הקורונה העולמית. ילדים היו סגורים בבתיהם ופגשו את חבריהם במרחבים הווירטואליים של רובלוקס. שווי החברה הגיע לשיאו - 81 מיליארד דולר - בנובמבר 2021. אולם לאחר שהחיים שבו למסלולם, הכנסות החברה ספגו מכה. לפני כשנה הודה באזוקי בפני המשקיעים כי אף שהחברה עודה צומחת, קצב הצמיחה האט לעומת תקופת הקורונה. החברה אף התמודדה עם מספר שערוריות, כמו חשיפת ילדים לתוכן בלתי ראוי וחששות מפני ניצול ילדים, המפתחים משחקים עבור הפלטפורמה ללא כל תגמול, אף שהתוכן שהם יוצרים מייצר הכנסות עבור רובלוקס.